Cisco 677 eller Cisco SOHO 77?
Fra : AJC

Dato : 13-08-02 16:25

Hej Gruppe.

Jeg overvejer at bestille ADSL hos Tiscali, da de er de eneste som leverer
ADSL uden at jeg er nødsaget til at have en fastnettelefon, dvs at jeg er
nødt til at overdrage min linie til dem.
Jeg går udfra at det er smartest at vælge SOHO 77 routeren, da 677'eren vist
er en udgået model?

Mvh
AJC.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-08-02 17:06

Hej AJC, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg går udfra at det er smartest at vælge SOHO 77 routeren, da
> 677'eren vist er en udgået model?

Ikke pga. dette da. (At der så kan være andre grunde er en anden sag).

Den er ganske vist udgået i den forstand, at Cisco ikke længere leverer
677'eren, ligesom de for nogen tid siden meddelte, at de om (vist) 4 år
ikke længere leverer support til dem.

Men udover 4 år er lang tid i it-sammenhæng, er problemet ikke dit. Du
har ikke noget kontrakt- eller kundeforhold til Cisco men til Tiscali
(som så på deres side har til Cisco i den anden ende).

Personlig har jeg med stor glæde brugt deres 677'er i godt 2 år nu.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter Rathlev

Dato : 13-08-02 21:09

Rudi Stegen skrev i news:Xns9269B81AA1E6BRudiStegen@dknews.tiscali.dk:

> Ikke pga. dette da. (At der så kan være andre grunde er en anden sag).

SOHO 77 routeren har det dejlige (?) IOS som man kan lege med. Altså fuld
adgang til at lave access-lists og andet godt. IOS betyder også bedre
dokumentation.

677'eren har "kun" CBOS, men hvis den bare skal være "dum" router for en
PC/et lille netværk uden dikkedarer er den skam udemærket. Stabiliteten
fejler ikke noget i forhold til andre Cisco produkter, omend den er lavet
lidt langt østpå.

Det bedste (til ADSL) er at gå efter en Cisco 827, men så bliver prisen
vist også en anden...

Mvh
Peter Rathlev

--
------
"Det jeg skriver her er min egen og ikke min arbejdsgivers mening"

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-08-02 00:30

Hej Peter Rathlev, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> SOHO 77 routeren har det dejlige (?) IOS som man kan lege med.

Netop, derfor bemærkningen i parentes. Ingen tvivl om at Ciscos eget
IOS er _langt_ mere avanceret end det licenslånte CBOS.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-08-02 09:21

AJC wrote:
> [...]
> nødt til at overdrage min linie til dem.
> Jeg går udfra at det er smartest at vælge SOHO 77 routeren, da 677'eren vist

Cybecity har da også adsl uden tlf abbonement. SOHO routeren er
væsentligt bedre end 677'eren men spørgsmåålet er nok mere om du har
brug for den.

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider til ADSL
og opsætning af CISCO router.

Fra : AJC

Dato : 14-08-02 12:12

"Martin Schultz" <mbox@linuxfreemail.com> wrote in message

> Cybecity har da også adsl uden tlf abbonement. SOHO routeren er
> væsentligt bedre end 677'eren men spørgsmåålet er nok mere om du har
> brug for den.

Ja, det er rigtigt, at Cybercity kan levere en ADSL løsning uden at kunden
har tlf. abonnement. Men problemet hos mig er, at der ikke er nok rå kobber
ledigt. Cybercity kan kun levere en såkaldt "delt kobber" løsning ligesom
TDC's. Løsningen ville være at overdrage mit rå kobber fra TDC til
Cybercity, men ifølge Cybercity's support kan det desværre ikke lade sig
gøre. Da Tiscali godt kan finde ud af det, har jeg valgt at bestille hos
dem. Så kan jeg endelig slippe af med at betale for et tlf. abonnement hos
TDC, som jeg bruger meget sjældent!
Da ADSL med en Cisco 677 router hos Tiscali er lidt billigere end løsningen
med SOHO 77'eren, tror jeg nok, at jeg nøjes med 677'eren.

Mvh
AJC (som takker for alle tilbagemeldingerne).

Fra : Nicolai

Dato : 14-08-02 15:52

"AJC" <benny@abba.se> skrev i en meddelelse

> Da ADSL med en Cisco 677 router hos Tiscali er lidt billigere end
løsningen
> med SOHO 77'eren, tror jeg nok, at jeg nøjes med 677'eren.

Jeg skynder mig lige at komme med et svar. Jeg har en 1mbit linie, med en
677 hos Tiscali og det har kørt perfekt i de 2 år jeg har haft det. Det er
nemt at bruge og konfiguere den mht porte og lign., hvis bare man bruger
denne side:

http://www.paikin.dk/

En nyttig side, som jeg synes du skulle kende til, nu da du har bestilt
Tiscali adsl med router.

> Mvh
> AJC (som takker for alle tilbagemeldingerne).

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"