Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G1 og IBM`s microdrive
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 18-02-01 16:22

2 spørgsmål.
Hvordan bruger man IBM`s microdrive sammen med G1`eren.
Jeg har set IBM Microdrive 340 MB bulk til 2.106,50 DKR hos
http://www.technikdirekt.de/english/ er det ok.

/bj

Fra : Henrik

Dato : 18-02-01 18:40

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Hvordan bruger man IBM`s microdrive sammen med G1`eren.
> Jeg har set IBM Microdrive 340 MB bulk til 2.106,50 DKR hos

Du bruger det præcis ligesom et almindeligt CF kort. Det er en lille smule
langsommere men ikke meget.
Det kan fås til 2485 kr. herhjemme ifølge edbpriser.dk, så hvis du skal give
under 400Kr. i porto er det vel en ok pris.
Men hvorfor ikke købe en 1GB når du er i gang?
Kapaciteten er 3 dobbelt og prisen kun det dobbelte.

Henrik

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 18-02-01 19:34

> [...]
> langsommere men ikke meget.
> Det kan fås til 2485 kr. herhjemme ifølge edbpriser.dk, så hvis du skal

+ moms, så det bliver vist over 3000- bobs

/bj

Fra : Henrik

Dato : 18-02-01 19:55

> give
>

> + moms, så det bliver vist over 3000- bobs
>
> /bj

øhh, alle priser på edbpriser.dk er da vist med moms?

Fra : Kjeld Jensen

Dato : 18-02-01 20:14

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> 2 spørgsmål.
> Hvordan bruger man IBM`s microdrive sammen med G1`eren.
> Jeg har set IBM Microdrive 340 MB bulk til 2.106,50 DKR hos
> http://www.technikdirekt.de/english/ er det ok.

Nøjagtig ligesom et alm. CompactFlash kort, man skal være en anelse mere
forsigtig med dem, men til gengæld behøver man jo ikke stå ude i
"felten" og skifte kort hele tiden.

Der er ingen problemer så længe du sikrer dig, at det er en DSCM10340
model og ikke en DMDM10340 model, som der har været rapporteret en del
problemer med, når den bruges i en G1.

Begge modeller er lavet af IBM, DSCM10340 er den nyeste, men underligt
nok leverer de fleste forhandlere stadig DMDM10340 modellen. Den gamle
model trækker også noget mere strøm.

Vil du helt undgå tvivlen om, hvilken model du får, så bestil en 1 Gb,
som kun fås i den nye DSCM11000 udgave.

Vh. Kjeld

Fra : BJ

Dato : 19-02-01 18:00

> Der er ingen problemer så længe du sikrer dig, at det er en DSCM10340
> model og ikke en DMDM10340 model, som der har været rapporteret en del
> problemer med, når den bruges i en G1.

Er der andre problemer end det med strømmen ? Jeg har nemlig lige købt et
kort af typen DMDM10340. Bør jeg bytte det (hvis jeg kan)?

/bj

Fra : Kjeld Jensen

Dato : 19-02-01 18:30

BJ <bo@pc.dk> wrote:

> Er der andre problemer end det med strømmen ? Jeg har nemlig lige købt et
> kort af typen DMDM10340. Bør jeg bytte det (hvis jeg kan)?

Det med strømmen har kun betydning for batteriets levetid mellem
opladningerne, der er ingen påvist sammenhæng mellem det og problemerne
mellem DMDM10340 og G1.

Jeg skal ikke gøre mig til ekspert på området, jeg har en DSCM11000, så
jeg ved kun, hvad der er blevet diskuteret i rec.photo.digital de sidste
måneder.

Tilsyneladende har flertallet med DMDM10340 og G1 kombinationen ikke
problemer, mens enkelte oplever problemer, som er ret så irriterende.

Så vidt jeg har forstået, er problemerne oftest korrupte data, så den må
formatteres og vist også diske, som ikke længere kan formatteres på
normal vis. Et eller andet er inkompatibelt, men ingen ved
tilsyneladende hvad.

Jeg valgte selv at købe en 1 Gb, da min leverandør kun kunne skaffe DMDM
modellen i 340 Mb. Hvis du har fået den og brugt den et stykke tid, så
bliver det nok alligevel svært at få den byttet, og så kan du vel ligeså
godt satse på, at du er en af de mange, som trods alt ikke oplever
problemer med den

Kjeld

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 19-02-01 21:53

Hvad med en "Digital Wallet" som mellemled mellem pc og digi-fotoapperat.
Det er billigere.
Se testen her: http://www.dpreview.com/reviews/digitalwallet/

MVH
Scen Ole Pedersen

Fra : Kjeld Jensen

Dato : 20-02-01 12:19

Sven Ole Pedersen <sop@image.dk> wrote:

> Hvad med en "Digital Wallet" som mellemled mellem pc og digi-fotoapperat.
> Det er billigere.
> Se testen her: http://www.dpreview.com/reviews/digitalwallet/

Mnjah, men det giver dig også endnu en elektronisk dims at slæbe rundt
på, og en af hovedgrundende til at jeg købte en IBM Microdrive var, at
jeg var temmelig træt af næsten altid endte med at skulle skifte
CompactFlash kort, mens jeg var midt i at tage billeder.

Kjeld

Fra : Volker Dawideit

Dato : 20-02-01 23:11

> Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> Der er ingen problemer så længe du sikrer dig, at det er en DSCM10340
> model og ikke en DMDM10340 model, som der har været rapporteret en del
> problemer med, når den bruges i en G1.

Jeg har 2 DMDM 10340 microdrev, det ene kører som smurt, det andet har der
været en masse bøvl med, og det er ikke mere end 2 måneder gammel. Det
ligger for tiden hos IBM som (naturligvis), da de knaldede det op i en
bærbar, ikke fejlede noget.
Mvh. Volker