CD kopibeskyttelse
Fra : Jacob E.

Dato : 14-08-02 10:26

Hvordan er det nu lige landet ligger med Celine Dion's "A new day" album.

Jeg har fået at vide at den ikke kan afspilles på PC, og det står sørme også
på coveret. Alligevel har jeg netop hørt hele albummet på min PC. Jeg satte
pladen i drevet, åbnede AudioGrabber for at se hvad der skete, alt var
iorden og jeg lyttede hele pladen igennem via afspilleren.

Burde dette kunne lade sig gøre? Eller ligger beskyttelsen et helt andet
sted?

Mvh Jacob

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-08-02 12:41

In news:anp69.539$ww6.173786@news010.worldonline.dk, Jacob E. said:
> [...]
> afspilleren.
>
> Burde dette kunne lade sig gøre? Eller ligger beskyttelsen et helt

Hvaffor et CD drev har du? Mon ikke der er en "compatibility-liste" et
sted på nettet. Der skal nok være nogle CD drev der er ligeglade med den
beskyttelse.

-Sune

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 14-08-02 13:28

On Wed, 14 Aug 2002 13:41:23 +0200, "Sune Mika Salminen"
<not_real@fakeantispamemail.dk> wrote:

>Hvaffor et CD drev har du? Mon ikke der er en "compatibility-liste" et
>sted på nettet. Der skal nok være nogle CD drev der er ligeglade med den
>beskyttelse.
>
>-Sune

Så vidt jeg forstår er kopibeskyttelsen indrettet så den ligner en
fejl på CDen. De fleste brændere har indbygget error-correction, så de
æder gladeligt de kopibeskyttede CDer, og laver endda automatisk en
fejlfri kopi (Dvs. en kopi uden kopibeskyttelse).

I øvrigt har jeg en stensikker måde at lave kopier på, ligemeget
hvilken kopibeskyttelse der smides på CDen: Et kabel fra din CD
afspiller til dit lydkort, sample i 44Khz 16bit. Voila! CDen er
kopieret.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-08-02 13:33

Jonas Engelhardt wrote:
> [...]
> hvilken kopibeskyttelse der smides på CDen: Et kabel fra din CD
> afspiller til dit lydkort, sample i 44Khz 16bit. Voila! CDen er

Med mindre du har noget lækkert grej er det også en sikker måde at lave en
ringe kopi på. CloneCD skulle vist kunne æde det meste.

/Nikolaj

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-08-02 13:55

In news:3d5a4c09.4667978@news.tiscali.dk, Jonas Engelhardt said:
> On Wed, 14 Aug 2002 13:41:23 +0200, "Sune Mika Salminen"
> <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote:

Snip

> [...]
> hvilken kopibeskyttelse der smides på CDen: Et kabel fra din CD
> afspiller til dit lydkort, sample i 44Khz 16bit. Voila! CDen er

Med mindre du laver en digital overførsel, tror jeg det en god ide at
sample i en så høj en opløsning som muligt, og så (med mindre du skal
lave MP3'ere ud af det) downsample det til 44/16 bagefter, inden du
brænder det. Jeg kan ikke hjælpe med teorien bag mit forslag, men folk
vil nok sige det samme hvis du spørger ovre i news:dk.teknik.lyd

-Sune

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 14-08-02 16:54

> [...]
> hvilken kopibeskyttelse der smides på CDen: Et kabel fra din CD
> afspiller til dit lydkort, sample i 44Khz 16bit. Voila! CDen er

Jeg ved ikke hvordan det er lavet på Celine Dion CD'en, men på min Shakira
CD er der ikke noget at gøre, hverken mit gamle CD'drev, eller min nye
brænder kan læse den. De kan overhovedet ikke se at der er noget i drevet.
Så der er åbenbart flere forskellige ting der går sig gældende.

mvh.
       Søren Hjelholt

Fra : Sava62

Dato : 14-08-02 21:58

"Søren Hjelholt" <hjelholt@_nospam_mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> brænder kan læse den. De kan overhovedet ikke se at der er noget i drevet.
> Så der er åbenbart flere forskellige ting der går sig gældende.

Pudsigt at du nævner Shakira. Det var min første `kopibeskyttede`cd. Så jeg
måtte jo prøve om det
kunne lade sig gøre at rippe/kopiere den. Jeg har en Plextor 8/2/20. Det var
intet problem.
Mvh Kim

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 16-08-02 15:33

On Wed, 14 Aug 2002 22:57:39 +0200, "Sava62" <kimvestergaard@mail.dk>
wrote:

> [...]
>måtte jo prøve om det
>kunne lade sig gøre at rippe/kopiere den. Jeg har en Plextor 8/2/20. Det var

Jeg har også en Plextor brænder, og jeg har som nævnt heller ingen
problemer.

Fra : Sava62

Dato : 17-08-02 22:17

"Jonas Engelhardt" <jonas@nooffence.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har også en Plextor brænder, og jeg har som nævnt heller ingen
> problemer.

..............................Og hvad kan man så lære af det.???
Plextor rykker.

Fra : Lars Bernau

Dato : 14-08-02 20:53

In article <3d5a4c09.4667978@news.tiscali.dk>, jonas@nooffence.dk says...
> [...]
> hvilken kopibeskyttelse der smides på CDen: Et kabel fra din CD
> afspiller til dit lydkort, sample i 44Khz 16bit. Voila! CDen er

Men desværre tager det pokkers lang tid sammenlignet med at rippe med
17 x alm. hastighed.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Jacob E.

Dato : 14-08-02 17:38

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvaffor et CD drev har du? Mon ikke der er en "compatibility-liste" et
> sted på nettet. Der skal nok være nogle CD drev der er ligeglade med den
> beskyttelse.

Ved ikke om jeg gider bruge tid på at finde en liste, det virker jo (måske),
men det er ihvertfald et Creative CD-RW 8435. Jeg har pt. ikke andre
kopisikre cd'ere at prøve med, men vil gerne høre om andres erfaringer med
Celine-albummet.

Mvh Jacob

Fra : Lars Bernau

Dato : 14-08-02 21:02

In article <JHv69.1280$ww6.226578@news010.worldonline.dk>, jacob-
x@dk2netFJERN.dk says...

> [...]
> men det er ihvertfald et Creative CD-RW 8435. Jeg har pt. ikke andre
> kopisikre cd'ere at prøve med, men vil gerne høre om andres erfaringer med

Har du kun hørt cd'en via CD-rom drevet, eller har du også prøvet at
rippe numrerne??

Fra : Jacob E.

Dato : 15-08-02 09:02

"Lars Bernau" <lbe@dontmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Har du kun hørt cd'en via CD-rom drevet, eller har du også prøvet at
> rippe numrerne??
> --

Jeg hørte kun, men efter din note skulle det jo prøves, og du har fat i
noget. Audiograbber ville faktisk ikke æde dem ved ripping, men så er det
jeg spørger hvad forskellen er? Hvorfor kan jeg høre, men ikke rippe?

Mvh Jacob

Fra : Lars Bernau

Dato : 15-08-02 14:56

In article <3eJ69.2775$ww6.350369@news010.worldonline.dk>, jacob-
x@dk2netFJERN.dk says...

> [...]
> noget. Audiograbber ville faktisk ikke æde dem ved ripping, men så er det
> jeg spørger hvad forskellen er? Hvorfor kan jeg høre, men ikke rippe?

Højest sandsynligt er din CD kopisikret via Safe Audio. Der er med vijle
lagt fejl ind på CD'en. Afspillerens fejlkorrection retter fejlene under
sfspilning. Men de fleste ripper programmer kan ikke håndtere fejlene.

Hvis du vil have rippet cd'en kan du hente Clone CD. Programmet skulle
kunne klare de fleste kopisikringer.

http://www.clonecd.net/

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-08-02 16:01

On Thu, 15 Aug 2002 15:56:19 +0200, Lars Bernau <lbe@dontmailme.dk>
wrote:

> [...]
>sfspilning. Men de fleste ripper programmer kan ikke håndtere fejlene.
>
>Hvis du vil have rippet cd'en kan du hente Clone CD. Programmet skulle

Og Cdex

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Torben Larsen