MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
æ,ø,å
Fra : Torben Matthes

Dato : 12-08-02 17:40

Jeg har problemer med visning af ø,æ,å på visse internetsider. Alm
html vises ok men andre viser underlige herioglyffer som ø,å,æ

Er der en der ved hvad der er galt?

mvh

torben

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 17:51

Torben Matthes skrev:

> Jeg har problemer med visning af ø,æ,å på visse internetsider. Alm
> html vises ok men andre viser underlige herioglyffer som ø,å,æ
>
> Er der en der ved hvad der er galt?

Prøv at gå op i View > Encoding > Auto-Select, eller det har du
måske allerede prøvet?

PS. Det er muligt at du har større chance for hjælp i følgende
gruppe: news:dk.edb.internet.software.browser

Madsen.

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 15-08-02 14:42

"Torben Matthes" <post@webvin.dk> wrote in message
> Jeg har problemer med visning af ø,æ,å på visse internetsider. Alm
> html vises ok men andre viser underlige herioglyffer som ø,å,æ
>
> Er der en der ved hvad der er galt?

Kan være fordi du bruger æøå direkte. På nettet skal det skrives sådan her:

Æ = &AElig;
Ø = &Oslash;
Å = &Aring;

æ = &aelig;
ø = &oslash;
å = &aring;

Og sådan skal alle andre karakter - bortset fra a-z - også skrives med en
bestemt kode.

http://www.ramsch.org/martin/uni/fmi-hp/iso8859-1.html

/Lars

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-08-02 14:50

"Lars Bo Wassini" <lars@wassini.nospam.danmark> skrev:

> [...]
>å = &aring;
>
>Og sådan skal alle andre karakter - bortset fra a-z - også skrives med en

Nå!? Jeg har ellers ladet mig belære om, at det er overflødigt, hvis
man i head-sektionen har

charset=ISO-8859-1">

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 19-08-02 09:32

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> wrote in message
> Nå!? Jeg har ellers ladet mig belære om, at det er overflødigt, hvis
> man i head-sektionen har

> charset=ISO-8859-1">

Ja - hvis du sidder og laver dine sites på en PCer og ikke f.eks. en Mac

/Lars

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-08-02 09:42

>Ja - hvis du sidder og laver dine sites på en PCer og ikke f.eks. en Mac

Åh nej! Også det! Det var jeg ikke klar over.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk