Tele2 ADSL priser...
Fra : sharkandk

Dato : 13-08-02 14:33

Det er da ikke billigere end TDC, selvom de ville være billigere i.flg.
comon

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=11855

og den sikkerhedspakke kan man da også få med TDC.

http://www.tele2adsl.dk/produktinfo_priser.asp

Fra : Per.K

Dato : 13-08-02 14:41

"sharkandk" <sharkandk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> comon
>
> http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=11855
>
> og den sikkerhedspakke kan man da også få med TDC.

Priserne du ser er de foreløbige priser.
En Get2Net medarbejder jeg snakkede med afslørede dette og at deres planer
var at
lancere billigere pakker.
Men hvornår at dette sker kunne han dog ikke afsløre.
Men nu skal man også lige tage det med ro, de er først lige startet op med
det, så vent
og se hvad der sker.
Jeg er ihvertfald tilfreds med min ADSL hos dem, også prisen jeg giver.

Venligst Per

Fra : sharkandk

Dato : 13-08-02 14:45

> Priserne du ser er de foreløbige priser.

ok

> En Get2Net medarbejder jeg snakkede med afslørede dette og at deres planer
> var at
> lancere billigere pakker.

Det er vel lidt svært på TDCs net. Det er vel nærmere fot at sprede rygtet
og kapre kunder.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-08-02 15:01

> Det er vel lidt svært på TDCs net.

Alm telefoni-gensalg fungerer jo ved at gensælgerne får 21% rabat og
klarer administrationen for mindre end TDC skal bruge.
Jeg går ud fra at ADSL fungerer tilsvarende, dvs effektive gensælgere
kan lave overskud på billigere priser

OPDATERET Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Per.K

Dato : 14-08-02 15:17

> ok

> Det er vel lidt svært på TDCs net. Det er vel nærmere fot at sprede rygtet
> og kapre kunder.

Svært er det ikke. Jeg snakkede iforvejen billigere i telefon hos Tele2 end
hos TDC.
Tele2 sørger altid for at være en smule billigere end TDC.
Så snart TDC sænker deres priser, gør Tele2 det samme for hele tiden at
underbyde.
For sådan set er der ikke længere noget "TDC´s net" , det er alles net nu
efter at
regeringen dengang slog hårdt ned på TDC netop pga de forsøgte at holde alle
andre teleudbydere væk med superhøje priser.
Der lagde både Debitel og Tele2 sag an mod TDC, og de vandt regeringens
sympati.
Debitel var så den første der startede op og senere fulgte Tele2 trop.

Så nej, svært er det såmmen ikke at underbyde TDC, det er bare at gøre det

Venligst Per

Fra : sharkandk

Dato : 14-08-02 15:45

> Svært er det ikke. Jeg snakkede iforvejen billigere i telefon hos Tele2
end
> hos TDC.

Ja ok. De kan måske godt lægge sig 2 øre under TDC, så ved jeg ikke hvor
meget billigere ADSL bliver, måske 20 kr. i mdr.

Spørgsmålet er så bare hvor meget billigere det skal være, for at man
dropper den linie, som man er tilfreds med, når man skal betale ny
oprettelse m.m.

Jeg ville kun skifte, hvis det var et betydeligt beløb. F.eks. er min
boligforening i gang med at lave bredbånd. Jeg har hørt rygter om 140 kr.
for en 256 og 250 kr. for 512. Nu giver jeg 380 kr. for en 256/256 ved TDC,
så det ville helt klart få mig til at skifte.

Fra : Per.K

Dato : 14-08-02 20:25

> [...]
TDC,
> så det ville helt klart få mig til at skifte.

Det samme har de snakket om at lave her (altså med bredbånd) til alle i
kvarteret.
Minus: Vi skal selv betale for serveren.
Og de fleste jeg kender her i området har allerede selv ADSL og har ingen
interesse
i det at boligforeningen vil lave, så det bliver nok aldrig til noget.
Jeg venter også spændt på det næste udspil fra Tele2/Get2Net med hvormeget
billigere
det vil komme til at blive iforholdet til TDC.
Men 639 pr. måned for den 1024/256 jeg har er ok for mig iforholdet til den
gamle pris jeg gav for den Tele2/CC løsning jeg ellers kørte med,
det er trodsalt en 250kr i kvatalet jeg sparer nu.
Så det er bar´ dæjlig at de fandt på de pakker hos Tele2.

Venligst Per

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 13-08-02 17:32

Per.K wrote:

> Priserne du ser er de foreløbige priser.
> En Get2Net medarbejder jeg snakkede med afslørede dette og at deres planer
> var at lancere billigere pakker.

Håber jeg da på... lige nu kan det ikke betale sig at skifte. Oprettelsen
æder besparelserne flere år ud i fremtiden... *suk*... havde lidt håbet på
at jeg snart kunne få mit Tele2 tlf.-abbonnement... ;)

Bjarne

Fra : Thomas Olsen

Dato : 14-08-02 20:49

Ja Tele2 er på adsl nu - bare herreirriterende at man obligatorisk skal
betale 495 for et teknikerbesøg Det gider jeg ikke.

Thomas

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-08-02 08:19

"Thomas Olsen" <thol@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ja Tele2 er på adsl nu - bare herreirriterende at man obligatorisk skal
> betale 495 for et teknikerbesøg Det gider jeg ikke.
>
> Thomas

Ditto her, jeg havde ellers glædet mig til at se udspillet fra Tele2, (jeg
har dem som fastnetudbyder), men de er ikke billige nok!
Desuden syntes jeg de er for sløve. I Maj måned læste jeg om ADSL hos Tele2,
og bestilte brochuremateriale, nu d 15/8 har jeg endnu ikke hørt noget.

Per

Fra : Per.K

Dato : 15-08-02 15:29

"Per Thomsen" <pt@*REMOVE*THIS*monacor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Tele2,
> og bestilte brochuremateriale, nu d 15/8 har jeg endnu ikke hørt noget.

Kim dem ned, send e-mails til dem og der sker lige pludselig noget.
Nævn evt at du ikke længere er intereseret pga den lange ventetid.
Det gjorde jeg, og pludselig skete der noget.

Venligst Per

Fra : Nicolai

Dato : 15-08-02 15:43

"Per.K" <persen1@NONOyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Kim dem ned, send e-mails til dem og der sker lige pludselig noget.
> Nævn evt at du ikke længere er intereseret pga den lange ventetid.
> Det gjorde jeg, og pludselig skete der noget.

Mærkeligt at det skulle være nødvendigt, hvis de gerne vil ind på markedet.
Jeg har Tele2 abonnement og jeg synes ikke deres tilbud er noget som jeg
"vender" mig om efter.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Fra : Per Thomsen

Dato : 16-08-02 07:56

> Mærkeligt at det skulle være nødvendigt, hvis de gerne vil ind på
markedet.
> Jeg har Tele2 abonnement og jeg synes ikke deres tilbud er noget som jeg
> "vender" mig om efter.

Det er lige præcis det jeg mener.
Som teleselskab har jeg kun gode ting at sige om Tele2, men denne håndtering
af ADSL er under alt kritik.

Jeg har på arbejdet engang bestilt en ADSL hos UNI2, men det viste sig at
være en ProAccess.
Jeg spurgte ved oprettelsen om jeg skulle betale ekstra pr måned for et
ekstra IP-range, (det skulle man nemlig hos TDC), hvilket den rare dame
benægtede.
14 dage efter viste det sig at jeg skulle betale alligevel.
Har nu været kunde hos Tiscali, der betaler man 500,- for oprettelsen af
ranget - og ingen løbende ekstra udgifter.
Det ender nok med Tiscali eller CC også privat, da jeg ikke ønsker at flytte
min fastnettelefon over hos Telia.

Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-08-02 16:33

> Jeg spurgte ved oprettelsen om jeg skulle betale ekstra pr måned for
et
> ekstra IP-range, (det skulle man nemlig hos TDC)

Nej, en betaler kun et engangsgebyr for allokeringen.

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-08-02 08:16

> "Per Thomsen" <pt@*REMOVE*THIS*monacor.dk> skrev i en meddelelse
> et
>
> Nej, en betaler kun et engangsgebyr for allokeringen.

Når jeg i dag går ind på Zillion's hjemmeside og læser, må jeg jo give dig
ret (800,- i oprettelse).
Men da jeg for ca et år siden sluttede som kunde, havde jeg fat i flere
personer hos Zillion der alle bekræftede at jeg jeg skulle betale en ekstra
kvartalsafgift for min link-løsning hvis jeg havde flere IP'er

Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-08-02 09:05

> [...]
ekstra
> kvartalsafgift for min link-løsning hvis jeg havde flere IP'er

LINK-løsningen (som er nøvendig hvis du vil bruge Zillions router med
flere IP'er) koster mere i kvartalet end den normale router.
Men du kan blot anvende din egen router (som hurtigt er tjent ind)

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-08-02 09:12

> [...]
> flere IP'er) koster mere i kvartalet end den normale router.
> Men du kan blot anvende din egen router (som hurtigt er tjent ind)

Min pointe gik på, at jeg havde Link-løsningen, men skulle betale ekstra for
at udnytte IP-adresserne.
Hvor i mod jeg selv hos WOL kunne konfigurere Routeren og dermed ikke betale
ekstra for IP'erne.

Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-08-02 09:17

> Min pointe gik på, at jeg havde Link-løsningen

Det fangede jeg godt, men det kunne være at andre ikke gjorde, derfor
præciseringen

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-08-02 10:16

> Det fangede jeg godt, men det kunne være at andre ikke gjorde, derfor
> præciseringen

Det er da også rigtigt at ved køb af en router er pengene hurtigt tjent
hjem.
- Specielt med en linkløsning, hvor du ikke selv kan/må rette i routeren,
men skal betale TDC for enhver ændring.

Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-08-02 11:02

> - Specielt med en linkløsning, hvor du ikke selv kan/må rette i
routeren,
> men skal betale TDC for enhver ændring.

LINK-løsningen inkluderer jo netop ændringer der falder indenfor et vist
område.

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-08-02 11:37

> routeren,
>
> LINK-løsningen inkluderer jo netop ændringer der falder indenfor et vist
> område.

Som jeg oplyste tidliger har jeg talt med flere folk hos Zillion, og alle
sagde samstemmende at jeg skulle betale for ændringer i routeren,
præcis som i de andre løsninger fra TDC.

Btw. hvis du prøvede at telnette routeren kom der en advarsel om at hvis du
forsøgte at gå længere ville du krænke TDC's ejendom.

Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-08-02 11:53

> Som jeg oplyste tidliger har jeg talt med flere folk hos Zillion, og
alle
> sagde samstemmende at jeg skulle betale for ændringer i routeren,
> præcis som i de andre løsninger fra TDC.

Hmm, jeg kan ikke finde noget online men tidligere har ændringer
indenfor konceptet været en del af LINK-produktet

> Btw. hvis du prøvede at telnette routeren kom der en advarsel om at
hvis du
> forsøgte at gå længere ville du krænke TDC's ejendom.

Ja, du må under ingen omstændigheder selv pille

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-08-02 12:50

> alle
>
> Hmm, jeg kan ikke finde noget online men tidligere har ændringer
> indenfor konceptet været en del af LINK-produktet

Kan desværre heller ikke finde noget.

Jeg ved ikke hvad du mener med tidliger,
- men vi havde linkløsningen ca. 1 år, og vi sluttede for ca 1 år siden.

Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-08-02 13:20

> Jeg ved ikke hvad du mener med tidliger,

Dengang jeg sad i supporten og læste den slags informationer

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-08-02 13:57

> Dengang jeg sad i supporten og læste den slags informationer

Jeg tænkte tidsmessigt.

Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-08-02 14:53

> Jeg tænkte tidsmessigt.

Det må have været omkring årsskiftet 1999/2000

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-08-02 08:15

> Det må have været omkring årsskiftet 1999/2000

Det kunne jo tyde på , at der var sammenfald, men alligevel var det ikke den
information jeg fik i sin tid.
Jeg fik at vide (af TDC), at jeg kun kunne få flere IP-adresser, hvis jeg
fik en linkløsning.
Jeg har aldrig set et stykke papir hvor der stod hvad det indebar, ej heller
et velkomstbrev - kun et stykke papir hvor der stod mine IP'er samt
forskellige spec. hos TDC.

Per