MS Windows
briani 27239
Genstarter istedet for at lukke
Fra : Hansen

Dato : 12-08-02 12:16

Hejsa.
Mit Xp er begyndt på at genstarte hvis jeg trykker på luk computeren. hvad
er der galt?

tak tak

Brian

Fra : O. Skjold

Dato : 12-08-02 21:58

"Hansen" <hansen@golf2.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Mit Xp er begyndt på at genstarte hvis jeg trykker på luk computeren. hvad
> er der galt?

Der opstår en fejl u. nedlukning, og så genstarter XP automatisk.

Slå automatikken fra vha. Kontrolpanel, System, Avanceret, Indst. f. start
og genoprettelse, fjern markering i "Genstart automatisk". Så får du at se
årsagen
til fejlen.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Hansen

Dato : 14-08-02 11:25

Det er vidst ikke lige det der er galt.
Når jeg sætter den fra, og lukker. Så kommer den op med et skærmbillede at
der er fejl. Du ved, hele skærmen er blå og der står en masse tal. Der er
helt sikker fejl i xp så. Blir nok nød til at formatere...

Fra : O. Skjold

Dato : 14-08-02 20:56

"Hansen" <hansen@golf2.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> der er fejl. Du ved, hele skærmen er blå og der står en masse tal. Der er
> helt sikker fejl i xp så. Blir nok nød til at formatere...

Nej, det var heller ikke løsningen jeg kom med, men bare et skridt på
vejen til at finde en løsning

Den blå skærm fortæller dig hvad det er for en fejl som får XP til at gå
ned, og genstarte. Under nedlukningen af din XP, fremkommer den
blå skærm, men normalt ser du den bare ikke, fordi XP er sat til at
genstarte automatisk i tilfælde af fejl.

Der står svjh en fejlmeddelelse sammen med en talkode, som egentlig
ikke siger os alm. brugere noget. Prøv at søge på talkoden på nettet,
måske du finder noget...

Det er ikke sikkert at det er din XP det er galt med, det kan være
en driver der ikke dur sammen med XP eller et hardwareproblem,
og så er det ikke sikkert det nytter noget at geninst.

(Jeg har set det på en XP før, der var det en driver fra noget
Logitech-skrammel der var skyld i det.)

--
Mvh.
O. Skjold / Odense