Flying Lure
Fra : Kristian

Dato : 13-08-02 09:03

Har lige set reklamer. Virker det eller er det fup? Nogle der har prøvet?
Vh. Winther

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 13-08-02 09:31

On Tue, 13 Aug 2002 10:02:41 +0200, "Kristian"
<falk-petersen@REMOVETHISadslhome.dk> wrote:

>Har lige set reklamer. Virker det eller er det fup? Nogle der har prøvet?

De virker vel som alt andet. Hverken bedre eller ringere. Hvis man
tror på det, kan man fange fisk med hvad som helst.

Jeg ville dog ikke bruge 25 øre på noget som helst fra TV Shoppen.

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 13-08-02 15:23

"Brian B. Christensen" <BEDSTEfar@BEDSTEpatricia-brinch.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg ville dog ikke bruge 25 øre på noget som helst fra TV Shoppen.

Åarh - den der smarte metalhimstregims med stjernerne der kan rense alt
metal skinnende rent med livsvarig garanti ser da fed ud - forestil dig
superskinnende blink, kroge, spinnere etc resten af livet / for n;sten ingen
penge ::)))

Fra : Soren Pedersen

Dato : 13-08-02 15:28

> [...]
> metal skinnende rent med livsvarig garanti ser da fed ud - forestil dig
> superskinnende blink, kroge, spinnere etc resten af livet / for n;sten

Lige præcis DEN virker altså på ædel metaller......Men ikke bedre end et
stykke sølvpapir i noget lunt saltvand

Mvh
/Søren

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 14-08-02 12:23

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3d591766$0$33541

> Lige præcis DEN virker altså på ædel metaller......

Guldhjulet kan renses så

>Men ikke bedre end et
> stykke sølvpapir i noget lunt saltvand

Anede mig

Fra : Ole Mose

Dato : 13-08-02 09:31

"Kristian" <falk-petersen@REMOVETHISadslhome.dk> wrote in message
> Har lige set reklamer. Virker det eller er det fup? Nogle der har prøvet?

Se evt. her:
http://www.fisketips.dk/Default.asp?Obj=spsm&funk=vis&spId=402
Eller her
http://www.fisketips.dk/Default.asp?Obj=spsm&funk=vis&spId=2991

Her finder du dialog om emnet, samt nyttige links. Under alle omstændigheder
er prisen på TV-shop alt for høj.

Med venlig hilsen

Ole

www.fisketips.dk

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 13-08-02 14:11

> Har lige set reklamer. Virker det eller er det fup? Nogle der har prøvet?
> Vh. Winther

Jeg købte en kasse for en del år siden, og jeg går ud fra at det er de samme
man kan købe nu (kan ikke se TV3 mere).

Umiddelbart ser de rigtig gode ud til aborre, og jeg har da også prøvet dem
et par gange, men aldrig seriøst. Jeg mangler nok en positiv oplevelse, før
jeg rigtig kommer til at tro på dem. Jeg har faktisk aldrig haft så meget
som et hug på dem, men som sagt ser de meget livagtige/spændende ud, og er i
stil med jig's at fiske med, så det går nok bare ud på, som altid, at have
tiltro til sin agn.

Kåre

Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 13-08-02 15:07

Hmm

jeg har sendt denne tidligere i dag, men der kom den ikke frem??

Så jeg prøver lige igen

Jeg købte et par stykker hos min grejpusher der selv havde hjemkøbt en kasse.

Jeg valgte kun at købe den mindste størrelse, da den passede til mit fiskeri.

Af fisk har jeg fået 1 ørred i p&t, hvor jeg fik lusket stangen ud mellem
nogle grene og dumpede agnen ned i hovedet på fisken. Et par små
bevægelser med stangen, og ørreden blev helt vild

Ellers har jeg med stor succes benyttet flying lure ved isfiskeri, da den her
kan afsøge et langt større område end det hul man hakker i isen.

Jeg tvivler på flying lure til torsk, hvis der blot er den mindste strøm, da
det vil tage ret lang tid at få agnen ned til bunden

mvh ivan

Fra : D-Fly

Dato : 13-08-02 16:02

"Ivan V. Nielsen" <ivan@aub.dk> wrote in news:3D591282.747167BF@aub.dk:

> [...]
>
> Jeg tvivler på flying lure til torsk, hvis der blot er den mindste
> strøm, da det vil tage ret lang tid at få agnen ned til bunden

jo den er nu kommet frem den er fra 12:05

--
MvH
><((((º> D-Fly ><((((º>

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen

Fra : D-Fly

Dato : 13-08-02 16:29

"Kristian" <falk-petersen@REMOVETHISadslhome.dk> wrote in

> Har lige set reklamer. Virker det eller er det fup? Nogle der har prøvet?
> Vh. Winther

ja jeg har kanøflet et par stykker fra en fiske kammerat *GG*
og de fisker som vist i tv , men har ik fanget npget på dem sååå !!

--
MvH

Fra : Tommy

Dato : 13-08-02 16:54

Hej

Jeg har fanget ørred, aborre, gedde, sandart, brasen, torsk, fladfisk på
dem, men det har jeg også gjort på så meget andet, dog har dem på flying
lure gerne været på dage hvor fisken ikke har ville lege med, det skyldes
måske deres langsomme tirende gang ?.

Fra : vm acoustics

Dato : 13-08-02 19:12

I tryggevælde å havde vi en tur hvor vi intet havde mærket om formiddagen,
så efter frokost foreslog min kammerat at jeg prøvede en af hans Flying
Lure, som han mente var noget snot. Jeg kastede ud og trak i stangen tre
gange for at fiske ind under den anden bred - lige som i reklamerne - og gud
hjælpemig om jeg ikke så fik en aborre på 1150 gram. Jeg var dybt imponeret,
og vi var ved at kaste op af grin. Desværre fiskede jeg videre med den uden
yderligere succes, så resultatet var at de skam kan fange fisk, men ikke så
meget at jeg selv har købt nogle.
Som andre har skrevet, du skal finde dem til en billig pris i en grejbutik,
og så kan du også nøjes med nogle enkelte.

Lars

Fra : Simon...

Dato : 13-08-02 19:37

> Har lige set reklamer. Virker det eller er det fup? Nogle der har prøvet?

Jeg kan kun sige en ting, de er kanon til aborre, så hvis det er det du er
til så køb du bare en kasse,
de er dog lidt dyre synes jeg (men fik dem af min mormor i fdags gave
engang) - jeg har fanget op imod
50 aborre på en dag (4-5 timer) på vestvolden med dem for ca 2 år siden...
det er altså en del mere end
jeg har fanget der på orm (omkring 30 i samme tidsrum) - men det har vel
også lidt at gøre med at de er lidt sværere
at sætte på, og skal agnes igen...

jeg har fanget 4 gedder på flying lure, med den største omkring 4 kg.... de
er ikke overbevisende til dette, der er en god wobler bedre..

har også prøvet efter regnbuer en hel dag, uden en eneste (der var dog en
lille gedde på ca 25cm der nappede en :)
- men regnbuer er nu også lidt specielle nogengange...

jeg har forsøgt mig i saltvand en enkelt gang, uden det blev til noget, den
vejede ikke nok, og blev nappet af strømmen.....

Summen af det hele er at der altid er 3 stk. mellemstr. flying lure i min
fiskekasse når jeg er efter ferskvandsfisk... det er ikke altid de bliver
brugt, men de er der :)

mvh.Simon

Fra : Ivan T. Hansen

Dato : 13-08-02 21:15

Hej Kristian

Jeg gik også hen og købte en kasse en gang for mage år siden, og hvor er der
dog mange som har grint af mig. Jeg har aldrig fanget noget som helst med
dem. Men gummidyret er udemærket på en større jiig og så ned i hovedet på en
stime torsk så er der hurtigt gevinst. Så jeg har fundet noget de kan bruges
til.

Mvh
Ivan

Fra : D-Fly

Dato : 15-08-02 01:32

"Ivan T. Hansen" <cfs8397@vip.cubercity.dk> wrote in

> [...]
> helst med dem. Men gummidyret er udemærket på en større jiig og så ned
> i hovedet på en stime torsk så er der hurtigt gevinst. Så jeg har

jeg mener bestemt jeg har set dem i en grej forhandler men husker ik hvor
er der nogen der ved hvor de kan købes ??

--
MvH

Fra : Michael

Dato : 16-08-02 20:54

Lyt til hvad de siger i tv shop. træk det halve fra så ved du om de virker.
mine samler bare støv ka sgu ikke få dem til at fungere 100% som de viser
men som alm jiggs er de ok. =)

Fra : Simon...

Dato : 16-08-02 21:07

> Lyt til hvad de siger i tv shop. træk det halve fra så ved du om de
virker.
> mine samler bare støv ka sgu ikke få dem til at fungere 100% som de viser
> men som alm jiggs er de ok. =)
bruger du tyk line ?? mine er heller ikke gode over 0.20 line, men rigtigt
gode ved en god 0.12'er... der kører de bar ederud af..

mvh.Simon

Fra : Michael

Dato : 22-08-02 10:16

har prøvet med både tynd og tyk line.. har dog ikke prøvet med fireline
endnu.. men det er rigtigt de funker bedst med tynd line men hvem fisker
gedder med en 0,20 monofilline uden forfang.. går da ud fra de helt store af
dem er til den slags fisk.. dvs dem på ca 15 cm længde jeg købte mine for 8
år siden.. måske er de blevet bedre siden da.. =) ?

Fra : Simon...

Dato : 22-08-02 13:50

> [...]
8
> år siden.. måske er de blevet bedre siden da.. =) ?
ok, de store har jeg prøvet en gang (havde kun en) med en 0.30 nylon line,
der kørte den fint,
men den er altså også bare MANGE gange større end de helt små, på ca 2 cm...

Jeg kastede den ud lige foran nogle siv der flød og lignede en fuglerede,
hvorefter den i første dyk blive napset af en gedde,
dum som jeg er tror jeg den sidder fast i "redden" men opdager senere det er
en gedde... (ca~5 sek efter, den stod stille efter at have taget den)...
hvorefter gedden efter et par minutter bed min snørre over. det var en gedde
på 3-4kg vil jeg tro... siden har jeg ikke haft de store flying lures :/

-Simon

Fra : Michael

Dato : 23-08-02 01:26

hehe trist.. har en hel komplet æske også med de store i billigt tilsalg
hvis det er =)