Asus P4S533 vil ikke boote! :(
Fra : Hoox

Dato : 14-08-02 19:18

Jeg har lige købt et Asus P4S533 bundkort med en P4 2GHz processor. Jeg
har fået samlet det hele, men når jeg tænder computeren kommer der intet
billede på skærmen og ingen bip lyd. Alle fans kører og der er konstant
lys i både power led og hdd led. Jeg har prøvet med et andet grafikkort
og pillet alt unødvendig hardware fra, men stadig samme resultat.
Nogen der ved hvad der kunne være galt?

Fra : FeZ

Dato : 14-08-02 22:00

"Hoox" <no@spam.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> lys i både power led og hdd led. Jeg har prøvet med et andet grafikkort
> og pillet alt unødvendig hardware fra, men stadig samme resultat.

Det afstandspæle der er mellem bundkort og kabinet - har du sikret
dig at du ikke har sat for mange i så der evt. er en der har kontakt
med bagsiden af bundkortet ?
--
FeZ

Fra : Hoox

Dato : 14-08-02 22:19

FeZ wrote:
> [...]
>

> Det afstandspæle der er mellem bundkort og kabinet - har du sikret
> dig at du ikke har sat for mange i så der evt. er en der har kontakt

Ja, der er kun dem der skal bruges.
Der var en der sagde at det kunne være en defekt cpu. Kan det passe at
den opfører sig på den måde i sådanne tilfælde?

Fra : HMLN

Dato : 15-08-02 07:14

Har du checket diverse jumpere og at stik sidder/vender rigtigt på
bundkortet?
/H

Fra : Hoox

Dato : 15-08-02 12:40

HMLN wrote:
> Har du checket diverse jumpere og at stik sidder/vender rigtigt på
> bundkortet?
> /H

Ja, alt er dobbelt checket.

Fra : Poul Ladefoged

Dato : 15-08-02 15:52

"Hoox" <no@spam.ok> wrote in message
> [...]
> lys i både power led og hdd led. Jeg har prøvet med et andet grafikkort
> og pillet alt unødvendig hardware fra, men stadig samme resultat.

Prøv at pille alt fra, undtaget strøm til bundkort, Dvs. ud med ram,
grafikkort, kabler til drev etc. sådan at du kun har strømledning til
bundkort + CPU + ledning til højttaler & selvfølgelig ledning til pwr-on
knappen, men ingen reset eller lignende, hvad siger den til det ?

MvH
Poul Ladefoged

Fra : Poul Larsen

Dato : 16-08-02 16:43

Du har vel sat cpuen rigtig i ikke ligesom min kammerat der satte den
forkert i og knækkede et ben så var det en ny cpu.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 16-08-02 18:04

>.. når jeg tænder computeren kommer der intet
> billede på skærmen og ingen bip lyd. Alle fans kører og der er
konstant
> lys i både power led og hdd led.

Har du husket at montere ledningen med det 4-polede stik fra
strømforsyningen til bundkort, som giver strøm til CPUen ?

Hilsen Karsten