P4B533-E support for DDR 2700?
Fra : peter jensen

Dato : 12-08-02 20:53

Officielt supporterer ASUS P4B533-E, i845E ikke DDR 2700 RAM, men jeg har
læst at det alligevel godt kan lade sig gøre. Ved nogen om dette er en
skrøne eller om det har rod i virkeligheden?

Fra : HMLN

Dato : 13-08-02 13:15

Jeg kan i hvert tilfælde bekræfte, at min Samsung PC2700 512MB-klods
fungerer i mit Asus P4B533-E.

Men om jeg skulle kunne udnytte Rammens højere hastighed i forhold til
PC2100 ved jeg faktisk ikke....

/H

Fra : DaWizeGuy

Dato : 13-08-02 14:40

"peter jensen" <peterjensen@nospam.com> wrote in message
> Officielt supporterer ASUS P4B533-E, i845E ikke DDR 2700 RAM, men jeg har
> læst at det alligevel godt kan lade sig gøre. Ved nogen om dette er en
> skrøne eller om det har rod i virkeligheden?

Officielt understøtter Intel i845E chispettet ikke PC2700 RAM. Men køber du
nogle gode PC2700 RAM som kan klare lidt overclocking er det muligt at
udnytte den højere hastighed , idet P4B533 understøtter FSB:Memory divider
på hhv. 1:1 og 3:4. I praksis kræver det, at du skal køre med 133 MHz FSB
(quad pumped) og sætte PCI:Memory divideren på 3:4. Herved bliver Ram
hastigheden (133(FSB)*4/3)*2(DDR)= 354,67 MHz, altså 21,67 MHz over den
hastighed PC2700 er beregnet til. De 133 MHz FSB er understøttet officielt
af de nyeste Pentium 4 Northwood 2.26, 2.4B og 2.53. Det kan også næsten
altid lade sig gøre, at overclocke 1.6A modellen til 2,133 GHz (min kører
2208 MHz), ligesom også ofte 1.8A modellen kan klare 2,4 GHz.med god køling.
Anders Albrechtsen