MS Windows
briani 27239
fjerne operativsystem
Fra : Zilly ink

Dato : 14-08-02 10:19

Jeg har fået en maskine med Win2000, men kan umiddelbart ikke se hvordan jeg
kan få det væk. (skal ha´ 98SE)
I tidligere indlæg kan jeg se at det anbefales at gå ind i diskadm. men der
tillades ikke en format c:!

Hvordan får jeg så renset ud......er Pq-magic løsningen her?

--
Regards

Zillyink.dk
remove " " from @

Fra : Klitgaard

Dato : 14-08-02 10:36

"Zilly ink" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan får jeg så renset ud......er Pq-magic løsningen her?

Kan du ikke starte op på en boot-diskette og så lave en format c:?

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I

Fra : Zilly ink

Dato : 14-08-02 10:40

Klitgaard wrote:
> "Zilly ink" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke starte op på en boot-diskette og så lave en format c:?

Jeg fik den "as is" intet fulgte med.
Jeg tror jeg lammer den med PQ, hvis ikke der er noget indbygget i 2K.
Jeg kan ikke se en "dosskærm"

--
Regards

Zillyink.dk
remove " " from @

Fra : Klitgaard

Dato : 14-08-02 10:43

Så gå ind på www.bootdisk.com og få lavet en.

> Jeg tror jeg lammer den med PQ, hvis ikke der er noget indbygget i 2K.

Hmmm....

> Jeg kan ikke se en "dosskærm"

Nej du skal jo starte den op i dos - via disketten. Du kan jo ikke
formattere når du er inde i Windows

Fra : Zilly ink

Dato : 14-08-02 10:45

Klitgaard wrote:
> [...]
>
> Hmmm....

> Nej du skal jo starte den op i dos - via disketten. Du kan jo ikke

Er i gang med at lave 4 stk´s disketter fra 2K.
Har desuden dl PQ-magic just in case.

Takker for hjælp

--
Regards

Zillyink.dk
remove " " from @

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 14-08-02 11:09

Hmmm... er det ikke en win98 bootdisk du skal have fat i....?

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 950 vitser!!!)

Fra : Gevaldi

Dato : 14-08-02 11:13

Peter Brandt Jørgensen skrev:
> Hmmm... er det ikke en win98 bootdisk du skal have fat i....?

Det vil jeg jo også mene, men du ved, nogen
kan kun gøre det på den mest besværlige måde. :(

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Klitgaard

Dato : 14-08-02 11:17

"Gevaldi" <georg_valdi369@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg jo også mene, men du ved, nogen
> kan kun gøre det på den mest besværlige måde. :(

Alternativt kunne han jo bare boote på Win98 cd'en men ja, det ville nok
være for besværligt :)

Fra : Martin K

Dato : 14-08-02 10:40

Klitgaard wrote:

> Kan du ikke starte op på en boot-diskette og så lave en format c:?

Det er vejen! Man kan jo ikke slette de filer i Windows man er i gang med at
bruge da styresystemet kører...

--
Martin K

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 14-08-02 10:45

"Zilly ink" <zillyink@hotmail.com> writes:

> Hvordan får jeg så renset ud......er Pq-magic løsningen her?

Det er en dyr løsning.

Jeg har aldrig rodet med 2000, men i min xp ligger der et program der
hedder diskpart, den kan ordne den slags.

Start op i fejlsikret tilstand med kommandoprompt og kør:

c:\windows\sysmtem32\diskpart

I diskpart skal du slette partitionerne.

Hvis din 2000 kører på fat så kan du nøjes med at formatere disken,
det burde du også kunne i fejlsikret tilstand.

Christoffer Olsen

Linux - Free as in 'freedom', not as in 'free beer'

Fra : arc@na

Dato : 14-08-02 22:44

"Zilly ink" <zillyink@hotmail.com> wrote in

> Hvordan får jeg så renset ud......er Pq-magic løsningen her?

1: Tag backup af dine filer.
2: Kør en FDISK fra en Win98 bootdisk. Slet non-DOS-partition (jeg
går ud fra at du har NTFS - ellers kør bare Format fra disken). Formatér
til FAT32.
3: Kør en install af 98SE. Eventuelt fra CD.
4: Re-installér dine backups.
5: Til lykke! Du har nu nedgraderet din computer fra et godt til et knap
så godt OS.

arc@na

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-08-02 07:04

"arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> wrote in message
> 5: Til lykke! Du har nu nedgraderet din computer fra et godt til et knap
> så godt OS.

Det kommer an på hvad den skal bruges til. Men hvis det er til almindeligt
brug og han ikke spiller gamle, sære spil, så har du fuldstændigt ret.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen