Grafikken hakker
Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 14-08-02 14:36

hejsa NG

Jeg har et problem med et par spil... American army, og cycling manager 2

Mit problem består i, at jeg efter et stykke tid i spillet... (fra 30 op til
3 min) begynder grafikken at køre meget langsomt og med en framerate der må
betegnes som ikke eksisterende... ca 1/4 pr. sek. Inden da har spillet kørt
fint.. grafikken har været flydende... men ligepludselig begynder det at
hakke...

Jeg har en PIII450 på et asus P3V4X/533 med 512 mb ram, og et grafikkort som
hedder Hercules prophet gts pro... er et kort med geforce2 og 64 mb ddr ram

Rasmus

Fra : Frost

Dato : 14-08-02 15:33

"Rasmus Trenskow" <rasmus_remove-this_@trenskow.com> wrote in message
> [...]

som
> hedder Hercules prophet gts pro... er et kort med geforce2 og 64 mb ddr

Jeg aner intet om Cycling Manager 2, men jeg læste på America's Army (det er
den der gratis 3D shooter som man kan downloade gratis vi taler om, ikke?)
at anbefalede processor-styrke var 1.4 GHz....

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 14-08-02 15:46

> [...]
> den der gratis 3D shooter som man kan downloade gratis vi taler om, ikke?)
> at anbefalede processor-styrke var 1.4 GHz....

jow det er sandt, men det jeg ikke kan forstå er at det kører fint i op til
flere minutter ad gangen, for så ligepludselig at begynde at hakke helt
vildt i op til 1 minut, for derefter igen at køre fint igen et stykke tid

Fra : Peder

Dato : 14-08-02 16:02

> [...]
>flere minutter ad gangen, for så ligepludselig at begynde at hakke helt
>vildt i op til 1 minut, for derefter igen at køre fint igen et stykke tid

Nu er Americas Army jo nok også et af de mest bug-fyldte spil i
længere tid. Prøv den klassiske "flush" kommando i konsollen.
Dit grafikkort taget i betragtning tvivler jeg dog på et det er det
der er problemet.

Her er hvad der står i FAQ'en:

If you have a graphics card with 32MB or less memory, you're probably
running out of texture space. This can happen on very complex maps
like Pipeline, especially if you're in a large multiplayer battle --
each time you see new gun or a face, it's adding another texture.
Bring down the console (default is the ` key) and try typing 'flush'
(without quotes) to clear out graphics memory. If your game
immediately speeds up, this is indeed a texture memory problem. You
can ameliorate this problem in two ways. First, try turning on the
'compressed lightmaps' option. This uses specially compressed textures
for shadow effects. You may notice some visual artifacts, such as
coloring or boxiness in the shadows. Alternatively, you can set
texture detail to 'low'; this will have the greatest impact. If that
still doesn't do the trick, turn on compressed lightmaps and low
texture detail; that will work on any 32MB graphics card supporting
hardware T&L.

-Peder

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 14-08-02 20:40

> længere tid. Prøv den klassiske "flush" kommando i konsollen.
Har prøvet.. men det hjælper ikke rigtigt....

Men jeg har jo 64 md ddr på

Fra : Zalasta

Dato : 14-08-02 19:35

hvor henter man den?

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 14-08-02 20:39

"> hvor henter man den?
http://www.americasarmy.com

Fra : Silver

Dato : 14-08-02 19:53

Rasmus Trenskow <rasmus_remove-this_@trenskow.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajdmch$7su$1@sunsite.dk...
> [...]

som
> hedder Hercules prophet gts pro... er et kort med geforce2 og 64 mb ddr

Og sikkert en eller anden dum lille virus liggende, prøv at køre
virusscanner og ellers opdatere dine drivere til GFX kortet. Det er mine
forslag.

Mvh
Silver

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 14-08-02 20:42

> Og sikkert en eller anden dum lille virus liggende, prøv at køre
> virusscanner og ellers opdatere dine drivere til GFX kortet. Det er mine
> forslag.

har haft virus scanner kørende... ingen virus.. har slået den fra under
spil.. hjalp ikke.. nye driver hjælper heller ikke....
har geninstalleret XP uden resultat

Fra : Søren

Dato : 14-08-02 21:40

Prøv at lukke alle programmer som: messenger, icq, virus scanner, firewall
(hvis du tør).
Start evt. taskmanager og lukker programmer / processer derfra.
Har du prøvet at fjerne noget af rammen ?
Min intuition siger mig at 512 sdram er for meget, måske tager jeg fejl

Søren.

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 15-08-02 07:06

"Søren" <pc@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har du prøvet at fjerne noget af rammen ?
> Min intuition siger mig at 512 sdram er for meget, måske tager jeg fejl

Hejsa..

vil prøve at lukke alle programmerne når jeg kommer hjem.. men det bliver et
problem med ram'en da de er i en blok alle 512