Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Holdbarhedsdato på film
Fra : MMC

Dato : 13-08-02 12:43

Hej,

Jeg har nogle Kodak ISO 400 filmruller liggende hvor der står anvendes inden
02/97, hvad sker der hvis Jeg bruger dem, her 5½ år efter.

Carsten Pedersen

Fra : Søren Blom

Dato : 13-08-02 13:40

"MMC" <refre@mail.tele.dk> skrev
> Jeg har nogle Kodak ISO 400 filmruller liggende hvor der står anvendes
inden
> 02/97, hvad sker der hvis Jeg bruger dem, her 5½ år efter.

Det kommer lidt an på, hvordan du har opbevaret den, har den lagt i
dybfryseren i de sidste fem år, så skal du bare tø den op og fyre den af.
Men ellers ville jeg nok bare smide den ud, du kan jo også prøve at skyde
den af på ikke vigtige billeder og se det færdige resultat, så er du i hvert
fald blevet en erfaring riger om film kan tåle at lægge så længe, personligt
ved jeg ikke hvordan en film opføre sig efter så lang tid over
holdbarhedsdatoen, for her ryger filmene næsten hurtigere end de kan blive
købt hjem

--
Søren Blom
soren@blom.dk