Biostar M7-VKA - info????
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 12-08-02 12:36

Så har man ved at maile Fujitsu/Siemens ENDELIG fundet ud af at det er et
BIOSTAR M7-VKA mothetboard der er i ens computer. Jeg dirrigerer min browser
hen til www.biostar.com.tw for at få noget info om bios updates og om M7-VKA
understøtter AMD XP processor.

Man kunne jo starte med at klikke under "Select Product" og så vælge Socket
A, men der er ikke noget der hedder M7-VKA.

Nå...under "Support" vælger jeg nu "BIOS" og "Socket A". Her dukker mit
M7-VKA frem og der er en Bios update der retter nogle probs. med USB
keyboard osv. Fair nok.

Tilbage under "Support" hvor man kan vælge "CPU support". Aha! Det må være
her jeg kan finde ud af om mit board understøtter XP CPU.

Død og pine! M7-VKA figurerer ikke på listen! Jesus Christ hvordan skal man
regne med at kunne finde info om ens M-board hvis det ikke er at finde på
producentens hjemmeside???

Fra : FeZ

Dato : 12-08-02 16:17

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Død og pine! M7-VKA figurerer ikke på listen! Jesus Christ hvordan skal
man
> regne med at kunne finde info om ens M-board hvis det ikke er at finde på
> producentens hjemmeside???

Man kunne måske skrive til Biostar og spørge ?

Iflg. manualen kan den max køre 200MhZ FSB så jeg tror
ikke det er muligt at smide en XP i da den kører 266.

Og denne her ser ud til at bekræfte det:
http://makeashorterlink.com/?B25922F71
--
FeZ

Fra : Jogvan Lindenskov

Dato : 12-08-02 18:03

"FeZ" <fez@lovely.spam.stofanet,dk> wrote in message

> Man kunne måske skrive til Biostar og spørge ?

Det kunne man ja, men hvis chancerne for at få svar på usenet er hurtigere
end at maile et eller andet selskab der ligger i Taiwan, så gør jeg det. Det
er vel det Usenet er til for, no?

> Iflg. manualen kan den max køre 200MhZ FSB så jeg tror
> ikke det er muligt at smide en XP i da den kører 266.
Manualen...har du sådan en> Og denne her ser ud til at bekræfte det:
> http://makeashorterlink.com/?B25922F71

.....Og du har jo lige givet mig svaret. Tak for det!

Fra : FeZ

Dato : 12-08-02 18:31

"Jogvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Manualen...har du sådan en

Kan hentes på deres amerikanske side
ftp://ftp.biostar-usa.com/PDF_Manuals/M7VKA/m7vka061700.pdf

> ....Og du har jo lige givet mig svaret. Tak for det!

Velbekomme da
--
FeZ

Fra : Jogvan Lindenskov

Dato : 12-08-02 19:46

"FeZ" <fez@lovely.spam.stofanet,dk> wrote in message
> Kan hentes på deres amerikanske side
> ftp://ftp.biostar-usa.com/PDF_Manuals/M7VKA/m7vka061700.pdf

Fantastisk!

Fra : FeZ

Dato : 12-08-02 21:58

> Fantastisk!

He he - ja det er da li'e godt grow som det er smart det der indernet :D
--
feZ

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 13-08-02 01:49

Ok. Nu har jeg fået en masse links fra forskellige folk og selv søgt en del
på nettet for info omkring dette hersens board fra Biostar (M7VKA)

Siderne giver en MASSE forskellige oplysninger omkring hvad bundkortet
understøtter af hvor mange Mhz henholdsvis AthlonTbird og Duron kan komme
op på. Det er en Duron jeg har tænkt mig at smide i mit board. (det er jo
lige før man får kastet en 1300 Mhz i nakken nu om dage

Ifølge dette site
http://www.idk.cg.yu/mycomputer/m7vka.htm
Duron op til 850 MHz

Ifølge Biostar selv
http://www.biostar-usa.com/Archives/archivespecs/m7series/m7vka/M7VKA_Produc
ts.htm
understøtter M7VKA op til Duron 900 MHz

og ifølge dette site
http://www.motherboard.cz/mb/biostar/M7VKA.htm
Duron op til 1100 MHz

og til sidst i følge dette site
http://www.redfox.com.tw/Prod.%20Mainboard%20M7VKA.htm
Duron op til 1300 MHz

Hvad kan grunden være til dette? Min egen teori er at de forskellige sites
med info om M7VKA er af forskellig dato. Biostars egne specs. siger op til
900 MHz. Men er det ikke fordi da boardet blev lavet var den højeste Duron
900 MHz. Og så har de ikke opdateret info om boardet siden, og sikkert
heller ikke testet boardet.

og nu er der altså testet op til 1300 MHz i følge det sidste site.

Fair nok teori ikke? Eller hvad?

FeZ...hvad siger du?

/Jógvan Lindenskov

PS: De forskellige bios updates der er siger intet om CPU support.