volvo penta MD6B / MD7A
Fra : Frank Mikkelsen

Dato : 13-08-02 09:57

Hej
Jeg har købt Ballad, sælger siger at motoren er en volvo penta MD7A 13 HK, i
bådens papire kan jeg se at den orginale motor er en MD6B (10HK med
startkrans/startmotor).
Bådens motor ligner til forveksling tegninger billeder af den orginale MD6A.
Er der nogen der kan fortællem ig hvordan men afgøre om det er en 6B eller
7A ?
er der nogen der ved hvor man skaffer en manual/værkstedshåndbog ?

MVH

--
Frank Mikkelsen

Fra : Rose

Dato : 13-08-02 19:18

Hej Frank.
Jeg har selv en MD7A. Den eneste forskel på MD7A og MD6B er cubicindholdet,
altså stempelstørrelsen, det giver 7A 200 omdrejninger og 3,5 hk mere. Jeg
har fornylig købt en værkstedsmanual til 7A (den fås kun i kopi) til min.Jeg
fik den hos www.drevia.se,
men jeg har scannet min, så hvis du er interesseret kan vi jo finde ud af et
eller andet.
Din 6B kan jo være boret op til en 7A.
MVH Claus
"Frank Mikkelsen" <frank@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 7A ?
> er der nogen der ved hvor man skaffer en manual/værkstedshåndbog ?
..

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-08-02 00:23

"Rose" <Rose@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Frank.
> men jeg har scannet min, så hvis du er interesseret kan vi jo finde ud af
et eller andet.

> MVH Claus

Ehm... du mener "hvad skal det koste!!!"