Win 98 finder ikke trådløst netværk
Fra : TW

Dato : 14-08-02 08:59

Hej gruppe.

Efter formatering og geninstallering af to pc'er i mine forældres hus skal
det trådløse netværk på plads igen og jeg har lovet at prøve at hjælpe men
er lidt lost, da det er første gang jeg forsøger. Jeg har forsøgt mig med
forskellige søgninger på google og har læst en masse sider igennem uden at
jeg er kommet videre.

Det drejer sig om en pc med XP home samt en med 98 SE . Meningen er først og
fremmest at de skal dele internetforbindelse (TDC ADSL/Siemens modem
Xpresslink) via Actiontec trådløse USB kort samt Accesspoint. Det kører fint
på XP'en, men på win 98 maskinen er jeg gået i stå.
Jeg har installeret USB kortet (Actiontec 802.11b Wireless Adapter) samt
actiontec configuration utility. Adapteren lyser som den skal og på ikonet
for trådløs forbindelse kan man se at forbindelsen (til access point, går
jeg ud fra) er fremragende, men jeg får konstant (ved opstart samt når jeg
kører konfigurationsprogrammet) beskeden "No wireless card detected!",
selvom kortet er nævnt både under Enhedshåndtering samt under Netværk i
Kontrolpanel.
Herfra kan jeg ikke komme videre, at geninstallere konfigurationssoftwaren
eller adapteren har ikke hjulpet.

Hjælp og gode forslag tages imod med kyshånd.

Med venlig hilsen
Thomas