8´eren var klart den bedste!
Fra : Andrew

Dato : 18-02-01 16:03

JEG ER RYSTET I MIN GRUNDVOLD!

Rollo & King som vindere af dansk melodi grandprix. Dette viser bare, nej,
det UNDERSTREGER hvor dårlig musik vi egentlig kan producerer i dette land.
Når vi ikke kan komme op med andet end det vi så i lørdags, så kan jeg kun
slå panden mod muren og græde!

Sang nummer 8 var klart den bedste af de 10. Hun kunne synge, hun sang rent!

Hvad fanden ser dem der stemte i Rollo & King. Hvordan skal det dog gå når
de skal lave deres sang om til engelsk???

nej, nej, nej!

AND

--
- - -

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-02-01 18:44

On Sun, 18 Feb 2001 16:02:58 +0100, Andrew wrote:

> Hvordan skal det dog gå når de skal lave deres sang om til
> engelsk???

Det kan da ikke blive værre?

Mvh.

--
"Jusqu'ici, tout va bien. Adam Sjøgren
Jusqu'ici, tout va bien." asjo@koldfront.dk

Fra : N/A

Dato : 18-02-01 20:02

Fra : KASPER

Dato : 18-02-01 20:02

"Sune Nissen" <Sune23@worldonline.dk> wrote in message

[SNIP]
> Der er ikke nogen der siger at de SKAL lave nummeret om til engelsk!!!
Jeg
> tror heller ikke at de gør det. ROLLO & KING det' danskt og DEJLIGT!!

Nej de skal ikke, men det gør de. Jeg hørte i radioen et interview med
dem, hvor de udtaler at "når vi får lavet en hammerfed tekst på engelsk,
så er en plads i top 5 ikke urealistisk med den store opbakning vi har
fra hjemmepublikum..."

IMO er Rollo & King (næsten) det værste der er sket i dansk "musik".
Uhhhh, tænk at de tør synge om at tage bukserne af - nøj hvor frækt :)
@@@@@@@@ (=brækker sig i lårtykke stråler)

--
KASPER

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-02-01 20:34

In an article of 18 Feb 2001 KASPER wrote:

> [...]
> dem, hvor de udtaler at "når vi får lavet en hammerfed tekst på engelsk,
> så er en plads i top 5 ikke urealistisk med den store opbakning vi har

Ja, det er jo meget god med en hammerfed tekst på engelsk. Men hvorfor
lavede de ikke en hammerfed tekst på dansk i første omgang.

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-02-01 13:23

"KASPER"
> [...]
> dem, hvor de udtaler at "når vi får lavet en hammerfed tekst på engelsk,
> så er en plads i top 5 ikke urealistisk med den store opbakning vi har

Der står faktisk i reglerne på DR's hjemmeside og tekst-tv (har i hvert fald
gjort), at man skal versionere den til engelsk til det internationale. Om man
kan komme uden om ved jeg ikke, men det stod der altså.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Jacob

Dato : 18-02-01 21:03

> Sang nummer 8 var klart den bedste af de 10. Hun kunne synge, hun sang
rent!

Det undrer mig at ingen har kommenteret sang nr. 5 indtil videre. Den var
IMHO den bedste af de fremførte sange. Meget fængende og med en god
sangerinde.
8'eren var nok den mest "vel-producerede" og den ville måske stå sig bedst
internationalt!

---Jacob---

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-02-01 22:29

In an article of 18 Feb 2001 Jacob wrote:

> Det undrer mig at ingen har kommenteret sang nr. 5 indtil videre. Den var
> IMHO den bedste af de fremførte sange. Meget fængende og med en god
> sangerinde.

Tjah, måske fordi den ikke har gjort noget nævneværdigt indtryk. Jeg kan i
hvert fald ikke huske, hvad nr. 5 var.

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-02-01 13:23

"Uffe Holst"
>Tjah, måske fordi den ikke har gjort noget nævneværdigt indtryk. Jeg kan i
>hvert fald ikke huske, hvad nr. 5 var.

Heller ikke mig. Jeg tror, jeg har fortrængt flere af dem allerede. Til gengæld
kan jeg nynne med på nr. 8, Hvis du tænker lidt på mig. Jeg håber på, at den
bliver et radiohit.

Fra : Hanne

Dato : 19-02-01 11:39

Andrew <gylp@kvalme.dk> skrev i en
> JEG ER RYSTET I MIN GRUNDVOLD!

> Sang nummer 8 var klart den bedste af de 10. Hun kunne synge, hun sang
rent!

Du skriver lige nøjagtigt hvad jeg har gået og sagt hele weekenden. Anne
Murillo´s "hvis du tænker lidt på mig" var en sikker vinder. Ingen af de
9 andre sange nåede hende tilnærmelsesvis til sokkeholderne!

Hilsen Hanne

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-02-01 13:23

"Hanne"
> Du skriver lige nøjagtigt hvad jeg har gået og sagt hele weekenden. Anne
> Murillo´s "hvis du tænker lidt på mig" var en sikker vinder. Ingen af de
> 9 andre sange nåede hende tilnærmelsesvis til sokkeholderne!

Altså, efterhånden undrer jeg mig virkelig over, hvem der rent faktisk stemte
på R&K. Måske to i disse tråde foreløbigt.

Jeg stemte selv på Murillo, men hvis det er rigtigt, at det kun var TDC-abonnenter,
der kunne ringe, så er den nok ikke blevet talt.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-02-01 13:43

Peter Brandt Nielsen wrote:

> "Hanne"
>
> Altså, efterhånden undrer jeg mig virkelig over, hvem der rent faktisk stemte
> på R&K. Måske to i disse tråde foreløbigt.

Jeg tror (håber) også at der sidder et par stykker rundt omkring i dag og tænker
"hvorfor hulen stemte jeg egentlig på dem??? Den var jo ikke engang sjov. Bukse-sangen
kunne man da grine af de første par gange.... Dyt I Bamsen fik en til at undre om de
var skolelærere eller skoleelever... men det her???" Det er vel så de fordele 2 store
radiohits kan give en kunstner i den sammenhæng. Var der ikke engang hvor MGP var
forbeholdt amatører? Måske er R&K ikke helt professionelle musikere men Kandis? Så vidt
jeg ved er de det dansk-top band med størst succes og har været det et pænt stykke tid.
Men det er selvfølgelig hele bandet og ikke kun ham Johnni.

Men af den gang lal der blev spillet kunne det da have været værre.
Rent personligt holdt jeg med nr. 3 fordi den var så himmelråbene tåbelig og nr. 8
fordi der i det mindste var lidt gang i den, men dog lidt for meget Gloria Estefan
efter min smag.

> Jeg stemte selv på Murillo, men hvis det er rigtigt, at det kun var TDC-abonnenter,

Thy Data Center?

> der kunne ringe, så er den nok ikke blevet talt.

Og så kun lige de TDK abb. med endetal 3 eller 9.
På trods af MGP's dalende popularitet og telenettets konstant udvidede kapacitet kan
det sjovt nok stadig ikke håndtere en telefonafstemning en gang om året.
Så var det som om de 2 timer var fuldstændig spildt :-/

/Robert

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-02-01 19:57

"Robert Eriksen"
> Var der ikke engang hvor MGP var
> forbeholdt amatører?

Det ved jeg ikke. Hvordan definerer du en amatør?

> Måske er R&K ikke helt professionelle musikere men Kandis? Så vidt
> jeg ved er de det dansk-top band med størst succes og har været det et pænt stykke tid.
> Men det er selvfølgelig hele bandet og ikke kun ham Johnni.

For Johnny Hansen gik det jo faktisk rigtig skidt, så det er jo sådan set imod
"teorien". På den anden side er de nok ikke helt så meget oppe i tiden hos den
brede befolkning.

> Thy Data Center?

Hvis det er et spørgsmål, så betyder det TeleDanmark Communications. De har
vist skiftet navn, så det var et beskedent forsøg på at indordne sig.

> Og så kun lige de TDK abb. med endetal 3 eller 9.

Og 1 og 6 (?) i anden omgang. Jeg har 1.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-02-01 10:26

Peter Brandt Nielsen wrote:

> "Robert Eriksen"
>
> Det ved jeg ikke. Hvordan definerer du en amatør?

Min definition af amatør er en der ikke udelukkende lever af at lave musik.
Ligesom amatørfodboldspillere ikke lever af at spille fodbold osv.

> For Johnny Hansen gik det jo faktisk rigtig skidt, så det er jo sådan set imod
> "teorien". På den anden side er de nok ikke helt så meget oppe i tiden hos den
> brede befolkning.

Nææh. Det er godt nok heller ikke mange Kandis CD'er der står hos hverken mig eller mine
bekendte.
Men det betyder jo ikke de ikke er "store". Invocator og Illdisposed er vel heller ikke lige
de største navne uden at være bondske ukendtheder af den grund.
Hvad jeg egentlig forsøger at mene er at hvis DR modtog flere hundrede sange for håbefulde
unge talenter, hvorfor var der så så mange gengangere?
Helge Engelbrecht har skrevet Grand Prix sange siden midten af firserne, Rollo & King kender
vi alle i forvejen alt for godt, Johnny er heller ingen ung up-and-coming musik-personlighed.

Og hvor var de friske ideer? Det var de samme enslydende kærlighedssange som er hørt så mange
gange før. Nr. 3 og 8 var sådan set de eneste der skilte sig ud. Og det var kun på den
melodiske side. Tekstmæssigt var de lige så tamme som de øvrige.

Ja det ved jeg. Men har du set www.tdc.dk?

> Og 1 og 6 (?) i anden omgang. Jeg har 1.

Ok. Jeg er stadig lidt på spanden med mit 7- og 8-tal så.

/Robert

Fra : Johnny Bonde

Dato : 21-02-01 00:53

Hvorfor mener du da det, man kan vel ikke vinde hver gang
og jeg tror ikke Hansen klager ??

--

Kjærlig hilsen Mr Smile

Din fest bli'r festligere med den gode musik fra: www.festmusik.dk
Hvad sker der i populærmusikkens verden?
Tjek www.Underholdningsnettet.dk - så får du svar!
Vind Suppe CD'er -Grand Prix Interview med Johnny "Kandis" Hansen

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-02-01 14:27

In an article of 19 Feb 2001 Hanne wrote:

> Du skriver lige nøjagtigt hvad jeg har gået og sagt hele weekenden. Anne
> Murillo´s "hvis du tænker lidt på mig" var en sikker vinder. Ingen af de
> 9 andre sange nåede hende tilnærmelsesvis til sokkeholderne!

Miss B. Haven-nummeret (var det nr. 4?) var nu efter min mening langt det
mest intelligente nummer rent musikalsk. Men dog næppe noget hit.

--
Uffe Holst

Fra : Flemming

Dato : 19-02-01 15:40

On 19 Feb 2001 13:26:57 GMT "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Miss B. Haven-nummeret (var det nr. 4?) var nu efter min mening langt det
> mest intelligente nummer rent musikalsk. Men dog næppe noget hit.

Hvis man taler kvalitets musik har du sikkert helt ret der var dog ikke
særligt god lyd på nummeret, og Sanne sang ikke så godt som hun kunne have
gjort, faktisk blev jeg lidt skuffet over hendes måde at synge på måske
fordi jeg ellers syntes at hun har en ret god stemme.

Angående hit så havde den sikkert heller ikke de store chancer, den var for
anderledes, for afdæmpet osv, men alligevel ganske spændende musikalsk.

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -