Hjælp! - Hollandsk slagermusik
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-02 15:52

HVOR KAN MAN KØBE HOLLANDSK SLAGERMUSIK (altså bortset fra i Holland)

Nu er det jo blevet så populært med tysk slagermusik i Danmark,
men.................. er der nogen som kan fortælle hvor man kan kan købe
slagermusik som synges på det hollandske sprog. Der er jo faktisk mange
hollandske grupper som synger meget iørefaldende slagermusik, ligesom det
tyske, bl.a.: Teach In, George Baker Selection, The Cats, Pussycat o.s.v
Hvor filen kan man høre det og købe cd-erne. Er der nogen som ved det?

Hilsen Åge

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-08-02 16:10

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> slagermusik, ligesom det tyske, bl.a.: Teach In, George Baker
> Selection, The Cats, Pussycat o.s.v Hvor filen kan man høre det og

Hvis ikke tankstationen har det, kan du jo prøve i en rigtigt
musikforretning. Stereostudiet har givet mig en god service, og plejer at
være friske til at importere udenlandsk musik. Tjek evt. deres hjemmeside
(http://www.stereo-studio.dk/) for at finde nærmeste forhandler.

Ellers er internetbutikker måske vejen frem, men jeg kan ikke lige komme på
en hollandsk forretning.

Mvh
Nikolaj

Fra : Jesper Barrit

Dato : 14-08-02 17:05

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> slagermusik, ligesom det tyske, bl.a.: Teach In, George Baker
> Selection, The Cats, Pussycat o.s.v Hvor filen kan man høre det og

Prøv her :

http://www.musicmailexpress.com

Mvh Jesper Barrit

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-08-02 23:12

> [...]
> tyske, bl.a.: Teach In, George Baker Selection, The Cats, Pussycat o.s.v
> Hvor filen kan man høre det og købe cd-erne. Er der nogen som ved det?

Hej Åge

Tja du må jo nok på loppemarked....George Baker & Teach in, Jeg mener jeg
har set dem på CD, jeg har vist også mødt en Cats, men Pussycat har jeg kun
mødt enkeltnumre på cd....Det samme gælder Albert West, De er lavet på cd,
men har været udsolgt gud ved hvor længe, og du ved jo godt, man laver da
ikke nye, bare fordi de gamle er udsolgt.....Vel ???

Hilsen Benny

Fra : Ingrid

Dato : 15-08-02 08:47

Her er nogen online cd shops i Holland:

http://www.ceedeeveedee.com/
http://www.bol.com/
http://www.themusicsafe.nl/index.asp?xlnk=98119

de fleste sites er dog på hollandsk. Men du kan da prøve.

Ingrid
http://www.iblog.dk/dutchindk - Dutch in Denmark
http://www.iblog.dk/tv2blog - Mere tv-2 om lidt ...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-08-02 19:05

Ingrid <kysbruden@NOSPAMgmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:K%I69.16$tP5.520@news.get2net.dk...
> Her er nogen online cd shops i Holland:
>
> http://www.ceedeeveedee.com/
> http://www.bol.com/
> http://www.themusicsafe.nl/index.asp?xlnk=98119
>
> de fleste sites er dog på hollandsk. Men du kan da prøve.
_________

Tak for links`ene. Jeg har fundet en som hedder Dana Winner. Hun synger
slagere på hollandsk. Hun er nok lidt hen i Birthe Kjær-stilen. Så det er
ikke så ringe endda.
Men kender du en hollandsk-syngende gruppe lidt hen i Kandis-stilen. Jeg
fandt ikke lige nogen. Så vidt jeg ved har har George Baker Selection, The
Cats, Pussycat og Teash-in ikke sunget på hollandsk. Jo, måske Teash-in, for
de vandt jo grandprixet med Dingadong og den gang blev den sunget på
hollandsk, men de vil ikke komme frem på nogen musik-onlinekøb-side.

Hilsen Åge

Fra : Kasper Aae

Dato : 15-08-02 13:05

Prøv at gå ind på www.cdon.com og klik på det Hollandske flag.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-08-02 20:35

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> men.................. er der nogen som kan fortælle hvor man
> kan kan købe slagermusik som synges på det hollandske sprog.

Tysk er grimt nok - hollandsk lyder som en syg søløve eller sæl, så
du kan egentlig bare tage i zoologisk have medbringende en
båndoptager.

Fra : Ingrid

Dato : 22-08-02 09:11

> Tysk er grimt nok - hollandsk lyder som en syg søløve eller sæl, så
> du kan egentlig bare tage i zoologisk have medbringende en
> båndoptager.

Nå nå - og du synes at dansk lyder dejligt ?

Som hollandsk slagermusik kan jeg i øvrigt nævne : Marianne Weber og Frans
Bauer.

Ingrid (hollænder)
http://www.tv2fan.dk - mere tv-2 om lidt ...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-02 11:49

"Ingrid" <kysbruden@NOSPAMgmx.net> skrev i en meddelelse

> Nå nå - og du synes at dansk lyder dejligt ?
>
> Som hollandsk slagermusik kan jeg i øvrigt nævne : Marianne Weber og Frans
> [...]
Hej Ingrid

Jeg er enig med dig. Det er svært, for mange år siden deltog Linda Williams
i melodi grand prix, med en melodi der efter hvad jeg troede hed " Het ist
ein wonder " men jeg fik nok blandet lidt for meget tysk og engelsk med ind
i det, men alligevel, det er faktisk først nu jeg har fundet den, lige inden
de lukkede Audio Galaxy, så jeg nåede lige at få den. Det skal da siges, at
jeg har haft den på engelsk i mange år, men det havde været passende umuligt
at finde den på hollandsk. Det kan da godt være at oversættelsen er rimelig
korrekt, det ved jeg ikke, da jeg forstår ikke hollandsk. Det er måske netop
grunden til at det er den bedste, nemlig at jeg ikke kan forstå hvad der
bliver sunget. Det var også melodien der i sin tid fangede mig, og den
swinger nu altså bedst på hollandsk. Men du har ret, det er umuligt at få
her, og har altid været det.

Hilsen Benny

Fra : Jan Holm

Dato : 22-08-02 14:45

> Nå nå - og du synes at dansk lyder dejligt ?
> Ingrid (hollænder)

My father always said. If you're going insult someone
make sure they're not in the god damn room.

fra - ford fairlaine, the rock'n'roll detective. Forøvrigt
verdens lækreste "musik" film.

Mvh
Jan Holm

Fra : I2

Dato : 25-08-02 19:56

> My father always said. If you're going insult someone
> make sure they're not in the god damn room.
>
> fra - ford fairlaine, the rock'n'roll detective. Forøvrigt
> verdens lækreste "musik" film.

Nemlig
Ingrid