MS Windows
briani 27239
docmappe der ikke kan slettes.
Fra : Per H

Dato : 13-08-02 19:33

Jeg har xp pro, men inden det havde jeg home eddition.

Problemet er så bare at jeg har en mappe fra dengang, som jeg ikke kan
komme ind i mere. og den kan heller ikke slettes.

Det er en brugermappe, i c:\docoments and settings.

Hvordan kan jeg komme derind, eller bare slette den?
der er jo kommet en ny efter jeg instalerede xp pro.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Madsen

Dato : 13-08-02 19:45

Per H skrev:

> Hvordan kan jeg komme derind, eller bare slette den?
> der er jo kommet en ny efter jeg instalerede xp pro.

Du har altså installeret WinXP Pro oveni WinXP Home uden at slette
noget på harddisken først eller noget som helst? Hvor smart det er
vil jeg lade stå usagt, men du kan sikkert slette mappen fra fejl-
sikret tilstand. (Tryk F8 under opstart).

Madsen.

Fra : Per H

Dato : 14-08-02 10:28

On Tue, 13 Aug 2002 20:45:18 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
skrev:

jeg har instaleret xp pro, " uden at slette hd og har derved bevaret
alle filer.

prøver F8

Fra : Per H

Dato : 14-08-02 10:34

On Tue, 13 Aug 2002 20:45:18 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
skrev:

hvorfor er det usmart?

ps. jeg kunne ikke få adgang til mappen med fejlsikret tilstand.
Adgang nægtet

Fra : Madsen

Dato : 14-08-02 13:00

Per H skrev:

> hvorfor er det usmart?

Fordi det kan give problemer i det hele taget at installere et
styresystem oveni et andet. Som du selv skriver, så har du nu
mapper som hører til det gamle styresystem som du nu gerne vil
af med. Det havde du undgået hvis du havde formateret disken
eller slettet indholdet først og installeret WinXP Pro på en
tom harddisk.

> ps. jeg kunne ikke få adgang til mappen med fejlsikret tilstand.
> Adgang nægtet

Nå, så er jeg blank. Det har altid virket her på mapper som jeg
ikke har kunnet slette imens Windows kører.

PS. Det ville være rart hvis du klippede det væk du ikke svarer
på og svarer underneden det du svarer på, som beskrevet her:
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html Det resulterer i et
mere overskueligt indlæg.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 13-08-02 21:30

Per H wrote:
> [...]
>
> Hvordan kan jeg komme derind, eller bare slette den?
> der er jo kommet en ny efter jeg instalerede xp pro.

Er du logget ind som med administrator-rettigheder? Jeg har set lignende
problemer med nogle der kun var power users!

--
Martin K

Fra : Per H

Dato : 14-08-02 10:26

jeg er admin.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 14-08-02 01:20

On Tue, 13 Aug 2002 20:32:55 +0200 skrev Per H <phbyg@privat.dk> .

> [...]
>
>Hvordan kan jeg komme derind, eller bare slette den?
>der er jo kommet en ny efter jeg instalerede xp pro.

Har været ude i en lignende situation, og løste det, men metoden er
omstændig.....og jeg giver ingen garantier...here goes...

Højreklik på mappen der driller...vælg 'deling og sikkerhed', vælg
faneblad sikkerhed, vælg avanceret, vælg faneblad ejer og vælg en
bruger med administrator rettigheder som ny ejer (husk flueben i
erstat ejer af underbeholdere....). Nu kommer jeg lidt i tvivl...for
da jeg havde problemet skulle jeg lidt tilbage (det var dialogstyret
og ikke svært at lave), for at fjerne den tidligere (og ukendte ejer)
af mappen. Da det var gjort kunne jeg efterfølgende få adgang til det
hele hvilket løste mit problem.

Martin

p.s. hvis det lykkes må du godt poste et svar herinde !

Fra : Per H

Dato : 14-08-02 10:39

On Wed, 14 Aug 2002 02:20:09 +0200, Martin Østerberg
<dev_null@trashcan.dk> skrev:

> [...]
>
>Højreklik på mappen der driller...vælg 'deling og sikkerhed', vælg
>faneblad sikkerhed, vælg avanceret, vælg faneblad ejer

jeg kan ikke se at der en en ejer.