MS Windows
briani 27239
Tidsindstillet programstart
Fra : MH

Dato : 12-08-02 11:56

Er det muligt i et Windows nt-system, at få et program til at opstarte og
afslutte automatisk, fx. start hveraften 19.30 og afslutte 0200?

Majbritt

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-02 14:49

In news:dk.edb.system.ms-windows MH wrote:

>Er det muligt i et Windows nt-system, at få et program til at opstarte og
>afslutte automatisk, fx. start hveraften 19.30 og afslutte 0200?

I Windows 2000/XP (jeg ved ikke med NT3/4) er det muligt ved brug af
"Scheduled Tasks" fra kontrolpanelet, at sætte et program til at
starte på et givet tidspunkt. Man kan så vælge at det skal stoppes
hvis det stadigvæk kører efter et brugerdefineret antal timer.

Jeg er ikke klar over hvad "Scheduled Tasks" kaldes på dansk.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 15:16

Martin Østerberg skrev:

> 'Opgavestyring' er også en mulighed.

Ja, det hed det vist i Win9x.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 15:02

Lars Stokholm skrev:

> Jeg er ikke klar over hvad "Scheduled Tasks" kaldes på dansk.

'Planlagte Opgaver' kalder de det i min danske Win2000, så vidt jeg
husker. :)

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-02 15:04

In news:dk.edb.system.ms-windows Madsen wrote:

>'Planlagte Opgaver' kalder de det i min danske Win2000, så vidt jeg
>husker. :)

Ok, tak for det. Det lyder meget rigtigt :)

Fra : Martin Østerberg

Dato : 12-08-02 15:10

On Mon, 12 Aug 2002 16:01:39 +0200 skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> .

Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-02 15:32

In news:dk.edb.system.ms-windows Martin Østerberg wrote:

>'Opgavestyring' er også en mulighed.

Jeg tror også at det er programmets navn, men i kontrolpanelet går det
vist under navnet 'Planlagte Opgaver', ligesom det på engelsk også
hedder 'Task Scheduler' henholdsvis 'Scheduled Tasks'.

Fra : MH

Dato : 13-08-02 13:07

Mange tak for hjælpen