MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Disable F8/BootMenu i WInXP
Fra : Hr. Laursen

Dato : 13-08-02 11:26

Hej Derude

d. 12-08-2002 væk der et indlæg om det samme spørgsmål....

Men problemet er bare at jeg godt kunne tænke mig helt at disable F8 knappen
under opstart af sikkerhedsmæssige grunde.

Så hvis du/I har et forslag så kom med det.

mvh.

DJM Secret

Fra : Ole C

Dato : 13-08-02 16:33

Hr. Laursen skrev blandt andet:

> Men problemet er bare at jeg godt kunne tænke mig helt at disable F8
> knappen under opstart af sikkerhedsmæssige grunde.

De fleste har da ret svært ved at ramme det rigtige tidspunkt hvor der
skal trykkes på F8 - og det er vel ikke en knap man lige kommer til at
trykke på af en fejltagelse mens Windows booter.....

--
vh
Ole C

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-08-02 16:50

In news:dk.edb.system.ms-windows Hr. Laursen wrote:

>d. 12-08-2002 væk der et indlæg om det samme spørgsmål....

Jeg er ikke med... (?)

>Men problemet er bare at jeg godt kunne tænke mig helt at disable F8 knappen
>under opstart af sikkerhedsmæssige grunde.

Sikkerhedsmæssigt er der ingen grund til at slå de fra. Så vidt jeg er
informeret, er det alligevel kun administratoren som kan få adgang til
'Safe mode'. Hvad er den nøjagtige grund til at du vil slå den fra?

Det skulle efter sigende være filen 'ntldr' i roden af din system-
partition der indeholde en besked om at der skal checkes for
tastestryk på F8 under opstarten. Der findes en modificeret fil på
nettet til Windows 2000, men svjv endnu ikke til XP. Man skal have
mere forstand en jeg har, til at ændre på filen selv. Så det kan jeg
desværre ikke hjælpe dig med.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.