Hvor stor HD understøtter min bios `?
Fra : Unlimited

Dato : 13-08-02 16:36

Hejsa

jeg er nået dertil, hvor 40GB ikke er nok længere..
Så derfor vil jeg have en ny disk. Men da min computer ikke er den nyeste
længere, så er jeg i tvivl om hvor stor harddisk bios understøtter.

Bios er en Award, og der står en kode i bunden når jeg starter.

07/03/1998-i440bx-3A69KF09C-00

Jeg har kigget på Awards hjemmeside, og kan ikke rigtigt se noget.

Er der en venlig sjæl der kan oplyse mig hvor stor hd min bios understøtter.

Mvh Flemming Hansen
unlimited@get2net.dk

Fra : Unlimited

Dato : 13-08-02 21:52

Hmmm det kunne den ikke, fandt jeg ud af ved at prøve, så nu har jeg 80GB
disk siddende i min maskine, hvor jeg kun kan bruge de 32...Trist, men sådan
er det jo, når man er dum....

-Flemming

Fra : **Mingo**

Dato : 13-08-02 22:13

> [...]
sådan
> er det jo, når man er dum....
>
> Kan du ikke bare dele din hd op i flere drev???

**Mingo**

Fra : Leif Poulsen

Dato : 14-08-02 08:27

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmm det kunne den ikke, fandt jeg ud af ved at prøve, så nu har jeg 80GB
> disk siddende i min maskine, hvor jeg kun kan bruge de 32...Trist, men
> [...]

Jeg satte en Seagate 80 GB i min maskine og havde samme problem.

Problemet blev løst ved at jeg brugte Seagates eget software ( Seatool !)
til installationen.

Downloades fra Seagates hjemmeside!

Leif

Fra : Leony

Dato : 14-08-02 13:19

> [...]

> Hmmm det kunne den ikke, fandt jeg ud af ved at prøve, så nu har jeg 80GB
> disk siddende i min maskine, hvor jeg kun kan bruge de 32...Trist, men

Du er sikker på at der ikke sidder en jumper bag på, som er indstillet til
kun at vise 32 GB (hedder vist 32 GB clip)?

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : mikkelsen

Dato : 13-08-02 23:05

Du skal bare partitionere den ordentlig i f-disk, jeg tror ikke det har
noget med bios'en at gøre.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-08-02 23:13

In news:dk.edb.hardware.bundkort mikkelsen wrote:

>Du skal bare partitionere den ordentlig i f-disk, jeg tror ikke det har
>noget med bios'en at gøre.

Jeg skulle vel nok mene at harddisken skal understøttes af BIOS før
det er muligt at udnytte den til fulde. 07/03/1998 er jo ret lang tid
siden, og det er ikke sjældent man ser BIOS-opdateringer der har til
formål at understøtte større harddisks. Men jeg skal ikke kunne sige
om man kan partitionere sig til et godt resultat og være heldig at
BIOS er god nok som den er.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-08-02 23:18

In news:dk.edb.hardware.bundkort Unlimited wrote:

>Bios er en Award, og der står en kode i bunden når jeg starter.
>
>07/03/1998-i440bx-3A69KF09C-00

Måske BIOS Agent (efter henvisning fra Awards hjemmeside) kan give dig
noget mere brugbart (og søgemaskinevenligt) information om din BIOS.

http://www.unicore.com/biosagent/

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 14-08-02 00:41

On Tue, 13 Aug 2002 17:35:36 +0200, "Unlimited"
<-unlimited-@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har kigget på Awards hjemmeside, og kan ikke rigtigt se noget.
>
>Er der en venlig sjæl der kan oplyse mig hvor stor hd min bios understøtter.

Det vil være meget lettere, hvis du oplyser hvilket motherboard, der
sidder i maskinen. I mange tilfælde kan man jo flashe bios, så den
bliver opdateret på den slags punkter. Koden ved opstart er faktisk
besværlig, det er meget lettere med motherboardets modelnavn og
nummer. Så kan man som regel finde det nødvendige hos producenten.

/Kristoffer