Akvariestørrelse ??
Fra : rap

Dato : 18-02-01 18:24

Hej NG !!!

Jeg er netop ved at lave om i min stue, og har herved fået plads til et
større akv.

I længden har jeg plads til 150 cm.
desuden drømmer jeg om at dybden kunne være ca eller minimum 60 cm.
højde er i et eller andet omfang underordnet. men gerne 50 cm.

Så vidt jeg kan regne ud er det 450 L.

Findes der et akv med disse mål ????
Eller hvad ligger tæt på disse mål ??????

Med venlig hilsen

rap

Fra : ole larsen

Dato : 18-02-01 18:13

rap skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Så vidt jeg kan regne ud er det 450 L.
>
> Findes der et akv med disse mål ????
> Eller hvad ligger tæt på disse mål ??????

Det er en fabrikant, vist nok i Silkeborg/Skanderborg der hedder
"Tropeetellerandet". De laver akvarier efter mål, og det er ikke dyrere. Men
måske handler din LFS ikke med dem?

Ole

Fra : Silverflame

Dato : 19-02-01 11:09

> [...]

> Det er en fabrikant, vist nok i Silkeborg/Skanderborg der hedder
> "Tropeetellerandet". De laver akvarier efter mål, og det er ikke dyrere.

Hej Rap!
Min lokale fiske-pusher bygger selv sine akvarier (og sælger iøvrigt slet
ikke fabriksfremstillede akvarier) og han bygger efter mål. Dog skal du være
opmærksom på, at det er rammeløse, siliconelimede akvarier. Personligt synes
jeg ikke at det gør noget men det er jo en smagssag. Han er ekstremt billig!
Mit 230l. kostede 440,-. Og han tilbød mig et 900l til 1200,- Det tror jeg
ikke man kan finde (eller bygge selv) billigere noget sted. Det er
forsvarligt byggede akvarier og jeg har aldrig hørt om nogen af hans
akvarier der er sprunget el.lign. pga. for dårlig forarbejdning. Hans butik
hedder Tropestuen og ligger i Nr. Snede (Østjylland, ca. 25 km. fra
Horsens). Han hedder Knud og hans tlf.nr. er 75 77 15 66.
MVH SF.

Fra : Henrik

Dato : 19-02-01 14:21

"Silverflame" <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hedder Tropestuen og ligger i Nr. Snede (Østjylland, ca. 25 km. fra
> Horsens). Han hedder Knud og hans tlf.nr. er 75 77 15 66.

Hej

Det lyder billigt, jeg har selv overvejet at bygge, men hvad med belysning
??
Mine ligger tætsluttende på Alukanten som er ca. 2 cm, hvordan mad rammeløse
akvarier ??
Hvad gør du ??

Mvh
Henrik

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 19-02-01 15:04

> [...]
> ??
> Mine ligger tætsluttende på Alukanten som er ca. 2 cm, hvordan mad

Lav din lyskasse så den hviler på glaskanten.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Silverflame

Dato : 20-02-01 09:34

> Lav din lyskasse så den hviler på glaskanten.

.... eller evt. så den bare hviler på dækglasset... så kan du lave den
'heldækkende', samtidigt med at du stadig har et par cm. for og bag til
foderhuller og ledninger osv.

MVH SF