MS Windows
briani 27239
Win .NET Standard Server IIS og ASP
Fra : SirWheels

Dato : 14-08-02 21:09

Hvis dette indlæg er OT, kan I så henvise mig til den rigtige gruppe???

Jeg har downloadet og installeret den nye Windows .NET Standard Server RC1 -
Jeg har fået IIS op at køre.

Den kan sagtens vise html-sider, men når den fra min forside skal gå ind på
evt. .asp sider, så fejler den og siger den ikke kan finde den. Det undrer
mig meget, da det faktisk virkede i Win2000 - Jeg tror ikke det er en fejl i
OS'et, snarere en fejl 40 måske. Jeg ved bare ikke hvad jeg har gjort
forkert.

Kan nogen hjælpe mig til at få det til at fungere? Jeg har prøvet Windows'
egen hjælp.

--
Regards/Hilsen
SirWheels

Fra : SirWheels

Dato : 14-08-02 21:12

[SNIP - En masse indledende om IIS]
> [...]

> mig meget, da det faktisk virkede i Win2000 - Jeg tror ikke det er en fejl
> OS'et, snarere en fejl 40 måske. Jeg ved bare ikke hvad jeg har gjort

Prøv evt. et kig på http://131.164.155.193

'Alle' links peger til asp-sider, men hvis I selv prøver at skrive
/formularsjov.html efter IP'en, så kommer I til en login side.

--
Regards/Hilsen
SirWheels

Fra : SirWheels

Dato : 14-08-02 22:23

[SNIP - Problemer med ASP, der ikke vises]

Okay, har løst problemet. I Windows .NET Family, når man installerer IIS, så
installeres Active Server Pages-komponenten (ASP) ikke automatisk. Kun
ASP.NET. Man skal selv sørge for at sætte hak i 'Active Server Pages' i
'Add/Remove programs'. Suk.

Dumme MS, hvorfor opfordrer de folk til at lave fejl 40 på den måde *S*

--
Regards/Hilsen
SirWheels