Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste lavpris digitale kamera?
Fra : steen

Dato : 14-08-02 13:40

Hej gruppe

Jeg startede med at søge på Logitech Digital Pocket kamera - men efter at
have fået en masse gode links fra denne gruppe, var det måske værd at
overveje alternative produkter.

Både Mustek Mini G2 og Sifix/Blink har digitale løsninger til under 1500,-

Er der nogen der kan hjælpe med input, til en førstegangskøber - evt. links
til sammenligninger, eksempler på færdige billeder eller andet?

På forhånd tak

Steen
--
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/
Email minus .com

Fra : Per Kristensen

Dato : 14-08-02 13:44

Har du tjekket www.dpreview.com ?

Fra : steen

Dato : 14-08-02 16:01

Hej Per og gruppe...

Ja, jeg fandt ingen af de tre digitale kamera'er på preview.

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/sp1300.html fandt jeg Sipix
SP-1300

http://www.pcmag.com/article2/0,4149,416855,00.asp fandt jeg Logitech
Digital Pocket

http://www.firebox.com/index.html?dir=firebox&action=product&id=909&showAllI
mages=0 Mustek GSmart Mini2

Er der nogle venlige mennesker, der kan give et par ord med på vejen, og
give et godt råd til en førstegangskøber af et digitalt kamera?

Hvilket kamera giver de bedste billeder etc.

Tak

Steen
--
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/
Email minus .com

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-08-02 22:18

Logitech'en kan du glemme da den ikke har blitz, med mindre du akter
kun at tage billeder når lyset tilfældigvis er godt. Desuden har den
klart den dårligste opløsning (under 1Mpx).

Så valget er så mellem Sipix og Mustek og der ser Sipix'en noget bedre
ud med sin 1,8" LCD skærm og det at den bruger compact flash kort gør
at du kan købe dig til mere plads. Med Mustek'en er du bundet af den
indbyggede hukommelse.

Personligt ville jeg anbefale at du brugte lidt mere og fik et kamera
med optisk zoom. Digital zoom er værdiløst, det vil være lige så godt
at croppe billedet og forstørre det i et billedbehandlingsprogram.

Men, skal du bare bruge det til at tage et par billeder af familie og
venner og eventuelt lægge dem på en hjemmeside vil et Sipix 1300 være
godt nok.

Fra : max

Dato : 15-08-02 07:31

> [...]
>
> Men, skal du bare bruge det til at tage et par billeder af familie og
> venner og eventuelt lægge dem på en hjemmeside vil et Sipix 1300 være

kig på Kodak DX 3215.. mvh max

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-08-02 13:56

Så hellere:
http://www.pcadvisor.co.uk/index.cfm?go=hardware.view&product=1069

Der er også et review af Kodak'en der.

Fra : max

Dato : 15-08-02 14:11

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Så hellere:
> http://www.pcadvisor.co.uk/index.cfm?go=hardware.view&product=1069
>
> Der er også et review af Kodak'en der.

Hvad end du ender op med så kan jeg på det allerkraftigste...
anbefale dig at investere i kvalitets genopladelige NiMh batterier
og oplader 1600-1800mah - Der er forskel på kaniner og digicams.
--- en ekstra udgift på 2-500 kr..----
mvh max

Fra : PI

Dato : 14-08-02 16:17

Hej steen

Kig her

http://www.digit.no/

eller

http://www.digitalkamera.no/

Mvh
PI

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-02 18:32

> Er der nogen der kan hjælpe med input, til en førstegangskøber - evt.
links
> til sammenligninger, eksempler på færdige billeder eller andet?

det bedste råd er nok ikke at købe et kamera i denne prisklasse, det er kun
legetøj og sandsynligvis ikke noget du vil være tilfreds med

Fra : emj

Dato : 14-08-02 22:27

<H> skrev i <3d5a94ac$0$87310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>det bedste råd er nok ikke at købe et kamera i denne prisklasse, det er kun
>legetøj og sandsynligvis ikke noget du vil være tilfreds med

Han kan jo kikke i den blå avis og få noget bedre brugt for sine 1500
kr.
Hilsen emj
--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Bo Kristensen

Dato : 15-08-02 06:41

<H> wrote in message news:3d5a94ac$0$87310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> links
> >
> det bedste råd er nok ikke at købe et kamera i denne prisklasse, det er
kun
> legetøj og sandsynligvis ikke noget du vil være tilfreds med

Enig, hvis man går efter et digitalt kamera i den prisklasse, vil man nok på
sigt blive mere tilfreds med et analogt kamera, der kan man immervæk få
nogle ganske udemærkede point-and-shoot til omkring 1.500. Et digitalt til
1.500 kan vel ikke levere meget over 1024x768, hvilket IMHO ikke er nok til
fornuftige 10x15, el. 10x13 fotos.

--
Bo Kristensen
He hoped and prayed that there wasn't an afterlife. Then he realized there

Fra : ole thofte

Dato : 15-08-02 21:02

Hej Steen,
prøv at gå in på dette link. Du skal måske først logge på ved at melde dig
ind som medlem af forbrugerliv. Men du kan få 3 mill pix for 1900 kr.
vh ole thofte
http://www.forbrugerliv.dk/info119.asp

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-08-02 13:48

Det er kun interpoleret (altså software). Det kan man lige så godt
eller bedre gøre i et fotobehandlingsprogram.
Desuden er der ikke optisk zoom.

Fra : ole thofte

Dato : 16-08-02 17:29

> Det er kun interpoleret (altså software). Det kan man lige så godt
> eller bedre gøre i et fotobehandlingsprogram.
> Desuden er der ikke optisk zoom.

ja, du har ret Jens Peter. Faktisk tror jeg at jeg vil tilslutte mig flere
og pege på et dyrere kamera. Fx Minolta DiMAGE S404, som et fornuftigt 4 M
kamera med store kvaliteter til priser. Ligeledes Epson 3100Z til ca 5400
(edbpirser.dk) med kvaliteter i nærheden af Canon G1 (ifølge forskellige
internationale anmeldersider). Jeg har selv haft et Epson 3000Z (købt til
7200 kr) i over et år og er særdeles tilfreds med det. 3100Z er en
videreudv. med lidt flere finesser. Den ekstra kvalitet giver lyst til at
bruge kameraet. Ellers ligger det vel bare i skuffen.
vh ole thofte