Beholde IE6.0 vindue opent
Fra : boras

Dato : 14-08-02 10:34

Hvordan beholder jeg IE6.0 vindue åbent - Det skal forstås således.
Jeg har et vindue åbent og vil have et mere når jeg eks. klikker
kopiere en url-adresse ind, så bliver det nye overtaget.

Lidt træls !!!

Giv mig venligst en udførlig vejledning (jeg er total nybegynder)

Hvis jeg har en IE-genvej til url-adresse på mit skrivebord, så tager
den straks den anden der er åbent, forstår I nu hvad jeg mener ?

Fra : Madsen

Dato : 14-08-02 12:53

boras skrev:

> Hvordan beholder jeg IE6.0 vindue åbent - Det skal forstås således.
> Jeg har et vindue åbent og vil have et mere når jeg eks. klikker
> kopiere en url-adresse ind, så bliver det nye overtaget.

Nu sidder jeg godt nok med en engelsk IE, men jeg håber du kan finde
det, selvom det måske er en dansk version du sidder med.

I IE kan du gå op i Tools > Internet Options > Advanced og placere
et flueben i et felt der her hedder: "Reuse windows for launching
shortcuts'. Den funktion burde gøre det du efterlyser.

Madsen.

Fra : Sørensen

Dato : 14-08-02 14:49

"boras" <bolten@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg har en IE-genvej til url-adresse på mit skrivebord, så tager
> den straks den anden der er åbent, forstår I nu hvad jeg mener ?

Hvis jeg forstår dig rigtigt
Højereklik på adressen og vælg "åben link i nyt vindue.
Eller klik på > filer > ny > Vindue

vh.
Sørensen

Fra : Edmund

Dato : 15-08-02 00:43

boras skrev:

> [...]
>
> Lidt træls !!!
>
> Giv mig venligst en udførlig vejledning (jeg er total nybegynder)

Hold shift nede når du klikker på et link i browseren så bliver det
åbnet i et nyt vindue.

Når man klikker normalt på en genvej til en webside, bliver den åbnet i
et nyt vindue andre gange ikke, jeg kan ikke finde den røde tråd

--
Mvh Edmund

Fra : Anders Lund

Dato : 15-08-02 05:35

Edmund wrote:

> Når man klikker normalt på en genvej til en webside, bliver den åbnet i
> et nyt vindue andre gange ikke, jeg kan ikke finde den røde tråd

Det er noget som dem der har lavet hjemmesiden, kan bestemme.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Edmund

Dato : 15-08-02 05:40

Anders Lund skrev:

> Det er noget som dem der har lavet hjemmesiden, kan bestemme.

Du tænker på link i et browser vindue ikke.

Jeg tænker på links i foretrukne og links på skrivebordet
--

Mvh Edmund

Fra : Anders Lund

Dato : 15-08-02 06:20

Edmund wrote:

> Du tænker på link i et browser vindue ikke.
>
> Jeg tænker på links i foretrukne og links på skrivebordet

Okay... jeg læste det som "en genvej /på/ en webside".

Fra : Edmund

Dato : 15-08-02 06:32

Anders Lund skrev:

> Okay... jeg læste det som "en genvej /på/ en webside".

Det ville jeg også have gjort hvis det var dig der havde skrevet det.
Jeg bliver nød til at spare på ordene for dansk kabel tv er lidt langsom
for tiden

--
Mvh Edmund

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 15-08-02 22:43

"boras" <bolten@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis jeg har en IE-genvej til url-adresse på mit skrivebord, så tager
> den straks den anden der er åbent, forstår I nu hvad jeg mener ?

Du kan åbne lige så mange winduer du vil med IE
Prøv f.eks at starte IE tre gange og du vil se at du får tre åbne vinduer
med ie

Det er altid det vindue eller den form der har fokus der vil modtage dit
hyperlink eller ressultatet fra en genvej
Altså det vindue du sidst har klikket med musen i, vil reagere på genvejen
da et museklik i et vindue giver det pågældende vindue fokus

Hvis du starter IE to gange kan du sagtens kopiere genveje, links og
adresser fra det ene til det andet uden at det første windue skifer side.

Som hovedregel gældet dette for alle programmer i og under Windows. Det
vindue der har fokus er det som vil modtage indput, uanset om indputtet
kommer fra mus, tastatur, genveje eller data sendt fra andre programmer.

Håber det hjælper dig

MVH
Bjarne Østergård

Fra : Anders Lund

Dato : 16-08-02 05:56

Bjarne Østergård wrote:
> [...]
> Altså det vindue du sidst har klikket med musen i, vil reagere på genvejen
> da et museklik i et vindue giver det pågældende vindue fokus

Ikke hos mig (hverken hjemme eller på arbejdet). Hos mig er det altid det
samme vindue som får "klikket", lige meget hvad jeg har trykket i som det
sidste. Det udnytter jeg så, da jeg så ved hvad der åbner.
Hvis jeg derimod ønsker at beholde det vindue åbnet, trykker jeg CTRL-N (Nyt
vindue) for så åbner der et nyt vindue med adressen fra det andet vindue.