/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Katte-farve-psykologi :-)
Fra : Else Gyldenkærne


Dato : 14-08-02 22:29

Kender I bogen "Kend dig selv gennem din kat" af Vivienne Angus? En ret
morsom bog, fundet på bogudsalg (desværre er den dårligt oversat).

Den handler bl.a. om, hvilket temperament, katte af forskellig farve har, og
hvilke personer der vælger hvilken type kat: "Sig mig hvilken kat du kan
lide, og jeg skal sige dig hvem du er" *S*.

En lille smagsprøve på hvilken type man er, hvis man foretrækker den nævnte
farve:

Rød/creme:
Energisk, livlig, entusiastisk (eller en der ønsker at være det),
temperament, utålmodighed, sans for humor

Tortie:
Venlig, følsom, fantasifuld, kreativ. Tortier er fulde af numre [har vi hørt
det før?*gg*] og det genspejler ejeren. Foretrækker et roligt liv (men har
muligvis ikke fået det endnu).

Gråstribet:
Frihed, styrke, uafhængighed, stabilitet

Grå / blå:
Trang til at være anderledes, elegant, raffineret, forsigtig i valg af
venner, koncentrerer sig om ét felt, lever lidt afsondret, ro,
tilbagelænethed, depression.

Sort:
Fascineres af det åndelige og mystiske, den mørke side, sans for skønhed,
selvstændighed.

Sort og hvid:
Orden, balance, harmoni, solid, pålidelig, humoristisk sans, Karl
Smart-image.

Hvid:
Frygter den mørke side af sig selv, pertentlig, sarthed, nyder at blive
beundret.

Brun / chokolade:
Varme, behag, Moder Jord, smag for det individuelle, venlig, nyder at
kommunikere, sans for humor, nyder stille, tænksomme øjeblikke.

Lilla:
Sødme, uskyld, sart skønhed, behov for at være anderledes, drømmeagtig og
æterisk.

Ticked / spotted:
Tiltrækkes af vilde katte, føle sig begrænset af livet - nyde frihed gennem
katten. Ligevægt, selvtillid, gådefuldhed, kraft.

Hun gennemgår også de forskellige racer og typer (langhår / semilanghår /
orientalere osv.), og hvilke ejere der tiltrækkes af hvad.

Er der nogen, der kan genkende noget? Jeg synes selv, det er lidt som
stjernetegn: uvidenskabeligt, men rammer alligevel noget rigtigt. Og så er
det jo meget sjovt *s*

Muntre hilsner fra Else.





 
 
Mette Jensen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Mette Jensen


Dato : 14-08-02 23:46

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk>

> Den handler bl.a. om, hvilket temperament, katte af forskellig farve har,
og
> hvilke personer der vælger hvilken type kat: "Sig mig hvilken kat du kan
> lide, og jeg skal sige dig hvem du er" *S*.

Hvad nu når man har en sort ticked tabby der stiller op mod de brune katte?
Ja jeg spørge bare...

Venlig hilsner Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.




Else Gyldenkærne (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Else Gyldenkærne


Dato : 15-08-02 07:06


"Mette Jensen" <chili200@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ajemjr$1dbr$1@news.cybercity.dk...
> Hvad nu når man har en sort ticked tabby der stiller op mod de brune
katte?
> Ja jeg spørge bare...

Øh, ja så vidt jeg forstår, gælder sort kun for ensfarvede sorte, og med
ticked mener hun vist især den vildtfarvede, aby-pels. Kashmir og Muffe er
sorttabby, er de ikke? De skulle høre ind under det, jeg (lidt for
forenklet) har kaldt gråstribet.

Men ellers kan du jo frit vælge, hvor du synes du passer bedst ind *SS*

Mvh. Else.



Mette Jensen (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Mette Jensen


Dato : 15-08-02 09:12


"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk>


> > Hvad nu når man har en sort ticked tabby der stiller op mod de brune
> katte?
> > Ja jeg spørge bare...
>
> Øh, ja så vidt jeg forstår, gælder sort kun for ensfarvede sorte, og med
> ticked mener hun vist især den vildtfarvede, aby-pels. Kashmir og Muffe er
> sorttabby, er de ikke? De skulle høre ind under det, jeg (lidt for
> forenklet) har kaldt gråstribet.

Kashmir er fakstisk sort ticked tabby! Ikke en stribe er der af finde på
ham.... Det er heller ikke set før i Danmark på en MCO.... Jeg har i alle
tilfælde ikke kunne finde nogen! De begge to stille op i gruppe 3, altså mod
de brune katte. Men hun er da lidt stribet....

Men besrivelsen under brun passer nu også meget godt....

> Men ellers kan du jo frit vælge, hvor du synes du passer bedst ind *SS*
>
> Mvh. Else.

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.




Camilla Scharff (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 15-08-02 22:20

"Mette Jensen" <chili200@hotmail.com> skrev...

> Kashmir er fakstisk sort ticked tabby! Ikke en stribe er der af finde på
> ham.... Det er heller ikke set før i Danmark på en MCO.... Jeg har i alle
> tilfælde ikke kunne finde nogen! De begge to stille op i gruppe 3, altså
mod
> de brune katte. Men hun er da lidt stribet....

Ticked tabby er ticked... man siger "normalt" bare ikke ordet tabby
bagefter - ligesom en spottet tabby også bare kaldes spottet - og det er et
af de fire tabbymønstre, der findes. Ticking adskiller sig fra de andre
tabbymønstre ved at mønstret er at finde på HVERT hår, og ikke sådan "bredt
ud" over hele kroppen - hvert hår skal have flere farver, i dette tilfælde
skal det være brune hår med sorte "tværstriber".
Ticking forbindes i udpræget grad med abyssiniere og somalier, som SKAL være
tickede, men mønstret findes også inden for Maine Coons, Norske Skovkatte,
Orientalere, Siamesere (og selvfølgelig de semilanghårede varianter af
disse - Balineser og Javaneser) og sikkert mange flere racer, som jeg bare
har glemt at nævne

Mvh. Camilla



Pernille Scharff (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Pernille Scharff


Dato : 15-08-02 08:26

Hej Else,

tihi - den bog har jeg også haft fat i. Oversættelsen er ganske rigtigt
ikke helt fejlfri

>
> Tortie:
> Venlig, følsom, fantasifuld, kreativ. Tortier er fulde af numre [har
vi hørt
> det før?*gg*] og det genspejler ejeren. Foretrækker et roligt liv (men
har
> muligvis ikke fået det endnu).

*fnis* jaja, jeg skulle så øve mig på en tabby og en sort/hvid før jeg
turde binde an med en tortie!

>
> Gråstribet:
> Frihed, styrke, uafhængighed, stabilitet
>
- og vist også noget med fascination af "det vilde dyr" ikke? Passer i
hvert fald godt - jeg elsker tabby-misser. Min næste kat skal være en
tortie-tabby MCO - så har jeg da bedt om at få det hele på en gang

>
> Sort og hvid:
> Orden, balance, harmoni, solid, pålidelig, humoristisk sans, Karl
> Smart-image.

Hmmm...egentlig var det Jesper der valgte Ce'Nedra, såeh....men jo, jeg
kan også godt li' orden (til en vis grad!)

>
> Er der nogen, der kan genkende noget? Jeg synes selv, det er lidt som
> stjernetegn: uvidenskabeligt, men rammer alligevel noget rigtigt. Og
så er
> det jo meget sjovt *s*
>
Helt enig - lad os få nogle flere tilståelser *GG*

/Pernille


Carsten Sørensen (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 15-08-02 08:50

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> wrote in message
news:ajei4p$67c$1@sunsite.dk...
> Tortie:
> Venlig, følsom, fantasifuld, kreativ. Tortier er fulde af numre [har vi
hørt
> det før?*gg*] og det genspejler ejeren. Foretrækker et roligt liv (men har
> muligvis ikke fået det endnu).

Det passer jo alt for godt :) Det er i hvert fald den jeg passer bedst på,
såååå.

> Sort:
> Fascineres af det åndelige og mystiske, den mørke side, sans for skønhed,
> selvstændighed.
>
> Sort og hvid:
> Orden, balance, harmoni, solid, pålidelig, humoristisk sans, Karl
> Smart-image.

Og så må der jo være noget af de her ... Fru V har jo to små hvide pletter
så jeg ved ikke om hun bare falder ind under sort og hvid, det er nok den
der passer bedst faktisk (bortset fra Karl Smart)


Carsten Sørensen




Nina, Tender Tribes (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 15-08-02 10:10

*LOL*
Jamen jeg læste jo bare dit indlæg, og hver gang kom til en ny farve, tænkte
jeg på en kat jeg kender og det passede rigtig, indtil...
"Lilla: Sødme, uskyld, sart skønhed, behov for at være anderledes,
drømmeagtig og æterisk."

Min lilla siameser står ikke for sødme og uskyld *g* .... overhoved ikke. NO
WAY !


Hilsen Nina - der finder stankelben-lig over det hele !

www.tendertribes.dk






"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> wrote in message
news:ajei4p$67c$1@sunsite.dk...
> Kender I bogen "Kend dig selv gennem din kat" af Vivienne Angus? En ret
> morsom bog, fundet på bogudsalg (desværre er den dårligt oversat).
>
> Den handler bl.a. om, hvilket temperament, katte af forskellig farve har,
og
> hvilke personer der vælger hvilken type kat: "Sig mig hvilken kat du kan
> lide, og jeg skal sige dig hvem du er" *S*.
>
> En lille smagsprøve på hvilken type man er, hvis man foretrækker den
nævnte
> farve:
>
> Rød/creme:
> Energisk, livlig, entusiastisk (eller en der ønsker at være det),
> temperament, utålmodighed, sans for humor
>
> Tortie:
> Venlig, følsom, fantasifuld, kreativ. Tortier er fulde af numre [har vi
hørt
> det før?*gg*] og det genspejler ejeren. Foretrækker et roligt liv (men har
> muligvis ikke fået det endnu).
>
> Gråstribet:
> Frihed, styrke, uafhængighed, stabilitet
>
> Grå / blå:
> Trang til at være anderledes, elegant, raffineret, forsigtig i valg af
> venner, koncentrerer sig om ét felt, lever lidt afsondret, ro,
> tilbagelænethed, depression.
>
> Sort:
> Fascineres af det åndelige og mystiske, den mørke side, sans for skønhed,
> selvstændighed.
>
> Sort og hvid:
> Orden, balance, harmoni, solid, pålidelig, humoristisk sans, Karl
> Smart-image.
>
> Hvid:
> Frygter den mørke side af sig selv, pertentlig, sarthed, nyder at blive
> beundret.
>
> Brun / chokolade:
> Varme, behag, Moder Jord, smag for det individuelle, venlig, nyder at
> kommunikere, sans for humor, nyder stille, tænksomme øjeblikke.
>
> Lilla:
> Sødme, uskyld, sart skønhed, behov for at være anderledes, drømmeagtig og
> æterisk.
>
> Ticked / spotted:
> Tiltrækkes af vilde katte, føle sig begrænset af livet - nyde frihed
gennem
> katten. Ligevægt, selvtillid, gådefuldhed, kraft.
>
> Hun gennemgår også de forskellige racer og typer (langhår / semilanghår /
> orientalere osv.), og hvilke ejere der tiltrækkes af hvad.
>
> Er der nogen, der kan genkende noget? Jeg synes selv, det er lidt som
> stjernetegn: uvidenskabeligt, men rammer alligevel noget rigtigt. Og så er
> det jo meget sjovt *s*
>
> Muntre hilsner fra Else.
>
>
>
>



Else Gyldenkærne (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Else Gyldenkærne


Dato : 15-08-02 10:14

Nej, men det var jo også *ejeren* af en lilla kat, det skulle beskrive *g*

Nå, men du får lige beskrivelsen af en lilla kat:
Raffineret og køn farve, som antyder sødme, fantasi og et æterisk væsen. Har
noget barnligt over sig. De synes at være bevidste om deres unikke farve,
hvilket medfører at de til tider kan være lidt diktatoriske. Fulde af sjov
og mystik, intelligente, venlige katte, som plejer at være meget kærlige og
have deres egen helt specielle karakter - men er ikke altid så uskyldige,
som de ser ud til.

Passer det bedre? *S*

Mvh. Else.

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5b6f44$0$33531$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> *LOL*
> Jamen jeg læste jo bare dit indlæg, og hver gang kom til en ny farve,
tænkte
> jeg på en kat jeg kender og det passede rigtig, indtil...
> "Lilla: Sødme, uskyld, sart skønhed, behov for at være anderledes,
> drømmeagtig og æterisk."
>
> Min lilla siameser står ikke for sødme og uskyld *g* .... overhoved ikke.
NO
> WAY !
>
>
> Hilsen Nina - der finder stankelben-lig over det hele !
>
> www.tendertribes.dk
>
>
>
>
>
>
> "Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> wrote in message
> news:ajei4p$67c$1@sunsite.dk...
> > Kender I bogen "Kend dig selv gennem din kat" af Vivienne Angus? En ret
> > morsom bog, fundet på bogudsalg (desværre er den dårligt oversat).
> >
> > Den handler bl.a. om, hvilket temperament, katte af forskellig farve
har,
> og
> > hvilke personer der vælger hvilken type kat: "Sig mig hvilken kat du kan
> > lide, og jeg skal sige dig hvem du er" *S*.
> >
> > En lille smagsprøve på hvilken type man er, hvis man foretrækker den
> nævnte
> > farve:
> >
> > Rød/creme:
> > Energisk, livlig, entusiastisk (eller en der ønsker at være det),
> > temperament, utålmodighed, sans for humor
> >
> > Tortie:
> > Venlig, følsom, fantasifuld, kreativ. Tortier er fulde af numre [har vi
> hørt
> > det før?*gg*] og det genspejler ejeren. Foretrækker et roligt liv (men
har
> > muligvis ikke fået det endnu).
> >
> > Gråstribet:
> > Frihed, styrke, uafhængighed, stabilitet
> >
> > Grå / blå:
> > Trang til at være anderledes, elegant, raffineret, forsigtig i valg af
> > venner, koncentrerer sig om ét felt, lever lidt afsondret, ro,
> > tilbagelænethed, depression.
> >
> > Sort:
> > Fascineres af det åndelige og mystiske, den mørke side, sans for
skønhed,
> > selvstændighed.
> >
> > Sort og hvid:
> > Orden, balance, harmoni, solid, pålidelig, humoristisk sans, Karl
> > Smart-image.
> >
> > Hvid:
> > Frygter den mørke side af sig selv, pertentlig, sarthed, nyder at blive
> > beundret.
> >
> > Brun / chokolade:
> > Varme, behag, Moder Jord, smag for det individuelle, venlig, nyder at
> > kommunikere, sans for humor, nyder stille, tænksomme øjeblikke.
> >
> > Lilla:
> > Sødme, uskyld, sart skønhed, behov for at være anderledes, drømmeagtig
og
> > æterisk.
> >
> > Ticked / spotted:
> > Tiltrækkes af vilde katte, føle sig begrænset af livet - nyde frihed
> gennem
> > katten. Ligevægt, selvtillid, gådefuldhed, kraft.
> >
> > Hun gennemgår også de forskellige racer og typer (langhår / semilanghår
/
> > orientalere osv.), og hvilke ejere der tiltrækkes af hvad.
> >
> > Er der nogen, der kan genkende noget? Jeg synes selv, det er lidt som
> > stjernetegn: uvidenskabeligt, men rammer alligevel noget rigtigt. Og så
er
> > det jo meget sjovt *s*
> >
> > Muntre hilsner fra Else.
> >
> >
> >
> >
>
>



Camilla Scharff (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 15-08-02 11:27

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> skrev...
> Nej, men det var jo også *ejeren* af en lilla kat, det skulle beskrive *g*
>
> Nå, men du får lige beskrivelsen af en lilla kat:
> Raffineret og køn farve, som antyder sødme, fantasi og et æterisk væsen.
Har
> noget barnligt over sig. De synes at være bevidste om deres unikke farve,
> hvilket medfører at de til tider kan være lidt diktatoriske. Fulde af sjov
> og mystik, intelligente, venlige katte, som plejer at være meget kærlige
og
> have deres egen helt specielle karakter - men er ikke altid så uskyldige,
> som de ser ud til.

Jep - den fulde tekst (især det diktatoriske, intelligente, speciel karakter
og ikke at være så uskyldig alligevel) passer PRÆCIS på Bast

Mvh. Camilla

> Passer det bedre? *S*
>
> Mvh. Else.




Nina, Tender Tribes (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 15-08-02 12:27

> Nå, men du får lige beskrivelsen af en lilla kat:
> Raffineret og køn farve, som antyder sødme, fantasi og et æterisk væsen.
Har
> noget barnligt over sig. De synes at være bevidste om deres unikke farve,
> hvilket medfører at de til tider kan være lidt diktatoriske. Fulde af sjov
> og mystik, intelligente, venlige katte, som plejer at være meget kærlige
og
> have deres egen helt specielle karakter - men er ikke altid så uskyldige,
> som de ser ud til.
>
> Passer det bedre? *S*
>

Ja, så passer det KLART bedre. Kan godt finde mig selv i det nu *s*...selvom
min personlighed må være lidt splittet, da jeg synes alle farverne i kattene
er helt særlige

Den sidste sætning "ikke altid så uskyldige, som de ser ud til" for alle
brikkerne til at falde på plads mht min lilla siam*G*

Undskyld min MIS-forståelse *s*

Nina




Kate (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 15-08-02 11:28

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in
news:3d5b6f44$0$33531$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hilsen Nina - der finder stankelben-lig over det hele !

Her finder man enten stankelben i live eller slet ikke
Igår rendte Lante rundt på reolen, så skærmen rystede og alt føg om
ørerne på mig, efter en natsværmer. Af en eller anden grund kunne han
bare ikke få ram på den og hver gang den fløj fra ham så kiggede han
bebrejdende på mig og miawede højt

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Nina, Tender Tribes (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 15-08-02 12:31

Ja, jeg bruger udelukkelsesmetoden til at bestemme hvem der i nattens løb
har efterladt dem over det hele.
En spiser dem - udelukket
To er totalt ligeglade med dem

.... og så er der dem der jager, splitter hele hytten af, får fat i dem...
men synes de kriller lidt i halsen, så de bliver efterladt når de ikke er
"sjove" mere. Det er vist dem der skal opdrages lidt ... og lære at bruge
en skraldespand eller en støvsuger *g*





"Kate" <kateREMOVE@oliwer.dk> wrote in message
news:ajfvmr$qlk$3@sunsite.dk...
> "Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in
> news:3d5b6f44$0$33531$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> > Hilsen Nina - der finder stankelben-lig over det hele !
>
> Her finder man enten stankelben i live eller slet ikke
> Igår rendte Lante rundt på reolen, så skærmen rystede og alt føg om
> ørerne på mig, efter en natsværmer. Af en eller anden grund kunne han
> bare ikke få ram på den og hver gang den fløj fra ham så kiggede han
> bebrejdende på mig og miawede højt
>
> --
> Kate
>
> REMOVE skal ikke fjernes ved svar
> REMOVE nothing on answer



Kate (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 15-08-02 11:24

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> wrote in
news:ajei4p$67c$1@sunsite.dk:

>
> Gråstribet:
> Frihed, styrke, uafhængighed, stabilitet

Nårhhh, så er det derfor jeg er mest til den slags mis

> Er der nogen, der kan genkende noget? Jeg synes selv, det er lidt som
> stjernetegn: uvidenskabeligt, men rammer alligevel noget rigtigt. Og
> så er det jo meget sjovt *s*

Jeps, man kan læse den slags som fanden læser biblen, men sjovt er det


--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Mette Svangren Gutte~ (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Mette Svangren Gutte~


Dato : 16-08-02 22:10

Else Gyldenkærne wrote:
::
:: Er der nogen, der kan genkende noget? Jeg synes selv, det er lidt som
:: stjernetegn: uvidenskabeligt, men rammer alligevel noget rigtigt. Og
:: så er det jo meget sjovt *s*
::
:: Muntre hilsner fra Else.

Hmmm, jeg tror, jeg er lidt skizofren eller i hvert fald en...lad os sige,
sammensat personlighed.

Altså jeg er venlig, følsom, fantasifuld og kreativ (tortie=Kina), elsker
frihed, styrke, uafhængighed og stabilitet (gråstribet=Rosinen, Patch,
Mowgli og Rufus), men også orden, balance, harmoni og er solid, pålidelig,
med humoristisk sans og et Karl Smart-image (sort og hvid=Alladin og Mille).
Og endelig tillader jeg mig at sige energisk, livlig, entusiastisk,
temperament, utålmodighed og mere sans for humor (rød=Ludvig, -der godt nok
var rødmakreltabby med _rigtig_meget hvid).

Er der ikke bare et par ting, der ligesom modsiger hinanden *G*? Og det
sjove er faktisk, at jeg tror folk der kender mig rigtig godt, udfra denne
farvepsykologi ville mene, at jeg var typen til chokolade-katte (men sådan
en har jeg aldrig haft/været ejet af).

MVH Mette



Else Gyldenkærne (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Else Gyldenkærne


Dato : 16-08-02 22:18

Hi, jamen du skal altså heller ikke nødvendigvis passe til de katte du har,
men til de farver du foretrækker.
(og så ER det jo altså rent uvidenskabeligt *S*)

Mvh. Else.



"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d5d6a3e$0$87299$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Else Gyldenkærne wrote:
> ::
> :: Er der nogen, der kan genkende noget? Jeg synes selv, det er lidt som
> :: stjernetegn: uvidenskabeligt, men rammer alligevel noget rigtigt. Og
> :: så er det jo meget sjovt *s*
> ::
> :: Muntre hilsner fra Else.
>
> Hmmm, jeg tror, jeg er lidt skizofren eller i hvert fald en...lad os sige,
> sammensat personlighed.
>
> Altså jeg er venlig, følsom, fantasifuld og kreativ (tortie=Kina), elsker
> frihed, styrke, uafhængighed og stabilitet (gråstribet=Rosinen, Patch,
> Mowgli og Rufus), men også orden, balance, harmoni og er solid, pålidelig,
> med humoristisk sans og et Karl Smart-image (sort og hvid=Alladin og
Mille).
> Og endelig tillader jeg mig at sige energisk, livlig, entusiastisk,
> temperament, utålmodighed og mere sans for humor (rød=Ludvig, -der godt
nok
> var rødmakreltabby med _rigtig_meget hvid).
>
> Er der ikke bare et par ting, der ligesom modsiger hinanden *G*? Og det
> sjove er faktisk, at jeg tror folk der kender mig rigtig godt, udfra denne
> farvepsykologi ville mene, at jeg var typen til chokolade-katte (men sådan
> en har jeg aldrig haft/været ejet af).
>
> MVH Mette
>
>



Ann Rudbeck (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 16-08-02 22:30

In article <3d5d6a3e$0$87299$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Mette
Svangren Guttesen <svangut@hotmail.com> wrote:

> Og det
> sjove er faktisk, at jeg tror folk der kender mig rigtig godt, udfra denne
> farvepsykologi ville mene, at jeg var typen til chokolade-katte (men sådan
> en har jeg aldrig haft/været ejet af).
>
> MVH Mette

Det kan du da nå endnu

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Ann K. (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 16-08-02 23:34

Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> wrote in message
news:ajei4p$67c$1@sunsite.dk...

>Gråstribet:
>Frihed, styrke, uafhængighed, stabilitet
<> Typisk min Aske! Elsker den kat!

>Sort:
>Fascineres af det åndelige og mystiske, den mørke side, sans for
skønhed,
selvstændighed.
<> Sikke da en karakteristik af mig.... Smigret - hvem vil ikke være
mystisk og åndelig!? *fnis*

>Ticked / spotted:
>Tiltrækkes af vilde katte, føle sig begrænset af livet - nyde frihed
gennem
katten. Ligevægt, selvtillid, gådefuldhed, kraft.
<> Aske er oven i købet spottet og Namacoola er ticket.... og smukke i
mine øjne... så nu er jeg både mystisk, åndelig og gådefuld med masser
af selvtillid, uafhængighed og selvstændighed!

Mvh Ann - der vældig godt kan lide sin karakteristik ))




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste