Kan jeg få kabelforbindelse uden kabel.. :~
Fra : PsHdO

Dato : 18-02-01 12:35

Hej.
Jeg leger med en server som jeg har på 192.168.1.1
det er i win2k.

Jeg har mine to maskiner forbundet direkte med et krydset kabel, men når min
anden WinME maskine er slukket så siger win2k maskinen:

C:\>ipconfig
Windows 2000 IP-konfiguration
Ethernet netværkskort LAN-forbindelse:
Medietilstand . . . . . . . . . . : Kabelforbindelsen afbrudt

Og så kan jeg ikke logge på min server.
Er der en metode til at løse dette problem ??
Et virituelt netkort el.lign......

Mvh.
Peter

Fra : PsHdO

Dato : 18-02-01 12:54

Hej igen.

> Og så kan jeg ikke logge på min server.
Altså fra win2k maskinen...

Skal der en HUB/Switch til for at få forbindelse ??

Mvh.
Peter

Fra : Steffan

Dato : 18-02-01 13:29

Ja, der skal en HUB eller Switch til :)

Hilsen Steffan

PsHdO <pshdo@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:JEOj6.82$4P5.2230@news.get2net.dk...

Fra : Mikkel

Dato : 18-02-01 19:28

> Ja, der skal en HUB eller Switch til :)

Troede at det problem var løst i SP1?

Mikkel

Fra : PsHdO

Dato : 18-02-01 21:38

Hej.

> Troede at det problem var løst i SP1?

For lige at slå fast, så er der installeret SP1, jeg troede bare ikke at det
var væsentligt i denne sammenhæng...

Mvh.
Peter

Fra : Jesper Jepsen

Dato : 18-02-01 14:02

prøv med ip 127.0.0.1
det er en lokal ip som serveren har når du sider og arbejder på den.

CCOS