Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flimsacnnere
Fra : Jesper Jepsen

Dato : 18-02-01 13:53

Gode råd søges om flimscannere hvilke skal man holde sig fra og hvilke kan
anbefales og ikke mindst nogleerfaringer med dem. Hvor kan man købe dem ?

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-02-01 16:29

"Jesper Jepsen" <JesperJepsen@mail.tele.dk> wrote in message
> Gode råd søges om flimscannere hvilke skal man holde sig fra og hvilke kan
> anbefales og ikke mindst nogleerfaringer med dem. Hvor kan man købe dem ?

Med fare for at blive misforstået, kan jeg ikke lade være med at foreslå at
man prøver en ganske simpel søgning før man spørger. Dette spørgsmål dukker
efterhånden op med få ugers mellemrum, og det må efterhånden være svært at
forestille sig yderligere synspunkter.

Og det er jo god tone i NG at man orienterer sig i gruppen før man spørger.

Et opslag på groups.google.com (tidligere deja):

http://groups.google.com/groups?as_q=filmscanner&num=50&btnG=Google-s%F8gnin
g&as_oq=&as_epq=&as_eq=&as_ugroup=dk.fritid.foto&as_usubject=&as_uauthors=+&
as_umsgid=&lr=

giver en stribe resultater, og man kan vælge at se hele tråden for hvert
resultat.

mvh
Jan

Fra : Søren Blom

Dato : 19-02-01 17:57

Hej

Skal det ikke være en forkromet udgave af en film/negativ scanner ala Nikon
eller Minoltas hvor slæden film strimlen ligger i, men hvor du kan nøjes med
mindre, så kan jeg anbefale "PrimeFilm 1800u" scanner.

Købte en på tilbud til 1995 kr. normalpris var omkring 3000 kr.
Den er med USB tilslutning, fungere ganske godt, kan både scanne dia og
negativ.

Jeg købte min hos Bingo foto (af alle steder) men den kan helt sikkert fås
andre steder også.

--
Søren Blom
soren@blom.dk