ActiveX, usercontrol, databound, WillChang~
Fra : Tiscali news

Dato : 12-08-02 19:48

Hej!

Desværre har jeg ikke være den flittigste skribent i denne newsgroup, og det
fortryder man selvfølgelig nu når man selv står og skal have hjælp. Jeg
håber dog at der er en nådig sjæl som vil hjælpe alligevel!

Sagen er den at jeg for nogle uger siden skulle have databundet en MaskEdBox
til en ADO datakontrol. Det gav selvfølgelig hurtig problemer i forbindelse
med opdateringer i databasen - problemer som jeg kan se mange andre også har
haft!

Jeg fandt så på, at lave en ActiveX Userkontrol, således at jeg kunne
indkapsle og løse problemet, og det ser faktisk ud til at virke fint!

Jeg har dog et lille problem, fordi når datakontrollens "WillChangeRecord"
funktion bliver kørt, er funktionens "adReason" parameter altid er sat
til "adRsnFirstChange" når der sker ændringer i data i min userkontrol. Jeg
har brug for at kunne få "adReason-parameteren" til at være "adRsnUpdate",
men jeg ved ikke helt i hvilken retning jeg skal begynde at lede! Er der
måske én som kan pege mig i en retning for hvordan man får "
adReason-parametren" til ikke altid at være sat til "adRsnFirstChange"?

På forhånd tak!

- Morten