MS Windows
briani 27239
Langsom skraldespand :-/
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-08-02 22:10

Eftersom jeg ikke fik så meget respons på mit indlæg i går
news:aj8ho8$5u8$1@news.net.uni-c.dk prøver jeg lige igen. Siden i går har
jeg nemlig fundet ud af lidt mere.

Problemet lader til at være "Recycle Bin" der er lidt langsom. Normalt har
jeg ikke bekræftigelse på sletning af filer, men bruger skraldespanden til
at droppe tingene i.

Hvis jeg vil støder på et bibliotek (nå ja.. mappe hedder det vist) der
indeholder filer der er i brug, er der en pause på præcis 5 sekunder, før
jeg får besked om at der er filen som ikke kan slettes.

Nu bruger jeg faktisk aldrig Stifinder, men altid WindowsCommander og derfor
er problemet rigtig irriterende. WinCMD's måde at slette filer på, bevirker
nemlig at pausen bliver dobbelt så lang... 10 sek.!!!

Hvis jeg slår "Recycle Bin" fra, så filerne bare ryger ud med det samme,
kommer fejlbeskeden med det øjeblikkelig om at filen ikke kan slettes.
(Nåja... jeg bruger WinXP (uden beta-ting på))

Er der slet ikke nogen gode idéer?

--
Lars

Fra : Leony

Dato : 14-08-02 14:26

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg slår "Recycle Bin" fra, så filerne bare ryger ud med det samme,
> kommer fejlbeskeden med det øjeblikkelig om at filen ikke kan slettes.
> Er der slet ikke nogen gode idéer?

Hvorfor ikke bare bruge denne måde.
Hvis det er noget du dumper i skraldespanden, er det vel fordi du ikke skal
bruge det mere. Hvis der skulle ske en fejl, kan du jo bare trække på
skuldrene og hive din backup frem.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-08-02 14:38

In news:eTs69.979$ww6.196243@news010.worldonline.dk, Leony typed:

> Hvorfor ikke bare bruge denne måde.
> Hvis det er noget du dumper i skraldespanden, er det vel fordi du
> ikke skal bruge det mere. Hvis der skulle ske en fejl, kan du jo
> bare trække på skuldrene og hive din backup frem.

Jeg vidste det....

Jo, det var da en mulighed, men ikke en løsning på problemet... bare en
omgåelse. Desuden er mine backups til tider en smule mangelfulde.

--
Lars

Fra : Leony

Dato : 15-08-02 08:28

> Jo, det var da en mulighed, men ikke en løsning på problemet... bare en
> omgåelse. Desuden er mine backups til tider en smule mangelfulde.

Hvis der ikke findes en løsning på problemet, så er en omgåelse tit den
eneste mulighed.
Jeg tror ikke der findes en løsning, da tidsforskydelsen sikkert skyldes at
Windows prøver at slette filen et bestemt antal gange, hvis den ikke kan få
lov til at slette den kommer meddelsen om at "filen er i brug". Dette er i
hvert fald min teori.
Men du kan jo altid prøve Microsoft support, de er meget flinke.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-08-02 08:43

In news:aJI69.2758$ww6.345770@news010.worldonline.dk, Leony typed:

> Hvis der ikke findes en løsning på problemet, så er en omgåelse
> tit den eneste mulighed.

Nemlig

> Men du kan jo altid prøve Microsoft support, de er meget flinke.

Ja, det var da en mulighed. Det er bare blevet en vane med NG. Der plejer
ofte en komme ganske fornuftige bud ret hurtigt.

--
Lars

Fra : Madsen

Dato : 14-08-02 14:36

Leony skrev:

> "Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke bare bruge denne måde.

Ja og man behøver ikke at slå "Recycle Bin" fra, for at gøre det.
Man holder blot shift-tasten nede når man vælger at slette filen.

Madsen.