winsock.dll unusable. 1009
Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 11:27

Jeg får pludselig flg. fejlmeddelelse:

winsock.dll unusable. 1009

på alle .php-sider

Det er en win2k, IIS5

Mig bekendt har jeg ikke ændret på noget

Fra : TH

Dato : 12-08-02 12:01

Hej,

Kør en virusscanner...

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 12:18

"TH" <th@cogito.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Kør en virusscanner...
>
> /TH

Antivirus kører hele tiden, men har lige kørt en total scanning - igen virus
fundet.

/Nyrup

Fra : TH

Dato : 12-08-02 12:31

HEj,

> Antivirus kører hele tiden, men har lige kørt en total scanning - igen
virus
> fundet.

Så ved jeg snart ikke...er det kun PHP? Kan du køre ASP?

Der er ingen detaljer omkring emnet i MS-KB svjks...

/TH

Fra : TH

Dato : 12-08-02 12:34

Hej,

> Antivirus kører hele tiden, men har lige kørt en total scanning - igen
virus
> fundet.

Jeg ville tage det som en virus alligevel tror jeg. Hvilken AV kører du?
Nyeste opdat?
Hvor stor er din winsock.dll?
Jeg har lige søgt på emnet i google, og alle siger: Virus til den fejl....

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 12:48

> [...]
> Hvor stor er din winsock.dll?
> Jeg har lige søgt på emnet i google, og alle siger: Virus til den fejl....

Jeg kørt Norman Virus Control, opdateret dagligt.
Min vincock.dll er 3 kb (ver. 3.10.0.103) også på en anden (identisk)
server, som ikke har problemet.

/Nyrup

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 13:07

> [...]
> Hvor stor er din winsock.dll?
> Jeg har lige søgt på emnet i google, og alle siger: Virus til den fejl....

Jeg har lige, checket hele serveren med Housecall fra Trend - den kunne
heller ikke finde noget.

Fra : TH

Dato : 12-08-02 16:37

Hej,

> Jeg har lige, checket hele serveren med Housecall fra Trend - den kunne
> heller ikke finde noget.

Ok..trend synes altid at være ok...så ved jeg det ærligt talt ikke :)
Geninstallér nyeste service pack? Winsock bliver næsten altid opdateret
der...

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 20:01

> Ok..trend synes altid at være ok...så ved jeg det ærligt talt ikke :)
> Geninstallér nyeste service pack? Winsock bliver næsten altid opdateret
> der...
>
> /TH
Reinstallation af SP3 hjalp desværre ikke

/Nyrup

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 20:47

> Ok..trend synes altid at være ok...så ved jeg det ærligt talt ikke :)
> Geninstallér nyeste service pack? Winsock bliver næsten altid opdateret
> der...
>
> /TH

Reinstallation af php hjalp heller ikke!

Fra : TH

Dato : 12-08-02 21:22

Hej,

Ok..Lad os lige gå metodisk til værks.

Winsock.dll skal være 2.79 KB (2,864 bytes) (4K på disken) i version 3.10

Hvilken version har du?

/YH

Fra : TH

Dato : 12-08-02 21:37

Hej,

Ok. Jeg har tænkt lidt over dit problem...

Du har garanteret installeret PHP med Windows-installeren ikke? (Hvis ja så
tror jeg, jeg har en løsning).

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 21:53

> [...]
>
> Ok. Jeg har tænkt lidt over dit problem...
>
> Du har garanteret installeret PHP med Windows-installeren ikke? (Hvis ja

Ja, det er korrekt, både første gang og som et forsøg på at få det til at
virke efter en reinstallation.
Har jeg nævnt, et det virkede indtil i morges (da opdagede jeg problemet)

/Nyrup

Fra : TH

Dato : 12-08-02 22:04

Ok...here it goes...(Min teori...desværre intet i diverse søgninger på
dette...så tag det som en mand hvis ikke det virker :)

Med Windows-installeren installeret KUN CGI versionen af PHP...Ikke Isapi
som er den nye og MEGET hurtigere metode. Hvorfor den ikke er inkluderet i
installeren ved ingen vist...mend et er den altså ikke. Min teori er at det
er CGI'en der kikser...Det passer med 1009.

1. D/L: http://dk.php.net/do_download.php?download_file=php-4.2.2-Win32.zip
2. Følg Install.txt MINUTIØST!!!
3. Sikre dig at du henviser til Isapien og ikke CGI'en.
4 Genstart svinet (IIS i hvert fald)
5. I IIS kan du iøvrigt tjekke DLL'en i WWW-properties...om den kører på din
site.

Lad os høre :)

/TH

Fra : TH

Dato : 12-08-02 22:06

Hov..glemte jeg at sige at ZIP'en oxo indeholder support til Apache2?

(Drop IIS'en...Apachen er max Geil :)

Nå, det er en anden sag...

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 22:21

> [...]
> 4 Genstart svinet (IIS i hvert fald)
> 5. I IIS kan du iøvrigt tjekke DLL'en i WWW-properties...om den kører på

Der var en længere omgang!!
Nu siger den i stedet: The specified module could not be found.

Checker jeg status for filteret, siger den php4isapa.dll not loaded. Den
peger selvfølgelig rigtigt (d:\php\sapi\php4isapa.dll)

/Nyrup

Fra : TH

Dato : 12-08-02 22:29

Hej,

> Nu siger den i stedet: The specified module could not be found.

Lad os lige være HELT enige....filteret hedder "php4isapi.dll" ikke
"php4isapa.dll" !!!

(Forskel på "i" og "a")

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 22:34

> Hej,

> Lad os lige være HELT enige....filteret hedder "php4isapi.dll" ikke
> "php4isapa.dll" !!!
>
> (Forskel på "i" og "a")
>
> /TH

php4isapi.dll - altså med I - blot en trykfejl.

/Nyrup

Fra : TH

Dato : 12-08-02 22:35

Hej,

Husk at kopiere "php.ini-dist" til dit "c:\winnt" og omdøb til "php.ini".

Ændre linie:
extension_dir = d:\php"

/TH

Fra : TH

Dato : 12-08-02 22:39

Hej,

Selv. apastrof i begge sider...altså: extension_dir = "d:\php"

/TH

Fra : TH

Dato : 12-08-02 22:45

Hej,

Lige een ting mere som kan give denne fejl...

i "App Mappings" i din IIS (Hvor du linker til isapi modulet) skal den pege
på "PHP" og ikke ".PHP" som nogen distributioner har i install.txt...

Blot en tanke...

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 22:50

> [...]
pege
> på "PHP" og ikke ".PHP" som nogen distributioner har i install.txt...

Sådan stod der også i min install.txt altså PHP

/Nyrup

Fra : TH

Dato : 12-08-02 22:54

Hej,

Jaja..det vælter jo ind med forslag :)

1. Kan du køre en "test.php" og eksekvere "<? phpinfo() ?>" ?
2. Prøv evt. med "D:/PHP" bemærk "/"...i din extension-dir...

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 23:00

> Hej,
>
> Jaja..det vælter jo ind med forslag :)
>
> 1. Kan du køre en "test.php" og eksekvere "<? phpinfo() ?>" ?
Præcis det jeg tester med.
> 2. Prøv evt. med "D:/PHP" bemærk "/"...i din extension-dir...
HTTP 500 - Internal server error
Internet Explorer

/Nyrup

Fra : TH

Dato : 12-08-02 23:07

Hej,

Puha den er hardcore...og det er sent..
Prøv evt med http://bugs.php.net/search.php

Jeg kigger igen imorgen...Er der nogen grund til ikke at køre Apachen på din
Win2000? Jeg har netop skiftet til Apachen istedetfor IIS5 og det kører helt
optimalt som udviklingsserver...

Ifølge PHP.net (og phpbuilder) er PHP/IIS ikke en god coctail til en kritisk
server...(Omend der er mange der er glade for det).

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 23:11

"TH" <th@cogito.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Puha den er hardcore...og det er sent..
> Prøv evt med http://bugs.php.net/search.php

Nej ikke endnu - checker i moregn

> Jeg kigger igen imorgen...
Jeps det er sent - takker foreløbig

Er der nogen grund til ikke at køre Apachen på din
> Win2000? Jeg har netop skiftet til Apachen istedetfor IIS5 og det kører
helt
> optimalt som udviklingsserver...

Ja, jeg bruger asp til nogle ting.

> Ifølge PHP.net (og phpbuilder) er PHP/IIS ikke en god coctail til en
kritisk
> server...(Omend der er mange der er glade for det).

Det har hidtil kørt upåklageligt, borset fra den der set_cookie fejl fra MS

Fra : TH

Dato : 13-08-02 08:25

Hej

Prøv lige denne side: http://www.umesd.k12.or.us/php/win32install.html

/TH

Fra : TH

Dato : 13-08-02 08:35

Hej,

Lige nogle flere links.

Dit oprindelige problem...kom det i forbindelse med inst. af SP3? (Eller
pre-moduler)?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q311481

Lidt om IIS/PHP generelt;:
http://php.weblogs.com/discuss/msgReader$507?mode=day

Zend's udemærkede Manual for installation:
http://www.zend.com/manual/install.windows.php

Næsten samme, men lidt nyere (tror jeg):
http://php2.chek.com/manual/en/html/install.windows.html

Suk...igang med arbejdet...gider ikke...:=)

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 13-08-02 13:43

> [...]
>
> Næsten samme, men lidt nyere (tror jeg):
> http://php2.chek.com/manual/en/html/install.windows.html
>
> Suk...igang med arbejdet...gider ikke...:=)

Hej TH

Tak for kampen, men nu har jeg fundet og rettet fejlen!!!

Årsag: Min dumhed

Specifikt: Jeg havde slettet Authenticated users og Interactive fra gruppen
users - dumt .... meget dumt (ville bruger denne gruppe til at begrænse
adgang til en mappe til brugere der var kendt af serveren)

Jeg opdagede nemlig, at de få asp-sider jeg også har, heller ikke kunne køre
samt at jeg fik Event ID 36 i loggen

Se evt. http://www.iisfaq.com/default.asp?view=A463

/Nyrup

Fra : TH

Dato : 13-08-02 15:00

Hej,

> [...]
> users - dumt .... meget dumt (ville bruger denne gruppe til at begrænse
> adgang til en mappe til brugere der var kendt af serveren)

Lol...:)

Nå, men tillykke med din PHP server :)

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 22:48

> Hej,
>
> Selv. apastrof i begge sider...altså: extension_dir = "d:\php"
>

> /TH

Det havde jeg husket, men : extension_dir = ./extensions

Jeg prøvede også lige extension_dir = "d:\php" og "d:\php\extensions" med
samme resultat

Fra : TH

Dato : 12-08-02 22:51

Hej,

1. Kører du med andre extensions end PHP-isapien? (eg. SQL osv osv)
2. Sæt lige "everyone-Full" til de biblioteker som tilgås (Blot for test).
3. Kopier lige alt hvad browseren siger og sæt det ind her så vi kan se...

/TH

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 22:54

> Hej,
>
> 1. Kører du med andre extensions end PHP-isapien? (eg. SQL osv osv)
Ikke i ISAPI-filters, i app-mappings har jeg indsat .cgi og .pl
> 2. Sæt lige "everyone-Full" til de biblioteker som tilgås (Blot for test).
OK
> 3. Kopier lige alt hvad browseren siger og sæt det ind her så vi kan se...
The specified module could not be found.

> /TH

/Nyrup

Fra : Nyrup

Dato : 12-08-02 21:51

> [...]
>
> Ok..Lad os lige gå metodisk til værks.
>
> Winsock.dll skal være 2.79 KB (2,864 bytes) (4K på disken) i version 3.10

3.10.0.103 - størrelsen passer

/Nyrup