Asus P5A Bios
Fra : Mik Vinnersted

Dato : 13-08-02 20:16

Hej Alle

Er der nogle af jer som ligger inde med ASUS Socket 7 bundkort som hedder
P5A(for AMD K2 550MHz)
Jeg er kommer til at flashe en forkert bios version. Det har resulteret i at
bundkortet er helt dødt.
Hvis det er tilfældet vil jeg høre du kan hjælpe med at få flashet min bios,
så den virker igen. Jeg her selv forsøgt mig på to forskellige ikke ASUS
bundkort, hvor flash programmet ikke kunne finde bios hug up.

Hvis der er nogen som har kendskab til hvor jeg kan købe en "så gammel" ny
bios fra vil jeg også meget gerne høre det.

Mvh
Mik Vinnersted

Fra : JSH [Hjørring]

Dato : 13-08-02 22:06

Jeg kører med et sådant MB og er godt kørende.

Hvorledes kan jeg hjælpe?

John Stenbak Hansen

Fra : Mik Vinnersted

Dato : 13-08-02 22:51

Vil du flashe min bios hvis jeg sender den til dig i en frankeret
returkuvert?
Det er lidt et "cowboy trick" som skal til. Jeg har dog aldrig hørt at det
har forvoldt skade på bundkortene.

Låget skal være aftaget pc'en og kortene omkring bios fjernet. Biosen skal
kun sidde løst i soklen ikke presset i bund.
Pc'en bootes på boot disk.
Når der er bootet tages bios op og erstattes med den "døde bios" (husk at
vende biosen rigtigt)
Aflash programmet startes og der flashes. Efter endt flashing. Slukkes pc'en
og din egen bios, kort og låg monteres igen.

Det skulle kunne få liv i min PC igen

Med venlig hilsen
Mik Vinnersted

Fra : JSH [Hjørring]

Dato : 14-08-02 08:01

Ja, hvis du er sikker på, at jeg så ikke løber ind i samme problem!
Skriv evt. til mig og lad os aftale nærmere.

John Stenbak Hansen

Fra : Mik Vinnersted

Dato : 14-08-02 21:24

Jeg har selv tidligere været nødt til flashe p.g.a en død bios.
Det er forløbet smertefrit. Kunsten er at finde en med det samme bundkort.
Når du booter spejles din bios over i ram. Herefter varetages bios
funktionen fra ram. Der er derfor chippen ikke en "aktiv" komponent, og kan
tages op. Det er heller ikke sådan at den optaget bios mister sine data
fordi den mister spænding.
Man skal selvfølgelig være meget forsigtig når man hiver bioschippen op, så
der ikke bukkes ben. Ligeledes når bioschippen der skal flashes sættes i
skal den vende rigtigt og benene må ikke være forskudt af sokklen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-08-02 11:26

Mik Vinnersted wrote:

> [...]
> så den virker igen. Jeg her selv forsøgt mig på to forskellige ikke ASUS
> bundkort, hvor flash programmet ikke kunne finde bios hug up.

Jeg har et sådant bundkort. Men om jeg vil give dig lov til at lave
"cowboytricket", tja det ved jeg sgu snart ikke.

Er du sikker på, at det ikke kan laves på en anden måde?

Med venlig hilsen

Carsten Riis (Amager)

Fra : Mik Vinnersted

Dato : 14-08-02 21:38

Der rent faktisk en andre måder

1 At købe en ny bios (Jeg har ikke kunne finde nogle steder hvor de vil
have noget at gøre med så gamle bios. Man kan nok få chippen. Men den skal
jo flashes så den passer til P5A.

2 Jeg har talt med Zitech i dag. De vil have 300-400 Kr. for at flashe
den i en bios brænder

Så jeg vil da helst bruge "Cowboy tricket"

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-02 14:40

Mik Vinnersted wrote:

> [...]
> bundkortet er helt dødt.
> Hvis det er tilfældet vil jeg høre du kan hjælpe med at få flashet min bios,

Hvad står der på chippen under klistermærket?

Fra : Mik Vinnersted

Dato : 14-08-02 20:55

chipen hedder
0006F
V29C551002T-90P
bagsiden
N004990GCFCC

klistermærket siger
Der er en Award1998
PCI/PNP 586
217595611

"greylion snabel-a gmx.net" <"greylion snabel-a gmx.net"> skrev i en
meddelelse news:3d5a5ccd$0$87289$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...