Trådløst netværk Avaya &
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 13:51

Jeg er ved at teste et trådløst netværk. Jeg har et Avaya PC card til
vores Wall Street, men selvom jeg har downloadet og installeret
software, så kan Wall Street'en ikke se kortet (der er heller ikke lys i
kortet).

Desuden har jeg et D-Link DI-713P - skal det ikke bare forbindes til
vores switch og så i WAN porten på D-Linken ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 13:52

> [...]
>
> Desuden har jeg et D-Link DI-713P - skal det ikke bare forbindes til
> vores switch og så i WAN porten på D-Linken ?

Er der i øvrigt ikke et sted man skal vælge at den kobler på via PC card
slottet i stedet for Ethernet ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-08-02 14:01

In article <1fguzxw.nkbhhiznx6yoN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Er der i øvrigt ikke et sted man skal vælge at den kobler på via PC card
> slottet i stedet for Ethernet ?

Joda, det gør man det sædvanlige sted.

..

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 14:08

> Joda, det gør man det sædvanlige sted.

Men den valgmulighed er der slet ikke ?!!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-08-02 14:51

In article <1fgv0nm.1v6i7j4d0eyk4N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Men den valgmulighed er der slet ikke

Så mangler du en driver.

Alternativt kan du prøve at sende relevante preference-filer til de
evige bitmarker.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 14:57

> Så mangler du en driver.
>
> Alternativt kan du prøve at sende relevante preference-filer til de
> evige bitmarker.

Hvad mener du ? Skal jeg ikke kunne vælge at den forbinder via PCMCIA
kortet i fx. TCP/IP ?

Burde jeg ikke også kunne se slottet i Apple System Profiler ?

Hvad ville du foreslå at jeg sletter ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-08-02 15:34

In article <1fgv2wq.1of0ga712z4dj0N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvad mener du ? Skal jeg ikke kunne vælge at den forbinder via PCMCIA
> kortet i fx. TCP/IP ?

Jo, hvis alting var som det skulle være.

> Burde jeg ikke også kunne se slottet i Apple System Profiler ?

Jo, hvis du har de rigtige udvidelser.

> Hvad ville du foreslå at jeg sletter ?

Jeg vil foreslå at du begynder at kigge på dine udvidelser først. Det er
med 99% sikkerhed noget der mangler der.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 15:47

> Jo, hvis alting var som det skulle være.

Arrgghh.

> Jo, hvis du har de rigtige udvidelser.

> Jeg vil foreslå at du begynder at kigge på dine udvidelser først. Det er
> med 99% sikkerhed noget der mangler der.

Jamen hvordan kan de udvidelser mangle ? Der er Mac OS 9.1 US på den og
den burde da installere de nødvendige udvidelser til slottet ?

Der er selvfølgelig også den mulighed at begge slots er defekte ?!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-08-02 15:54

In article <1fgv57f.157vam5yc5yyfN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jamen hvordan kan de udvidelser mangle ? Der er Mac OS 9.1 US på den og
> den burde da installere de nødvendige udvidelser til slottet ?

Har du installeret Airport-softwaren?

Har du "tunet" din systemmappe?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 17:09

> Har du installeret Airport-softwaren?

Næ, skal jeg det ? Jeg har installeret softwaren til Avaya kortet.

> Har du "tunet" din systemmappe?

Næ, hvorfor det ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-08-02 17:20

In article <1fgv92d.x8crzg1tswjhpN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Næ, skal jeg det ?

Det vil absolut være en fordel.

> Jeg har installeret softwaren til Avaya kortet.

Hvad består den software af?

> Næ, hvorfor det ?

Du kunne jo have smidt noget nødvendigt ud.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 17:47

> Det vil absolut være en fordel.

OK, jeg henter Airport software.

> Hvad består den software af?

Den består af en guide, som finder IP numre på netværket, zones og så
videre.

Det store problem er at Wall Street'en slet ikkekan se hverken slot
eller kort.

> Du kunne jo have smidt noget nødvendigt ud.

Nej jeg har ikke smidt noget ud overhovedet.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-08-02 19:42

In article <1fgvar2.k7645l10s7emsN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Det store problem er at Wall Street'en slet ikkekan se hverken slot
> eller kort.

Det lyder altså somom driveren ikke er installeret. Hvad siger den
medfølgende software?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 21:05

> Det lyder altså somom driveren ikke er installeret. Hvad siger den
> medfølgende software?

Jeg forstår det altså ikke. Jeg har hentet Avaya softwaren og
installeret den mindst 5 gange.

Hvorfor skal der være Airport software installeret ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-08-02 23:59

In article <1fgvjz3.11dxsj1e7me0mN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvorfor skal der være Airport software installeret ?

Ellers kan du ikke komme på et Airport-netværk.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 18:46

> Det vil absolut være en fordel.

> Hvad består den software af?

> Du kunne jo have smidt noget nødvendigt ud.

Nu har jeg hentet Airport softwaren, som ikke kan installeres, da den
kræver minimum 9.2.1

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-08-02 19:42

In article <1fgvdiu.o5vg6h1anq5d5N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Nu har jeg hentet Airport softwaren, som ikke kan installeres, da den
> kræver minimum 9.2.1

Så har du hentet den forkerte version.

..

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 21:02

> Så har du hentet den forkerte version.

Det er muligt, men jeg kan ikke finde den rigtige på Apples site.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-08-02 23:58

In article <1fgvjue.rbh9x7sz24sgN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Det er muligt, men jeg kan ikke finde den rigtige på Apples site.

http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/
English-North_American/Macintosh/Networking-Communications/AirPort/AirPor
t_2.0.2.smi.bin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-08-02 14:03

> Er der i øvrigt ikke et sted man skal vælge at den kobler på via PC card
> slottet i stedet for Ethernet ?

Uden at vide en disse vil jeg mene, at du skal vælge kortet i
"Kontrolpanelet/TCP-IP/Forbind via".
Hvis man har flere netkort installeret vælger man normalt her.

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 14:08

Preben Bødker Nielsen <gizmo@NosPAM.dk> wrote:

> Uden at vide en disse vil jeg mene, at du skal vælge kortet i
> "Kontrolpanelet/TCP-IP/Forbind via".
> Hvis man har flere netkort installeret vælger man normalt her.

Jep, men valgmuligheden eksisterer slet ikke.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-08-02 19:15

> [...]
> vores Wall Street, men selvom jeg har downloadet og installeret
> software, så kan Wall Street'en ikke se kortet (der er heller ikke lys i

Har du overhovedet checket specs.

Hint:
< http://www1.avaya.com/enterprise/brochures/msn1791.pdf>

Klip fra ovenstående PDF:
Compatibility Win 98, 2K, ME, XP, (NT, Mac OS 8.x, 9.x, X)*
*Future Release

/Preben

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-08-02 19:41

Preben Bødker Nielsen <spam1@os.dk> wrote:

> [...]
>
> Klip fra ovenstående PDF:
> Compatibility Win 98, 2K, ME, XP, (NT, Mac OS 8.x, 9.x, X)*

Det mener firmaet åbenbart kun i den PDF.

Man kan downloade installer til MacOS 8 -> 9.1.
Er det den du downloadet, så har du da følgende installeret:

Avaya Wireless
Avaya Wireless ASC
Avaya Wireless Driver
Avaya Wireless Lib
Avaya Wireless Monitor
Avaya Wireless
Avaya Wireless
Avaya Wireless Script

/Preben

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 20:50

> [...]

> Man kan downloade installer til MacOS 8 -> 9.1.
> Er det den du downloadet, så har du da følgende installeret:

Ja. Det har jeg, men der er intet lys i kortet. Nu har lige haft en
Windows mand forbi med en bærbar og han havde et Jensen, som der godt
nok ikke findes Mac drivere til, men da jeg satte det i Wall Street'en
lyste lampen fint på Jensen kortet, så porten fejler åbenbart ikke
noget. Desuden fik har Avaya kortet tila t virke i sin Windows maskine.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/