MS Windows
briani 27239
kan ikke afvikle spil i windows xp, når bø~
Fra : Carsten Larsen

Dato : 12-08-02 22:14

hej alle

jeg har lige formatteret min computer, og reinstalleret windows xp pro

Samtidig har jeg oprettet en profil til mig selv som har
administratorrettigheder, samt en til mine børn som er begrænset.

problemet er at hvis jeg prøver at installere spil under børnenes profil,
får jeg at vide at det kan jeg ikke, da de ikke har
administratorrettigheder.

Derfor installerede jeg spillet, i dette eksempel Diablo II under min egen
profil, hvorefter jeg prøvede at logge over til børnenes profil.

Der kan jeg godt se spil - ikonet på skrivebordet, men jeg kan ikke starte
det, jeg får en fejlbesked, hvor den skriver noget om at "setup allerede
kører"

Hvis jeg logger på min egen profil, kan jeg sagtens afvikle spillet.

Har prøvet med andre spil, og har de samme problemer.

Har så prøvet at ændre børnenes rettigheder til administrator, men jeg får
samme resultat.

Har i nogen gode ideer, for mine børn er ved at være trætte af at de ikke
kan spille, og jeg vil helst ikke have at de bruger min profil, da de har
det med

at ændre på alle mine instillinger m.m.

med venlig hilsen

Carsten Larsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-02 22:25

In news:dk.edb.system.ms-windows Carsten Larsen wrote:

> [...]
>det, jeg får en fejlbesked, hvor den skriver noget om at "setup allerede

Nu siger du godt nok at du har prøvet at give dem administrator-
rettigheder. Har du sikret at de har adgang til den mappe spillet
ligger i? Du skal vist bare tilføje deres profil under "Sikkerhed" i
egenskaberne for mappen. Jeg oplevede nogenlunde samme problem
med et Office-program, som havde lagt en genvej på skrivebordet. Her
var det besynderligt nok kun genvejen som fejlede noget. Den startede
installationen af Office når man klikkede på den. Navigerede man
derimod til den mappe hvor Office var installeret, og startede
exe-filen, så var der ingen problemer.

Er der ikke også noget med at man kan køre programmer fra en anden
konto, som administrator? Måske det ville gøre en forskel at
installere spillet på denne måde.

Der findes vist nogle artikler rundt omkring på nettet om netop dette
problem, måske en anden kan henvise til sådan en.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Søren

Dato : 12-08-02 22:54

Prøv at køre mmc (start / kør / mmc)
åben derefter c:\windows\system\secpol.msc
Her kan du så adgang til at ændre Sikkerheds settings.
Det må være det der hedder Software restriction policies du skal kigge
under.
Har ikke så meget fidus til det, men tror det er her du skal kigge.

Søren.