Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS D60
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 13-08-02 20:27

Hej alle.

Når jeg kigger efter et Canon EOS Dxx kamera ser jeg at forskellen mellem
EOS D30 og D60 er omkring 1000 kr, kan det virkelig passe? For mig virker
det underligt hvis to forskellige modeller koster næsten det samme.

Hvad vil i mene er bedst, en EOS D60 eller Nikon D100?

Mvh Mark

Fra : max

Dato : 13-08-02 21:12

> [...]
> det underligt hvis to forskellige modeller koster næsten det samme.
>
> Hvad vil i mene er bedst, en EOS D60 eller Nikon D100?

Hej Mark - Du får nok en masse link til testsider af de 2 kameraer,
hvor det vil fremgå at de er lige goe, så gør dig selv en tjeneste find
en velassorteret butik og hold dem i hånden - kameraerne.. Hvis du
ikke har objektiver i forvejen til nikon eller canon, så vælg den der
passer dig bedst.. Jeg har selv bestilt en Fuji S2, selvom den har fået
roser med torne, det afgørende for mig er firewire, almindelige AA
batterier, nikon kombatibel og alm.studie flash sync.---max

Fra : Joergen Bech

Dato : 13-08-02 21:17

> [...]
>EOS D30 og D60 er omkring 1000 kr, kan det virkelig passe? For mig virker
>det underligt hvis to forskellige modeller koster næsten det samme.

Næh, ikke spor underligt. D30 er næsten 2 år gammel og kostede i sin
tid væsentligt mere end det gør nu (DKK 50.000+?) Det er meget normalt
at sætte prisen ned til den samme (måske lidt lavere) pris end
afløseren lige før sidstnævnte kommer på markedet.
I dette tilfælde er der dog et pænt teknologisk spring mellem de
to modeller, så det er nok bedst at affinde sig med en evt.
leveringstid på D60'eren, fremfor at hoppe på et slagtilbud på
D30'eren.

>Hvad vil i mene er bedst, en EOS D60 eller Nikon D100?

Jeg tror, det generelle svar på det spørgsmål er: Har du udstyr til
et Canon eller Nikon SLR i forvejen.

Mvh

JB

Fra : J@N

Dato : 14-08-02 13:31

"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, ikke spor underligt. D30 er næsten 2 år gammel og kostede i sin
> tid væsentligt mere end det gør nu (DKK 50.000+?)

En lille korrektion, D30 kostede ca. kr. 24.000,- da den kom på gaden, og
var på det tidspunkt et særdeles godt alternativ til den meget dyrere Nikon
D1 (kr. 50.000). Det ser ud til Canon har den politik ikke at sætte
tidligere modeller særligt meget ned, f.eks. Canon G1 var på et tidspunkt
kun kr. 600,- billigere end G2.
Jeg vil absolut foretrække at investere i D60'eren.

Jan

Fra : Joergen Bech

Dato : 14-08-02 14:10

> [...]
>kun kr. 600,- billigere end G2.
>Jeg vil absolut foretrække at investere i D60'eren.

Sorry. My mistake. Ja, det må have været Nikon'en jeg tænkte på.

/JB

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-08-02 08:14

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote in

> [...]
> EOS D30 og D60 er omkring 1000 kr, kan det virkelig passe? For mig virker
> det underligt hvis to forskellige modeller koster næsten det samme.

Prisen på nye D30 i Danmark afspejler ikke det faktum at kameraet er
udgået, men nærmere en "brugsværdi". Såvidt jeg kan se er der ikke sket et
prisfald på de resterende D30 efter at D60 kom på markedet. Vær dog
opmærksom på at mange af de priser på D30 du ser i Internetbutikker er
fiktive, idet de færreste reelt har kameraet på lager, men først bestiller
det hjem når de får en ordre.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : [8210] Lars

Dato : 14-08-02 08:47

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> wrote in message
> [...]
> Regards / Med venlig hilsen
> Kenneth
>

> e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Hej Kenneth

Der er ikke nogen tvivl om at du skal købe D-60'eren . Jeg kan ikke finde en
prisforksle på kr. 1000, men ca 4?

Priserne som jeg ser dem er:

D-30: 2039 Euro = 15 400 kr. runde tal

D-60: 2589 Euro = 19 600 kr. runde tal

( Kilde:
http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?suche=D-&kid=35&USID=00037671486735 )

mvh
Lars

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 15-08-02 18:31

> Der er ikke nogen tvivl om at du skal købe D-60'eren . Jeg kan ikke finde
> [...]

Inde på edbpriser står de til omkring 22 og 24 tusinde, tydeligvis lidt
dyrere end i DE :)

Mvh Mark