MS Windows
briani 27239
Voice i windows messenger
Fra : mistral

Dato : 14-08-02 16:28

jeg har i et stykke tid prøve at lave nogle voice calls i windows messenger.
men tilsyneladende er min router (cisco 677) lukket for den port som
messenger bruger til voice. er der nogen der har haft lign. problemer med
messenger og netmeeting.

Fra : O. Skjold

Dato : 14-08-02 21:08

"mistral" <remthismistral@it.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> men tilsyneladende er min router (cisco 677) lukket for den port som
> messenger bruger til voice. er der nogen der har haft lign. problemer med

Du skal åbne en del porte for at alle funktionerne i MSN er virksomme.
Se på http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm
der er en liste over dem alle.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : // Overby

Dato : 15-08-02 11:32

jeg har cisco 678, og det er så vidt jeg har erfaret ikke routeren den er
gal med, men derimod messenger, der ikke kan håndtere at der bruges NAT, så
indtil videre kan det ikke lade sig gøre med messenger

Fra : mistral

Dato : 15-08-02 12:21

> jeg har cisco 678, og det er så vidt jeg har erfaret ikke routeren den er
> gal med, men derimod messenger, der ikke kan håndtere at der bruges NAT,

> indtil videre kan det ikke lade sig gøre med messenger

det har jeg også læst et eller andet sted, håber de snart laver en
opdatering til det.

Fra : O. Skjold

Dato : 15-08-02 22:14

"mistral" <remthismistral@it.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> så
> >

> det har jeg også læst et eller andet sted, håber de snart laver en
> opdatering til det.

Der er ikke noget galt med routeren, den gør bare hvad den skal.
Det er nok nærmere MS der ikke har tænkt på NAT da de lavede
MSN. Men nok om det...

Prøv at slå alt firewall-skrammel fra, og åbn disse porte i routeren:

IN TCP 6891 - 6900
IN TCP 1863
IN UDP 1863
IN UDP 5190
IN UDP 6901
IN TCP 6901

så virker det som det skal. (Såfremt I ikke er tilsluttet et netværk
der også benytter NAT, eks. Dansk KabelTV, for så har I et
problem.)

Hos mig virker alt i Messenger, selvom jeg kører NAT.

Bemærk at der formentlig er en vis sikkerhedsrisiko ved at åbne
alle disse porte, hvor reel den risiko er, ved jeg ikke.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Hanne Hansen