MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Outlook express 6 mail?
Fra : rasmusbang

Dato : 12-08-02 20:57

Hej

Jeg bruger Outlook express, bl.a. til disse nyhedsgrupper, til en fam. mail
fået fra TDC og en personlig hotmail, men hver gang jeg går ing i outlook
spørges jeg efter adgangskode til både min TDC-mail og hotmail, selvom jeg i
Konti har defineret, at computeren skal huske adgangskoden til begge konti.
Hvordan kan jeg få den til at makke ret, så jeg ikke skal taste to
forskellige adgangskoder hvergang jeg åbner min outlook?

/Rasmus Bang Mikkelsen

Fra : BOH

Dato : 12-08-02 23:01

"rasmusbang" <rasmusbang_mikkelsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hvordan kan jeg få den til at makke ret, så jeg ikke skal taste to
> forskellige adgangskoder hvergang jeg åbner min outlook?

Årsagen kan være at du i Windows 9x ikke logger ind, men trykker ESC når der
spørges om adgangskode.
Er dette tilfældet, vil div. koder ikke lagres.

Hvis dette er tilfældet, kan du læse videre

Alm. Win9x-boxe sættes til 'Windows logon' i netværksindstillinger
(kontrolpanel - netværk)
Med denne logon, starter windows helt op, hvis brugerens password er blankt.

For hver bruger som logger ind, oprettes en "PWL"-fil i C:\WINDOWS
I denne fil lagres bla. password'et.

En metode til at nulstille en bruger (f.eks. "rasmus") hvis password ikke
kendes, er at logge ind med et nyt brugernavn f.eks. "standard".
Find filen "rasmus.pwl" i C:\windows og slet den.
Log af.
Log ind som "rasmus", du bedes angive adgangskode (som kan være blank), og
"rasmus" er igen oprettet.

Mvh Morten

Fra : rasmusbang

Dato : 13-08-02 16:00

Niks, for det første bruger jeg win2k, men her bruger jeg også adgangskode
osv. når jeg logger på...

/Rasmus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-08-02 17:20

Tue, 13 Aug 2002 17:00:04 +0200, skrev "rasmusbang"
<rasmusbang_mikkelsen@hotmail.com>:

>Niks, for det første bruger jeg win2k,

Og, hvor skulle man vide det fra?

Lær iøvrigt at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : rasmusbang

Dato : 13-08-02 17:52

OK!! Blev nogen fornermet over mit svar , i så fald må du meget
undskylde, Knud, at jeg ikke fik skrevet i mit første indlæg, at jeg bruger
win2k...
Jeg undskylder mange mange gange, fejlen er selvfølgelig helt på min side!!

/Rasmus Bang Mikkelsen

Fra : Martin Østerberg

Dato : 14-08-02 01:00

On Tue, 13 Aug 2002 18:51:31 +0200 skrev "rasmusbang"
> [...]

>win2k...
>Jeg undskylder mange mange gange, fejlen er selvfølgelig helt på min side!!

Ingen blev fornærmet...men påpeger dog blot at søger man hjælp, må man
give de relevante oplysninger til dem der skal hjælpe en. Som Knud
sagde tidligere, bør du for dine 'medtrafikanters' skyld lige kigge
på:

<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Usenet har sine færdselsregler, præcist som i trafikken. Følger man
disse regler, glider det hele lettere, man får positiv respons på sine
indlæg og ingen sure miner. Blot et godt råd.

Hvad angår dit oprindelige spørgsmål...har du prøvet at slette de 2
konti og oprette dem igen fra grunden af ?

Ved ikke om det hjælper, men nogle gange løser det problemet.

Martin

Fra : rasmusbang

Dato : 14-08-02 20:45

Det er mærkeligt, den nægter fuldstændigt! Jeg har på fornemmelsen, at det
kan være denne version af Outlook express, er der andre her der kører med
Outlook express 6.0, og har i i så fald samme problem?

/Rasmus

Fra : Martin Østerberg

Dato : 15-08-02 00:12

On Wed, 14 Aug 2002 21:45:17 +0200 skrev "rasmusbang"
> [...]

>kan være denne version af Outlook express, er der andre her der kører med
>Outlook express 6.0, og har i i så fald samme problem?

Beklager, men da du øjensynligt ikke er interesseret i en venskabelig
dialog, skal jeg undlade at vise dig hen til det sted hvor du sikkert
ville kunne få det svar du ønsker. Der er usenet grupper dedikeret til
at tage sig af dit spørgsmål, men da du er knaldhamrende ligeglad med
gode råd og venlige henvisninger..her tænker jeg på:

vil jeg ikke belemre de udemærkede mennesker i disse grupper med dig.

Martin

Fra : rasmusbang

Dato : 15-08-02 16:41

Der er usenet grupper dedikeret til
> at tage sig af dit spørgsmål, men da du er knaldhamrende ligeglad med
> gode råd og venlige henvisninger..her tænker jeg på:

Det må i undskylde! Jeg har først nu været inde og se siden, da ikke jeg
havde mulighed for at besøge denne side i går. Der var fejlmeldinger hele
tiden.

/Rasmus

Fra : Martin Østerberg

Dato : 16-08-02 00:14

On Thu, 15 Aug 2002 17:40:40 +0200 skrev "rasmusbang"
> [...]

>havde mulighed for at besøge denne side i går. Der var fejlmeldinger hele

Det har jeg erfaret andetsteds at siden var ustabil, skal du ikke høre
hårde ord herfra. Da jeg ser du har haft gavn af besøget, vil jeg
forslå dig at kigge i den gruppe der hedder:

dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Er ret sikker på at du kan få et godt svar der, men gør lige dig selv
og de andre den tjeneste at se efter om andre har haft samme problem
som dig og hvad der blev foreslået som løsning. Jeg abbonerer ikke
selv (regelmæssigt) på den gruppe, og har derfor ikke føling med hvad
der sker derovre. Håber du kommer videre, og husk...usenet er til for
at vi kan hjælpes ad...ikke skændes (undtaget i de grupper hvor vi
SKAL svine hinanden til... )

VH Martin

Fra : rasmusbang

Dato : 17-08-02 10:21

Tak skal du have Martin, jeg prøver den NG...

God vind fremover
/Rasmus

Fra : Simon Kamber

Dato : 17-08-02 12:14

On Fri, 16 Aug 2002 01:13:31 +0200, Martin Østerberg
<dev_null@trashcan.dk> wrote:

>at vi kan hjælpes ad...ikke skændes (undtaget i de grupper hvor vi
>SKAL svine hinanden til... )
Findes der mere end 1 af dem?
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Martin Østerberg

Dato : 17-08-02 12:33

On Sat, 17 Aug 2002 11:13:32 GMT skrev
simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk (Simon Kamber) .

>Findes der mere end 1 af dem?

Jada...men nogle af dem er lukkede grupper, som f.eks.
worldonline.dk.mudderkastning, men eller har du nok ret.

Martin