Advarsel ! *smil*
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 12-08-02 12:58

En advarsel til alle nye killingekøbere!

Det er gået op for mig at der rundt omkring i landet opdrættes og sælges
killinger af folk med en yderst flosset moral. Til trods for at de
påstår at vide en masse om katte og opdræt, og til trods for at de
påpeger alle de gode ting de gør for deres killinger, er det desværre
blevet alt for almindeligt at man sælger killinger med en meget stor
brist. Endnu værre er det at man ikke fortæller køber om denne brist!

Senest er det gået ud over mig, da jeg købt en killing hos Marianne
Hellemose! Denne tilsyneladende flinke og katte-kyndige dame har snydt
mig, ( - og måske mange andre?! ) på værste måde.

Det viser sig nemlig at hun har solgt mig en killing uden OFF knap!! Tør
man tro det? En killing der nu 15 uger gammel er helt umulig at slukke
for! Dagen lang må vi lægge hænder, arme, møbler, vægge, tastatur mm.
til Ada's endeløse udskejelser. Og jeg behøver vel slet ikke nævne
hvordan nætterne forløber?

Jeg foreslår derfor at folk der er stødt ind i lignende ryggesløse
sælgere af killinger i permanent ON-mode kontakter mig, gerne igennem
dette forum. Vi vil så kunne støtte hinanden i denne svære tid, og lære
andre om vores fejltagelser, så vi kan få lukket markedet for disse
skrupelløse avlere!

Hilsen Dorthe, ( - og Ada, Ada, Ada, Ada, Ada, Ada.....)

Fra : Pernille Scharff

Dato : 12-08-02 13:07

OFF-knap? Hvad er det? *G*

Der er da ingen af mine der har haft sådan en, men Polgara er værre end
de andre to tilsammen. Jeg begynder at overveje om det måske er en
tortie-tøse-ting?

Tortie-tøse-ejere, foren jer....

/Pernille

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 12-08-02 13:26

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dette forum. Vi vil så kunne støtte hinanden i denne svære tid, og lære
> andre om vores fejltagelser, så vi kan få lukket markedet for disse

Jeg er FULDSTÆNDIG bombet i dag, det er den værste indtil nu. Fru V og
Tortie har galoperet mellem de to hjørner i lejligheden med størst distance
hele natten. Det var nok for Tortie men ikke Fru V som blev ved, kun afbrudt
af et par enkelte pauser hvor hun fandt to skruekroge (aner ikke hvorfra!)
som klirrede herligt på en tallerken (lynhurtigt konfiskeret) og
selvfølgelig den sædvanlige opgravning og "horisontalisering" af stuebambus
og skubben til urtepotter. De tomme sodavandsflasker var også gode at løbe
ind i med stor fart, og de laver jo sådan nogle sjove bumbe-lyde på
køkkengulvet. Sengetøj der hænger ud over sengen gjorde det ud for et
glimrende natlig kradsebrædt, indtil den vrisne slave trak dynen op på
sengen igen.

Carsten Sørensen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-08-02 14:30

In article <aj8gb7.e0.1@emfakt.com>, Carsten Sørensen
<luno9001@sneakemail.com> wrote:

> [...]
> køkkengulvet. Sengetøj der hænger ud over sengen gjorde det ud for et
> glimrende natlig kradsebrædt, indtil den vrisne slave trak dynen op på

Hæ - sidder her og kommer pludselig til at tænke på hvordan det var at
have fået Donna og Ditte i huset i sin tid
Vi var også ret uforberedte... vel vidste vi at killinger var livlige
OG at vi havde valgt en livlig race, meeen... Det var værst i ca. 6 - 8
mdr.s alderen, masser af timelange fræs, hvor lamper, planter,
thepotter og en enkelt miniovn (!) måtte lade livet... I dag er de jo
helt fredsommelige misser - og vi har lært at indrette "katterigtigt".
Men glæd jer til de næste måneder *hæhæhæ* - nå, men de er jo alle
ulykkerne værd alligevel, ik'?

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : marianne hellemose

Dato : 12-08-02 14:10

Ja hvad kan jeg sige til mit forsvar, hmm, havde I nu
fået nogle små "stille forskrækkede pjevser" så havde
jeg også måtte hører for det )

Hvis I virkelig vil vide hvordan det er at have en "super-
tunet turbo kat" i huset, er I velkomne til at låne Fnugger
et par dage *GGGGG* men det er altså på eget
ansvar

--
Marianne (fnisende af skadefryd ) )

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Ann K

Dato : 12-08-02 15:04

Hæ... så er det nu jeg skal tage modet fra jer alle....
Saga's mor var en tortie hunkat! *gnæk, gnæk*
Nå, ja - i en alder af 11 år varer hendes fræs trods alt ikke så
længe... en ½ time og så er damen traaart Fræs dyrkes så KUN kl ca
3.30!!!!
Mvh Ann

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 12-08-02 15:07

Jeg tør slet ikke få en tortie. Jeg lærte af en norsk opdrætter at man
kaldte tortier for: "naughty tortie"
Det passer åbenbart meget godt.
Hilsen Vibeke (der kun har en enkelt blåtortietabbymasket siameser og hun er
blid som et lam)

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 12-08-02 15:22

"V.Lerche & S.Andersen" skriver:

> Jeg tør slet ikke få en tortie. Jeg lærte af en norsk opdrætter at man
> kaldte tortier for: "naughty tortie"
> Det passer åbenbart meget godt.

Suuuk!
Bare jeg havde vist det før jeg anskaffede mig 4 (fire!) tortie-katte!
Dorthe

Fra : Trine Piltoft

Dato : 12-08-02 18:12

>Suuuk!
>Bare jeg havde vist det før jeg
>anskaffede mig 4 (fire!)
>tortie-katte!
>Dorthe

Jamen Dorthe da..........du kunne da bare have spurgt *g*. Jeg kunne
da også sagtens have fortalt dig om tortiegenets specielle egenskaber

*ggg*

Trine - der er lykkelig ejetr af 2 Naughty tortier :0)

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 16-08-02 11:52

Trine Piltoft skriver:

> Jamen Dorthe da..........du kunne da bare have spurgt *g*. Jeg kunne
> da også sagtens have fortalt dig om tortiegenets specielle egenskaber
> *ggg*

Hej Trine!
Ja, sådan kan det jo gå, når man forivrer sig i katteanskaffelser før man
får tjekket den uden tvivl højst videnskabeligt påviste sammenhæng mellem
farver og temperament! *grin*

Vær sikker på at du nok skal blive konsulteret hvis jeg en dag skal
anskaffe mig flere katte!

Dorthe ( - der for en tid har lagt sine katte-avler planer på hylden, da
vi er ved at løbe tør for gode hygge-putte pladser til kattene *grin* )