MS Windows
briani 27239
Backup
Fra : Roar Pedersen

Dato : 12-08-02 20:40

Jeg vil gerne reppartiotionerer (og formaterer) min maskine. Jeg har derfor
brug for en total backup af hele mit windows, dokumenter mv.
Hvis man nu har en CD-rom brænder, kan man så det? Og hvis ikke, hvad gør
man så?

Venlig hilsen Roar

Fra : Jimmy Lerche

Dato : 12-08-02 20:59

"Roar Pedersen" <roape@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> brug for en total backup af hele mit windows, dokumenter mv.
> Hvis man nu har en CD-rom brænder, kan man så det? Og hvis ikke, hvad gør

Hej Roar

Jo det kan man godt! Du kan eventuelt bruge en program som hedder GHOST se
en kort vejledning her -> http://ghost.radified.com/ghost_1.htm

Mvh

Jimmy

Fra : Per S. Christensen

Dato : 12-08-02 22:16

Jeg vil forslå Norton Ghost 2002 Personal Edition, Den kan du købe til
700-800 kr.

Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen

Fra : Edmund

Dato : 13-08-02 02:06

Roar Pedersen skrev:

> [...]
> derfor brug for en total backup af hele mit windows, dokumenter mv.
> Hvis man nu har en CD-rom brænder, kan man så det? Og hvis ikke, hvad

Bruger du XP kan du bruge backup programmet i XP men det er besværligt
idet den laver en stor ukomprimeret fil.

Lav en seperat kopi af dine dokumenter mv. der er mange ting der kan gå
galt med div. disk klonings programmer

--
Mvh Edmund

Fra : Per S. Christensen

Dato : 13-08-02 19:46

On Tue, 13 Aug 2002 03:06:18 +0200, "Edmund" <edm@os.invalid> wrote:

>Bruger du XP kan du bruge backup programmet i XP men det er besværligt
>idet den laver en stor ukomprimeret fil.

Nu er det kun i Pro versionen af XP du har backup program med i.
alternativt kan du købe Backup My PC fra orlogix til ca 1000 kr.
Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen

Fra : Edmund

Dato : 13-08-02 20:31

Per S. Christensen skrev:

> Nu er det kun i Pro versionen af XP du har backup program med i.
> alternativt kan du købe Backup My PC fra orlogix til ca 1000 kr.

Man kan installere backup i XPhome, men asr fra diskette virker ikke,
men hele backupfilen kan laves.
http://www2.cajun.net/~theriots/blk/win_xp_backup.htm

Er der nogen der har prøvet det i XP home, jeg tør ikke anbefale det,
ikke til en komplet copi af XP ihvertfald.

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-08-02 20:50

Per S. Christensen <sortkaer@yahoo.com> skrev:

>Nu er det kun i Pro versionen af XP du har backup program med i.

Nej. I home ed. bliver det bare ikke installeret som standard, men
skal tilvælges. Jeg har det i min home ed.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk