Hvilket Soltek bundkort er dette?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-08-02 07:44

Min onkel har i maj måned købt en ny PC (Athlon XP) og den er meget
ustabil - den genstarter spontant.
Han har haft den reparation, men Midtdata fandt ingen HW fejl, og gav
ham en regning på ½ dags arbejde for at finde ud af dette. De sagde så
at det måtte være XP der var problemet. Den kører XP Pro DK (Corporate)

I dk.edb.hardware har jeg stillet et lignende spørgsmål hvor jeg har
skrevet hele konfigurationen, hvis nogen herinde har lyst til at hjælpe
må i da meget gerne det.

1. Bundkortet jeg meget gerne vil have et modelnummer på er:
Soltek ATX Athlon/Duron VIA ApolloKT 333 Chipsæt

2. Kender i til nogen biosopdateringer til pågældende bundkort, som
måske kan afhjælpe problemer i XP?

Det er en Boxed XP CPU, så kølingen skulle være i orden.
Derudover er det et Ati Radeon AIW kort der sidder i den - og det burde
så vidt jeg lige ved også virke i XP... Så derfor hælder jeg lidt til
at det måske kunne være en BIOS opgradering der kunne redde min onkel.

På forhånd tak
Mvh
Flemming

Fra : René

Dato : 14-08-02 08:28

Jeg har sådan et drv 5, når jeg kørte en 3dmark test, bootede det spontant,
jeg fandt frem til at det er thermal protection, der booter maskinen, dvs at
min cpucore blev for varm, i bios stillede jeg så thermal protection til 5
grader højere og vupti så er der intet

start med sådan en test og så se om den spontant booter, det kunne være
varme...

jeg bruger selv win xp dk pro, og oplever det kun ved en 3dmark test...

René

Fra : Brinker

Dato : 15-08-02 10:42

On Wed, 14 Aug 2002 06:43:49 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

>Min onkel har i maj måned købt en ny PC (Athlon XP) og den er meget
>ustabil - den genstarter spontant.

Hej
Jeg har selv et bundkort Soltek SL-75DRV5 ATX.
Og havde lignende problem. Problemet var at CPU`en blev for varm hele
tiden. I mit til fælde var det nødvendigt at fjerne strømforsynningen,
da den sad for tæt på CPU`en. Nu kører det som en drøm.

brinker

Fra : Brinker

Dato : 15-08-02 10:45

On Thu, 15 Aug 2002 11:42:19 +0200, Brinker <brinker@worldonline.dk>
wrote:

>JEG MENER SELFØLGELIG KØLEREN

brinker

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-08-02 21:24

Brinker <brinker@worldonline.dk> wrote in

> [...]

Øhh - hvad mener du med at fjerne køleren.
Hvis man piller køleren af en XP CPU går det da først helt galt? (se
eventuelt Tomshardware - de har en video hvor de piller køleren af en
PIII, PIV, XP, MP - og der ryger AMD'erne rimelig meget, mens Intel
CPU'erne kører langsomt mens der ingen køler er på, og så hurtigt igen
bagefter. PIII får Quake til at gå ned, mens PIV'en kører videre uden
problemer)

Flemming