Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb hos technicdirecht.
Fra : [4220 ] Niels

Dato : 12-08-02 15:45

Er der nogen der har erfaring med køb her. Har bestilt et digitalkamera og
bestilt det på efterkrav.

Hvordan med betaling.Betaler man i /med Euro når varen kommer eller hvordan.

Venlig hilsen Niels

Fra : Dan Andersen

Dato : 12-08-02 19:32

Du vil altid komme til at betale i Dkr, men fakturaen er sikkert skrevet i
EUR. Kursen er det danske Postvæsens kurs

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-02 06:39

Jep, og du får også lov at betale et lækkert lille gebyr på 200,- for
10 minutters arbejde.

Fra : max

Dato : 13-08-02 10:11

<Jan Petersen> wrote in message news:3d589b53.3977223500@news.kmd.dk...
> Jep, og du får også lov at betale et lækkert lille gebyr på 200,- for
> 10 minutters arbejde.

Jeg ved ikke hva du går og laver men det er ikke en ulamindelig
time betaling.. hvis det nu havde været for 9.5 minutter, så havde det
måske været lidt dyrt... Spøg til side - hvis du har en go' fidus så del
den med os andre, hvis du bare skal spille smart... Så velkommen i
klubben... max
PS. hvis en mand investerer 30millioner på udstyr der kan udføre et
job på 1 minut istedet for 3 timer, skal han så opkræve løn for 1 minut
eller 3 timer ?????

Fra : Martin K

Dato : 13-08-02 12:22

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in message
> Du vil altid komme til at betale i Dkr, men fakturaen er sikkert skrevet i
> EUR. Kursen er det danske Postvæsens kurs
>
> "[4220 ] Niels" <niels79@privat.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan.

Jeg og en kollega har handlet hos TechnikDirekt mange gange. Personligt
betaler jeg altid med VISA mens min kollega altid betaler pr. efterkrav. Som
Dan Andersen nævner skal du betale i DKr efter Post Danmarks kurs og dertil
kommer et efterkravsgebyr på ca. 100,-
Med efterkrav undgår du i det mindste at de bare lægger pakken udenfor din
dør hvis du ikke er hjemme.

Jeg tror de 200,- som 'Jan Petersen' og 'max' debatterer et andet sted i
denne tråd, er det 'fortoldningsgebyr' på 200,- som Post Danmark indførte
fra den ene dag til den anden. Dvs. for varer tilsendt fra lande uden for
EU. Til 'Jan Petersen's forsvar skal det da nævnes at hverken den trykte
eller elektroniske presse var ret forstående overfor dette pludseligt
opståede behov for et gebyr.

Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-08-02 12:59

Martin K <mr@get2net.dk> wrote:

> Jeg og en kollega har handlet hos TechnikDirekt mange gange.

Hvor lang tid plejer det at ta' for lagervarer at komme til DK?

Martin

Fra : Martin K

Dato : 13-08-02 13:58

"Martin Bredthauer" <mb@talent.dk> wrote in message

> Hvor lang tid plejer det at ta' for lagervarer at komme til DK?
>
> --
> Mvh
> Martin

3-4 (arbejds)dage hvis det er lagervarer. Vær opmærksom på om der på email
fakturaen står "ist für Sie bestellt" (eller noget i den retning) under
nogle af varerne. Det betyder normalt at disse varer ikke er lagervarer, og
så stiger leveringstiden gerne til 10-14 dage. Jeg vil endda tro at det kan
tage endnu længere tid med rigtigt 'hotte' varer, f.eks. de nyeste
digitalkameraer. Man kan vist godt kontakte dem og slette de varer der ikke
er på lager, men det har jeg ikke prøvet.

Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-08-02 15:38

Martin K <mr@get2net.dk> wrote:

> 3-4 (arbejds)dage hvis det er lagervarer.

De har åbenbart ikke så meget at lave, for jeg har lige fået flg. mail:

---- uddrag ---

Sehr geehrter Herr Bredthauer,

laut Bestellung vom 13.08.2002 wurden folgende Artikel am
13.08.2002 um 15:26:12 Uhr versandfertig gemacht.

-----------------

Ja, ja de tyskere... høflige er de jo

Martin

Fra : max

Dato : 13-08-02 13:06

> [...]
> EU. Til 'Jan Petersen's forsvar skal det da nævnes at hverken den trykte
> eller elektroniske presse var ret forstående overfor dette pludseligt

Martin din gamle swinger - Jeg diskuterer overhovedet ikke de skide
200 kroner, men derimod Jan's harme over at folk tager penge for et
stk arbejde.. "et lækkert lille gebyr på 200,- for 10 minutters arbejde."
Gebyret er sikkert totalt uretfærdigt..!!?? Arbejdslønen er en anden sag..

Jeg har selv siddet og udfyldt fortollningspapirer, og der er ikke noget mere
kedsommeligt, så hvis der er en der vil gøre det for 200 smakeronies er det
fint med mig og faktisk billigt.... mvh max

Fra : Martin K

Dato : 13-08-02 14:16

"max" <maxarte@hotmail.com> wrote in message

> [...]
det
> fint med mig og faktisk billigt.... mvh max

Jamen, det er jeg såmænd principielt enig med dig i. Det kan bare være lidt
svært at forstå hvorfor 'prisen' pludselig steg fra 0,- til 200,- fra den
ene dag til den anden. Hvorfor ikke bare indrømme at man var nødt til
generelt at hæve priserne for at følge med omkostningerne?
Hvis jeg køber en radio hos Fona, forventer jeg da heller ikke at
ekspedienten pludselig udbryder "Hallo kammerat, det bliver lige 200 dask
ekstra, for vi har lidt besvær med at udfylde papirer i Taiwan". Disse
omkostninger burde vel være afspejlet i prisen på varen. Det samme har jo
åbenbart været tilfældet host Post Danmark i mange år, med mindre de
pludselig har opdaget at de har tabt 200,- hver gang de ekspederede en
forsendelse

Jeg frygter lidt at Post Danmark (endnu en gang) graver sin egen grav. Da
det begyndte at blive muligt at indbetale girokort og lign. elektronisk,
faldt kundegrundlaget på landets posthuse drastisk. Løsningen fra Post
Danmark var at omdanne posthusene til 'mini-markeder', så en stakkels
'normal' post-kunde skulle stå i meterlange køer med folk som skulle købe
julekalendere, sparebøsser, Postmand Per osv. Alligevel undrer man sig
stadig hos Post Danmark over det - stadigt - faldende antal af normale
post-kunder.
Det samme er ved at ske for pakkedelen: Da det endelig begyndte at lysne
lidt for posthusene og antallet af pakker steg pga. den stigende net-handel,
hvad gør man så? Man indfører et fast gebyr, som gør det fuldstændig
urentabelt at bestille mindre varer (CD'er, DVD'er og whatever) under 4-5000
kr. Det er logik for Post Danmark, men næppe for ret mange andre...

Så, max, jeg er enig i dig i princippet, men måden hvorpå Post Danmark
valgte at dække omkostningen finder jeg temmelig besynderlig.

Nå, nu røg vi vist lidt OT...

Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-08-02 12:59

[4220 ] Niels <niels79@privat.dk> wrote:

> Er der nogen der har erfaring med køb her. Har bestilt et digitalkamera og
> bestilt det på efterkrav.

Har lige gjort det samme. Efter hvad jeg ku' surfe mig frem til var det
det eneste sted, hvor man ikke skulle betale "vorkasse" for at få det
til DK. (Underligt, her gik man og troede at EU var noget med fri handel
over grænserne osv.) Og deres efterkravsgebyr var ikke afskrækkende.
Mange tyske forretninger ta' det samme beløb bare for at sende varen,
som så skal være forudbetalt.

> Hvordan med betaling.Betaler man i /med Euro når varen kommer eller hvordan.

Gad vide hvad PT kan få sig selv til at ta' i gebyr for at formidle
betalingen - uha

Martin

Fra : [4220 ] Niels

Dato : 13-08-02 15:54

Tak for alle svarene - og den saglige debat.

Når alt kommer til alt - incl. forsendelsesgebyr og Post Danmarks "
200,-kroners gebyr " -er er der stadig sparet omkring 600 kr på et Nikon
Coolpix 2000digi. kamere.

Hilsen Niels

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-08-02 15:59

[4220 ] Niels <niels79@privat.dk> wrote:

> 200,-kroners gebyr

Var det ik' kun hvis produktet kom udenfor EU, at det var SÅ dyrt.

Martin

Fra : max

Dato : 13-08-02 17:04

> [...]
>
> Når alt kommer til alt - incl. forsendelsesgebyr og Post Danmarks "
> 200,-kroners gebyr " -er er der stadig sparet omkring 600 kr på et Nikon

Hej Niels... Så glæder vi os til at se dine små mesterværker, når du
har modtaget kameraet... mvh max