Katteslik
Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 12-08-02 10:33

Efter kattetræf hos Grit, hvor Lars forlagde noget ildelygtende katteslik
måtte jeg jo fluks ned i den nærmeste dyrehandel og anskaffe mig dette. Og
sikke en lykke Den eneste ulempe er ny at hver gang Chip og Loui får øje
på noget papir som ligner dette slik går de helt amok. Så Lars Tusind tak
fordi du viste mig dette slik( sagt med lidt ironi i stemmen)

Randi Der desperart prøver at gemme slikket for de to bavianer

Fra : Linda

Dato : 12-08-02 11:09

Hej Randi
Hvad er det for noget slik kattene bliver helt vilde, og hvad hedder der, så
kunne det være jeg skulle prøve det af på de 3 jeg har *S*
Mvh
Linda

"Randi Skindbjerg Kristensen" <randi_k@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:aj7vd3$2oah$1@news.cybercity.dk...

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 12-08-02 11:51

> Hvad er det for noget slik , og hvad hedder der,

Det hedder ikke noget men der er nogle små stykker (der lugter af fisk) som
er pakket ind i farvet "sølvpapir" lige som bolcher... De ligger i små
hjemmepakket plasticposer hos dyrehandleren og koster ca 20 kr.

> det kunne være jeg skulle prøve det af på de 3 jeg har *S*

Der er på eget ansvar.....De bliver afhængie

Randi

Fra : TM

Dato : 12-08-02 11:55

De hedder "Kattekys"

MVH

Tina

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 12-08-02 11:55

Tak for rettelsen

Fra : Linda

Dato : 12-08-02 14:59

tak for svarene, det vil jeg se om min dyrhandler har.

meddelelse news:aj848i$2tld$1@news.cybercity.dk...

Fra : Pernille Scharff

Dato : 12-08-02 12:00

Hej Randi og Linda,

> [...]
> er pakket ind i farvet "sølvpapir" lige som bolcher... De ligger i små
> hjemmepakket plasticposer hos dyrehandleren og koster ca 20 kr.

Joda - de hedder Kattekys og kommer vistnok fra KW. Jeg troede også at
mine katte nærmest var afhængige af dem, men hvis de får valget mellem
kattekys og gærtabletter med ost så er det altid gærtabletterne de
vælger - så jeg gider ikke købe kattekys mere...

/Pernille

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 12-08-02 11:56

gærtabletter med ost?

Randi

Fra : Pernille Scharff

Dato : 12-08-02 12:05

> gærtabletter med ost?

Jeps - fremstillet af firmaet Gimpet og kaldes på smukt tysk
"Käse-Rollis" *G* - jeg har også købt noget lignende fra et andet firma
da jeg var i Tyskland og de var lige så populære. Nogle dyrehandlere der
fører Gimpet produkter har käse-rollis, men jeg plejer som regel at
hamstre dem når jeg kommer forbi en katteudstilling alligevel...

De er knald-gule og lugter ligesom osterejer - nams nams mener misserne
åbenbart...og så kan man trille dem henad gulvet inden man slår dem
ihjel og æder dem...

/Pernille (hvis katte godt ved hvad "ostepops" betyder...)

Fra : Lars Dahl

Dato : 12-08-02 13:21

Hej Pernille.

Jeg skulle hilse fra Hr. Louis (som blev Champion igår - derfor "Hr."),
Bambi & Frigg (især!) og sige at du kan stoppe dine "ostepops" op hvor solen
aldrig skinner *S* De havde en kort periode, hvor de var OK at jagte, men
hittet er helt klart kattekys! De vil myrde for dem!!

Til Randi: Læg dem i en skuffe, så højt som muligt, emballeret i mindst 4
plasticposer. Og, ææhhh... Det skal helst være en skuffe der binder.....
Frigg er ved at regne ud, hvordan hun åbner skuffen herhjemme - og indtil
det lykkes, ligger hun vagt under den.

Mvh. Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Pernille Scharff <pernille@btob.dk> skrev i

Fra : Pernille Scharff

Dato : 12-08-02 13:38

Hej Lars,

> [...]
"Hr."),
> Bambi & Frigg (især!) og sige at du kan stoppe dine "ostepops" op hvor

det behøver jeg slet ikke, jeg skal bare stille æsken et sted hvor
Polgara kan vælte den ned, så er den såmænd hurtigt tømt...

Tillykke med Louis' nye værdighed...også fra Pr. Ce'Nedra *G*
(NB Pr. betyder selvfølgelig både Premier og Prinsesse...)

/Pernille

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 12-08-02 13:43

Ja, hr. Louis' døtre mener bestemt også, at kattekys langt overgår andet
guf. Vi har det i et syltetøjsglas med skruelåg, og selv om det står fremme,
kan de sagtens lade det være - altså lige indtil vi bare linder en anelse på
låget, så kommer de spurtende. Og de kan skam selv fiske guffet op af
glasset, så får de lige lidt hjælp til udpakningen. Og efter guffet er
fortæret, er papiret jo glimrende legetøj - så længe det holder.

Mvh. Else.

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 12-08-02 15:12

Jeg må jo indrømme at pernilles ostegærtabeletter vakte min nysgerrighed så
dem har jeg såment lige købt. De er også et hit og da jeg lage et kattekys
og en osteting blev Loui helt rundt på gulvet Han kunne ikke bestemme
sig.... Så hip hurra for de nye guffer BÅDE kattekys og ostetingesterne..

Randi

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-08-02 16:39

In article <aj8fqg$akd$1@news.cybercity.dk>, Randi Skindbjerg
Kristensen <randi_k@post.cybercity.dk> wrote:

> De er også et hit og da jeg lage et kattekys
> og en osteting blev Loui helt rundt på gulvet Han kunne ikke bestemme
> sig.

Hvor er du væmmelig... du må da ikke frustrere din stakkels kat sådan

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 12-08-02 16:49

> Hvor er du væmmelig... du må da ikke frustrere din stakkels kat sådan

Tjaa og for at gøre alting være endte det med at Chip tog dem begge.*lol*
Loui måtte så hen til far og få en trøstekram og et kattekys

Randi

Fra : JensenJS

Dato : 12-08-02 19:57

Chinnie er allergisk over for fisk og skaldyr.
Og hun røre ikke Vådkost.
Så udvalget jo begrænset, men
Hills laver heldigvis kvalitets produkter med kylling og andet

Så hun får.
Tørkost Hills G/D Perscription diet   Senior kat   Uden fisk
Tørkost Hills T/D Perscription diet   mod Tandsten   Uden fisk
(Jeg har dog tænkt mig at blande lidt andet i for at lave lidt
variation i hendes kost.)

Som guf får hun nogen gange
Hamburgerryg   små bidder
Røget filet   små bidder

Hun rør ikke smør eller kærgården, nix det skal være Becel 35%
den lette, det er nok noget med at holde figuren

Men jeg vil gerne give hende lidt andet, de katte kys er jo
ude af billedet hvis der er fisk i dem.

Men de gærtabletter med ost, hvor meget kan de tåle af dem.
Og der er før skrevet om A38, hvor meget kan de tåle af det.
Er der andre mælke produkter i kan garantere er ok for katte
generelt, man kan jo aldrig vide med de enkelte.

Er der nogle bivirkninger, som tynd mave eller andet.

MVH JensenJS

Fra : Lars Dahl

Dato : 12-08-02 20:47

Hej Jensen.

Nu er katte guf jo netop guf - altså en lille extra i ny & næ, så jeg tror
ikke, du rammer nogle maximaldoser af noget med det. Ostepops (som de hedder
her i huset) anbefales af producenten fra 4 - 10 stk. om dagen. A38 har vel
ikke noget anbefalet max., men mere end et par skefulde om dagen skulle ikke
være nødvendigt. Husk i den forbindelse min. 2 timer mellem et kødmåltid og
et mælkemåltid!!! Ellers vil du hurtigt se bivirkningerne i form af en
gedigen raketmave *S*.
Vores Frigg er også proteinallergiker (fisk & skaldyrsproteiner), men et
enkelt kattekys tager hun nu ikke skade af. Dog skal vi bare holde øje med
at hun ikke hugger de andres også.

Held & Lykke med gufjagten

Lars Dahl
--

JensenJS <x@y.z> skrev i news:MPG.17c2234ca9b45a0a989689@news.tele.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 12-08-02 21:27

Lars skrev
< A38 har vel ikke noget anbefalet max., men mere end et par skefulde om
dagen>

Hvis jeg prøvede at "spise" mine af med kun et par skefulde, skulle jeg nok
få deres "kærlighed" at føle

Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Lars Dahl

Dato : 12-08-02 21:47

marianne hellemose <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i
> [...]
> dagen>
>
> Hvis jeg prøvede at "spise" mine af med kun et par skefulde, skulle jeg

Hehe... Nu fås skeer jo i flere størrelser *G* Men selvfølgelig er der
forskelle - vores misser vil al'så ha' kød på bordet!

Lars