Tysk moms...
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 12-08-02 22:49

Er der nogen som ved om det kan give problemer ved at handle båd i Tyskland
??

Jeg har set at der er nogle bestemmelser der omhandler længde, tid for
ibrugtagning og antal timer på motor

(bekendg. 804 - paragraf 11 - stk. 4)

men hvad sker der (kan ske) ? når jeg jeg nu daffer over grænsen med min nye
båd ?

Er der nogen som har erfaring ?

Claus Rasmussen

Fra : Sune

Dato : 12-08-02 23:08

Generelt er det vel "varernes frie bevægelse" indenfor EU, der gælder. Om
der er afgifter på både i stil med f.eks dem på biler aner jeg ikke noget
om, men momsen skal du ikke bekymre dig om

Fra : Sune

Dato : 13-08-02 01:05

"Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Tyskland
> ??
>
> Jeg har set at der er nogle bestemmelser der omhandler længde, tid for

Hvor har du fundet ovenstående ?
Mig bekendt skulle der ikke være problemer, så længe du befinder dig inden
for EU.
Flere forhandlere sælger jo både via Tyskland idag - selv min lokale
Sjællandske forhandler gør det.

mvh
Sune

Fra : sailor99

Dato : 13-08-02 15:03

Sørg for at få en momskvittering, så burde alt andet være problemfrit.

Georg

Fra : Hans

Dato : 13-08-02 22:10

Det afhænger lidt af om det er en ny båd du vil købe eller en brugt.Hvis det
er en ny , skal du købe den med det forbehold, at sælger sejler med den et
år.(ligger stille)
Så er det en brugt båd og du kan købe den med tysk moms. Hvis du vil have
den sprit ny må du betale dansk moms, da det overstiger grænsen for hvad du
må indføre toldfrit.Det er det jeg har hørt. Kommentarer imødeses gerne.
Hans

Fra : Lars Helboe

Dato : 13-08-02 22:45

Det er ikke korrekt.

Der er ikke problemer med at købe en ny båd i Tyskland - og "nøjes" med den
tyske moms.
Du skal bare selv afhente båden.

Stort set alle bådforhandlere i det sydlige Danmark kan formidle din nye båd
i Tyskland.
--
Lars Helboe
www.uller-matic.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-08-02 00:27

Lars

For hvor mange penge må du indføre vare til Danmark over den Tyske grænse?
uden der skal betales...

Fra : Lars Helboe

Dato : 14-08-02 06:35

Jeg tror ikke der er en grænse.
Det er en betingelse at "varen" er til dig selv - og at DU SELV afhenter.

Kontakt evt. told og skat eller f.eks. een af de sydfynske bådforhandlere.
De kender i hvert fald reglerne.

--
Lars Helboe
www.uller-matic.dk

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 14-08-02 09:48

"Lars Helboe" <loga@os.dk> wrote in message
> Jeg tror ikke der er en grænse.
> Det er en betingelse at "varen" er til dig selv - og at DU SELV afhenter.

Der er ingen grænse for pengeoverførsler mere - og sælgeren må ikke
transportere det for dig som en del af aftalen.

Men hvis du bliver checket ved grænsen med 300.000 i kontanter, får du nok
et par interessante spørgsmål.