Wig Wam Aflyst
Fra : Troels

Dato : 14-08-02 16:51

Øv øv øv... så var det altså for godt til at være sandt at det var muligt at
stable sådan en fed koncert på benene. Håber det lykkes en anden gang hvor
billetsalget går bedre.

Læs mere her: http://wigwamtour.dk/news/vis_nyhed.asp?id=51

/Troels

Fra : Kristian

Dato : 14-08-02 18:03

On Wed, 14 Aug 2002 17:50:41 +0200, "Troels"
<tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote:

>Øv øv øv... så var det altså for godt til at være sandt at det var muligt at
>stable sådan en fed koncert på benene. Håber det lykkes en anden gang hvor
>billetsalget går bedre.

Folk gider åbenbart ikke høre på dem.

Det var blæst meget op, og nu faldt det så sammen.

Trist for arrangørene

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-08-02 21:59

Kristian wrote:

> Folk gider åbenbart ikke høre på dem.

Ham Thomas Helmig har også lagt sig lidt ud på det sidste har han ikke?

/Robert

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-08-02 17:53

> [...]

>stable sådan en fed koncert på benene. Håber det lykkes en anden gang hvor

Ja, rigtig ærgeligt. Man må se i øjnene, at markedet for livemusik
ikke er så godt for tiden, hvilket bl.a. også de store festivaler
måtte sande i år. Lad os håbe, det bliver bedre i fremtiden.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-08-02 05:09

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dm2llugdjd7lql17j02hhjeckgfb113i83@4ax.com...

__________

Det er nok fordi der ikke længere er den samme tilslutning til poprock, som
der har været i Danmark. Der er nok ved at slå en ny trend igennem, hvor det
mere er slagermusikken som tiltrækker flere og flere. Selv om mange her i
gruppen nok ikke kan lide det, kan vi jo se atdet er en kendsgerning at
slagermusikken, som noget helt nyt, nu pludselig kan manifestere sig helt
oppe i toppen af salgslisten, både Heidi Hauge og Freddy Brech.
PS: Det var altså ikke for at skifte emne. Bare for at give en mulig
forklaring på at publikum svigtede.

Hilsen Åghe

Fra : Klitgaard

Dato : 16-08-02 10:46

> [...]
> slagermusikken, som noget helt nyt, nu pludselig kan manifestere sig helt
> oppe i toppen af salgslisten, både Heidi Hauge og Freddy Brech.

Du er jo rablende vanvittig.

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-08-02 14:15

Klitgaard <na@na.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5cc9c6$0$87280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Du er jo bla bla og blaaaaa bla blaaaa
..
_________

Jeg ved god at det kan være deprimerende for dig, men det er jo ikke bare
mig som har startet den nye trend.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 16-08-02 12:35

> [...]

> oppe i toppen af salgslisten, både Heidi Hauge og Freddy Brech.
> PS: Det var altså ikke for at skifte emne. Bare for at give en mulig

*gab* ... hvor mange tror du der ville møde op til en DanskTop festival?

> Hilsen Åghe

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-08-02 14:13

Lars B. Jensen <lars@zulfo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5ce2f7$0$388$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> *gab* ... hvor mange tror du der ville møde op til en DanskTop festival?

__________

Tjahhh, et løst gæt: 10.000 - Der var mange tusinde til dansktopfestivalen i
Vildsund.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 16-08-02 15:02

In article <3d5cf9de$0$33624$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...

> [...]
> __________
>
> Tjahhh, et løst gæt: 10.000 - Der var mange tusinde til dansktopfestivalen i

Som jo viste sig ikke at være en dansktop festival, men et kræmmermarked.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-08-02 16:22

On Fri, 16 Aug 2002 16:02:07 +0200, Lars Bernau <lbe@dontmailme.dk>
wrote:

>Som jo viste sig ikke at være en dansktop festival, men et kræmmermarked.

Hvad er forskellen?

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Katsen

Dato : 14-08-02 21:28

Nogen der ved om man kan få pengene tilbage for billetten?
Jeg kan ikke se det beskrevet nogen steder?

katsen

Fra : Steen

Dato : 14-08-02 22:00

Katsen wrote:

> Nogen der ved om man kan få pengene tilbage for billetten?
> Jeg kan ikke se det beskrevet nogen steder?
>
> katsen

En af konsekvenserne af at aflyse Wig Wam Tour er, at Rock On ApS pr. dags
dato har indgivet anmeldelse om betalingsstandsning.

I skrivende stund overvejer D-A-D og Thomas Helmig, om der er mulighed for
et kompenserende arrangement på et senere tidspunkt for at tilgodese bl.a.
de fans, som allerede har købt billet.

betalingsstandsning er nummeret før konkurs

Steen

--
Remember, it's not people saying 'LucasArts SUX' that will convince them to
keep helping the project... it's people saying 'ScummVM Rules' that will!

Fra : Martin Helbo

Dato : 15-08-02 17:11

"Steen" <happy_surfer@bigfoot.com> wrote in message
> Katsen wrote:

> betalingsstandsning er nummeret før konkurs

Vi må da håbe at de ikke går konkurs, da de trods alt har de fleste store
rocknavne i stalden og plejer at lave nogen fede koncerter, som for eksempel
de to i Forum.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-08-02 23:04

On Wed, 14 Aug 2002 22:28:25 +0200, "Katsen" <kdonot@tiscali.dk>
wrote:

>Nogen der ved om man kan få pengene tilbage for billetten?
>Jeg kan ikke se det beskrevet nogen steder?

Det var nok ikke helt "for sjovt" at Rock On sørgede for at gå i
betalingsstandsning, inden nogen nåede at gøre den slags krav.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Jesper Stampe

Dato : 14-08-02 22:11

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> stable sådan en fed koncert på benene. Håber det lykkes en anden gang hvor

Det er laveste fællesnævner der vinder igen igen igen. 1 en-dagsbillet
kostede 250 kr + billetnet gebyr. Det er BILLIGERE end da DAD og TH begge
fyldte Forum med 10.000 mennesker tidligere på året. Men vi danskere er i
sommermånederne vant til at musik udendørs (ok - jeg ved godt det var et
telt, men alligevel) intet må koste. I hvert fald ikke så længe det er dansk
musik. Læg dertil at publikum ikke kan købe deres favoritretter: kolde
hapsdogs, slatne pizzaslices og dybfrosne burgere med en fedtprocent i kødet
på mindst 50%. Men de skal - gisp, ok skræk & rædsel - give >50 kr. for en
kvalitets Louisianaburger af friske råvarer og ordentligt kød eller en
kyllingeret, hvor man ret faktisk kan smage kyllingen. Vi danskere er nogle
fedterøve og nærigpinde, der ikke gider ofre en krone for at få et "produkt"
der hæver sig over det middelmåddige.

Jeg har det som Troels - det var for godt til at være sandt. Danske musikere
der satsede på kvalitet i såvel musik, som alt det udenom. Nu kan vi
danskere så fortsætte sommermånederne med at lytte til Shu-Bi-Dua og
Cowgirls i den lokale park imens vi bæller varmt fortyndet øl og æder
burgere som end ikke egner sig til hundemad.

Fra : Martin Helbo

Dato : 15-08-02 17:15

"Jesper Stampe" <nomail@post.tele.dk> wrote in message

SNIP
En masse kloge ord...

Jeg kunne ikke være mere enig. 250,- for fire koncerterer sgu billigt, sidst
jeg var til koncert med D-A-D i Århus kostede det SVJH 250 for dem plus Alan
Vegenfeldt, så at få smidt Jupiter Day, Kent og Sort Sol i nakken til samme
pris er da kun en fordel.
Men det er nok rigtigt at de ramlede sammen med festivalerne. Men om
vinteren havde det nok været lidt koldt i teltet.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Ulrik Kold

Dato : 15-08-02 00:26

Troels wrote:
> [...]
> stable sådan en fed koncert på benene. Håber det lykkes en anden gang hvor

Ja, lad os da håbe det går bedre en anden gang. Jeg har mest ondt af de
stakkels arrangører (Helmig og D-A-D), der skulle betale / lagde ud for
for hele touren af egen lomme. Ærgerligt, det kunne ellers have været
nogle brag af et par koncerter.

..kold
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. | www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! | mig@ulrikkold.dk

Fra : TM

Dato : 15-08-02 20:08

> [...]
> stakkels arrangører (Helmig og D-A-D), der skulle betale / lagde ud for
> for hele touren af egen lomme. Ærgerligt, det kunne ellers have været

Jeg har ikke en skid ondt af dem - nærmest tværtimod. De burde sgu af egen
lomme betale de penge tilbage som de på en måde har snydt fra folk. Folk har
købt en vare som de ikke har fået - godt jeg ikke nåede at købe en billet.
I avisen i dag stod at der var blevet solgt 22.000 billetter i forsalg, og
at det var fredag der var solgt flest billetter til - lørdag alt for få.
Hvis man skal lave en udregning, så for at komme med et regnestykke:

(gættede tal, men er ikke så vigtige da fre + lør kostede det samme):

Fredag: 250 kr. x 14.000 billetter = 3.500.000
Lørdag: 250 kr. x 6.000 billetter = 1.500.000
Kombi: 400 kr. x 2.000 billetter = 800.000
Ialt: = 5.800.000

Dertil skal lægges div. sponsorrater og alt muligt andet fx D-A-D og Helmigs
indskud...

Hvor f.... er alle de penge blevet af?

Der er ikke gået ret meget til arbejdskraft. Det er næsten ene frivillige
der står for det hele. I Aalborg stillede en lokal fodbold klub en masse
frivillige til rådighed, mod at få 400.000 kr. - de penge har de heller ikke
fået, og regner ikke med at få dem. Nogle af de frivillige havde endda været
så flinke at tage fra fra arbejde for at hjælpe deres klub - det er bare
spildt!

D-A-D og Helmig skal som medarrangører vel heller ikke have det helt store
for at stille op - og da det var dem der var hovednavnene er det sikkert
også dem der ville være de dyreste at få til at spille. De andre bands
kommer vel ikke i nærheden af deres pris?

Det er en fed måde at score kassen på som Rock On har gjort der - mon den
ville holde i en retsal?

MVH
TM

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-08-02 20:26

On Thu, 15 Aug 2002 21:08:05 +0200, "TM" <Bomuldcan@hotmail.com>
wrote:

snip

Og skulle de nok være staret et andet sted end Odense!?
Jeg mener ikke det er musikkens højborg i Dk?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : TM

Dato : 15-08-02 20:32

> Og skulle de nok være staret et andet sted end Odense!?
> Jeg mener ikke det er musikkens højborg i Dk?

Det kunne man jo se allerede med Midt-fyns festivallen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-02 13:25

Hej med jer - Et lille OPRÅB

Efter sigende vil forsangeren fra WIGWAM give koncert på GRAND i Aalborg i
aften......Begynder vist Kl 21:00 Dørene skulle blive åbnet en time
før......DER SKULLE VÆRE GRATIS ADGANG TIL ALLE MED BILLET TIL EN AF DE
AFLYSTE KONCERTER...... Så ikke alt det brok, pak tasken og kom
afsted........

Hilsen Benny

Skulle vist være god nok.....Nævnt i TV avisen igår....

Fra : Karina Hjorth

Dato : 16-08-02 18:13

> Efter sigende vil forsangeren fra WIGWAM give koncert på GRAND i Aalborg i
> aften.....

Ææææææhm....... hvem er det?? Jeg kender squtte noget band, der hedder
WIGWAM.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 15-08-02 08:38

Troels skrev: (messageID: <news:ajdu8i$9mj$1@sunsite.dk>)

> Øv øv øv... så var det altså for godt til at være sandt at det var
> muligt at stable sådan en fed koncert på benene. Håber det lykkes en
> anden gang hvor billetsalget går bedre.

Ja det er lidt trist. Dog mener jeg at arrangørerne selv bærer skylden,
da de valgte en meget risikabel strategi. Ved at lave det som en telt-
tour om sommeren, satte de sig selv i direkte konkurrence med diverse
festivaler.

Til trods for Wig-Wams (påståede) bedre kvalitet, så har mange nok følt,
at de fik mere værdi ved en festival (flere bands, bedre stemning osv.).
At Wig-Wam ligeledes havde en ret høj billetpris (sammenlignet med en hel
festival), gjorde så åbenbart udslaget i negativ retning.

Men jeg vil da håbe, at vi fremover vil se lignende kombi-arrangementer
(måske i mindre målestok) - jeg var selv ovenud begejstret for Jupiter
Day + Carpark North + Sort Sol + Love Shop i foråret.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-08-02 11:53

On 15 Aug 2002 07:37:39 GMT, "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>
wrote:

> [...]
>At Wig-Wam ligeledes havde en ret høj billetpris (sammenlignet med en hel
>festival), gjorde så åbenbart udslaget i negativ retning.

Nå var det derfor Midtfyn var totalt udsolgt? Roskilde er igen nede på
det antal publikummer de havde for ca. 10 år siden. Skanderborg klarer
det stadig ok, men der bliver udsolgt noget senere end sædvane.

>Men jeg vil da håbe, at vi fremover vil se lignende kombi-arrangementer
>(måske i mindre målestok) - jeg var selv ovenud begejstret for Jupiter
>Day + Carpark North + Sort Sol + Love Shop i foråret.

Enig.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mckinley

Dato : 16-08-02 11:48

Det er virkelig en fed fidus Binzer&helmig har fået stablet på benene; man
markedsfører en turne med nogle atraktive navne, sætter kvalitetsmad,
cocktails, koncertoplevelse i centrum, og sælger over 20.000 billetter i
forsalg.
Hvor er de penge for forsalgsbilletter til Århus,Aalborg og Kbh.?
Come on Binzer & Helmig hvis noget rygrad og sats noget mere.. Lad os få
noget rigtig rock'n roll.
Måske skulle vi stille os op foran Helmigs dør, med værdiløse billetter i
hånden og synge" Nu hvor du har brændt mig af...." og "Det er mig der står
herude og banker på..."

/Jens

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 16-08-02 11:53

"Mckinley" wrote :
> [...]
> markedsfører en turne med nogle atraktive navne, sætter kvalitetsmad,
> cocktails, koncertoplevelse i centrum, og sælger over 20.000 billetter i

Jeg forstår overhovedet ikke, at 20.000 solgte billetter i 4 byer kan betegnes
som en fiasko. Hvor meget havde de regnet med? Med en pris på 200-250kr.
kan man nok ikke forvente ret meget mere, især ikke da der om sommeren
er et hav af andre koncerter og festivaler.

Mvh. Henrik

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 18-08-02 21:36

Mckinley <mckinley@cool.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5cd857$0$673$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Come on Binzer & Helmig hvis noget rygrad og sats noget mere.. Lad os få
> noget rigtig rock'n roll.

DAD og Helmig kan ikke satse "mere", for de har slet ikke satset deres egne
penge. Ifølge dagspressen er de kun med som idémænd og som optrædende, selv
om har givet det indtryk, at de satsede hus og hjem. Rock On ApS er den
egentlige arrangør, og DADs og Helmigs eneste satsning bestod i, at de kun
skulle have penge for deres Wig Wam-koncerter, hvis der blev overskud. De
risikerede altså blot at udføre et stykke ulønnet arbejde.
mvh
Jesper

Fra : TM

Dato : 18-08-02 23:19

> [...]
> skulle have penge for deres Wig Wam-koncerter, hvis der blev overskud. De
> risikerede altså blot at udføre et stykke ulønnet arbejde.

Ifølge Børsen har udtaler Helmig at han har givet det der svarer til to års
turne indtægter - det må da være en pæm slat...