MS Windows
briani 27239
Computeren slukker ikke automatisk med win~
Fra : JNE

Dato : 12-08-02 17:49

Hej NG!

Jeg har installeret win xp på min computer og nu virker ATX ikke mere (altså
det med at den slukker automatisk).
Hvad kan det skyldes? Og hvad kan jeg gøre for at det virker igen?

På forhånd tak for hjælpen!

MVH
JNE

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 18:00

JNE skrev:

> Jeg har installeret win xp på min computer og nu virker ATX ikke
> mere (altså det med at den slukker automatisk).
> Hvad kan det skyldes? Og hvad kan jeg gøre for at det virker igen?

Prøv at gå ind i Kontrolpanel > Strømstyring og se om du har et
faneblad der hedder APM. Hvis du har det, så skal du have slået
'Avanceret strømstyring' til inde i det faneblad. Hvis du ikke har
APM-fanebladet, så har WinXP ikke ment at din pc har en ordentlig
ACPI-understøttelse. (ACPI = Advanced Configuration and Power
Interface).

Madsen.

Fra : Lasse Johansen

Dato : 12-08-02 21:04

Tak madsen det virker

mvh Lasse

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 21:12

Lasse Johansen skrev:

> Tak madsen det virker

Fino og velbekom. :)

Madsen.

Fra : JNE

Dato : 12-08-02 21:21

I mit faneblad står der APM og når jeg slår Avanceret strømstyring til og
trykker "LUK" når jeg skal afslutte windows genstarter den i stedet for at
slukke!
Hvorfor gør den det? Og hvordan kan jeg ordene det?

På forhånd tak for hjælpen!

MVH
JNE

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 21:27

JNE skrev:

> [...]
> i stedet for at slukke!
> Hvorfor gør den det? Og hvordan kan jeg ordene det?

Det er der tilsyneladende mange der kæmper med i WinXP. Noget tyder
på at XP er meget sart hvad angår hardware på det område. Det er
også muligt at installeret software kan være skyld i det. Easy Cd
Creator 5.0 f.eks.

Prøv evt. at kigge på følgende side:
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

MS har også en artikel her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q311806

Mon ikke det er sådan noget der bliver rettet op på i SP1 som snart
udkommer? Det vil jeg tro.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-02 21:44

In news:dk.edb.system.ms-windows Madsen wrote:

[snip]

>Mon ikke det er sådan noget der bliver rettet op på i SP1 som snart
>udkommer? Det vil jeg tro.

Sikkert, men de burde udgive en "Shutdown Patch" som med 98SE.
Det er trods alt (imho) et rimeligt stort problem at skulle fægte med
at lukke computeren ordentligt ned hver gang.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 21:52

Lars Stokholm skrev:

> Sikkert, men de burde udgive en "Shutdown Patch" som med 98SE.

Det burde de, ja, medmindre de mener at problemet er så lille at det
ikke er nødvendigt, men efterhånden ser det nu ud til at mange kæmper
med det.

> Det er trods alt (imho) et rimeligt stort problem at skulle fægte med
> at lukke computeren ordentligt ned hver gang.

Ja, det problem har jeg så til gengæld aldrig oplevet på WinXP (Pro).
Har du?

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-02 22:15

>Ja, det problem har jeg så til gengæld aldrig oplevet på WinXP (Pro).
>Har du?

Ja, de første par dage til jeg fandt ud af at slå APM til ;) Mit
motherboard var dengang ikke ACPI-kompatibelt.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-02 22:17

In news:dk.edb.system.ms-windows Lars Stokholm wrote:

>Ja, de første par dage til jeg fandt ud af at slå APM til ;) Mit
>motherboard var dengang ikke ACPI-kompatibelt.

Hmm, det falder mig pludseligt ind at du misforstod mig :) Jeg
har/havde ikke problemer med at lukke ordenligt (altså at computeren
ikke vil lukke eller går ned eller noget i den stil). Det var blot det
at computeren ikke lukkede helt ned. Ellers har jeg aldrig haft nogen
problemer med nedlukningen.

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 22:21

Lars Stokholm skrev:

> Ja, de første par dage til jeg fandt ud af at slå APM til ;) Mit
> motherboard var dengang ikke ACPI-kompatibelt.

Nå ok og det varede også lige lidt inden jeg opdagede det på min gamle
pc, som også blev fundet som en 'Standard PC' under installationen,
men jeg tænkte på dem som kører 'ACPI PC' og som alligevel har
problemer med at pc'en ikke vil lukke, eller genstarter når den skal
lukke osv. Det må være træls.

Madsen.