Så skulle da #¤%#%#%# - tag lige og giv mi~
Fra : nitsen

Dato : 12-08-02 00:04

Hej gruppe

Jeg er edderdrønhamrende rasende - Jens sad lige og søgte efter tips til
indhegning af have og var forbi ask-alex.dk og fandt følgende "gode" råd

"Aflivning af katteunger
Du skal bruge:

1 mus
1 sæk
1 stykke snor
1 sten
1 sø

Lok katten ned i sækken med musen (smid evt. også musen i sækken - så
slipper du samtidig af med den). Læg stenen i sækken og bind snoren om
hullet og smid den i søen.

Let og enkelt. Benyt evt. et længere stykke snor, så du kan hive sækken i
land og bruge den igen hvis du har flere katte.

Svend Smider"

originalen kan ses på dette link
http://www.godetips.dk/visraad.php?ID=1040

Jeg har naturligvis kommenteret rådet på siden samt sendt en mail til
redaktionen på ask-alex.dk

En eller anden synes sikkert det er en joke - jeg mener bare ikke det hører
hjemme i et forum hvor folk leder efter gode råd - en eller anden idiot
(undskyld mit fransk) kunne jo finde på at afprøve det #¤#%#%¤&% - nej mit
blodtryk har ikke godt af det.

Gider I prøve og kigge forbi og evt. smide Jeres uforbeholdne mening på
siden og til ak-alex.dk - jo flere jo bedre.

Mvh

1 stk. smadderhidsig Anita der vil daffe i køjen og drømme om hvad der skal
gøres ved dyreplagere og mennesker der opfordrer til noget sådan. Helt
sikkert drømme der er forbudt for børn §

Fra : Ally

Dato : 12-08-02 00:39

Hej Anita!

> Jeg er edderdrønhamrende rasende - Jens sad lige og søgte efter tips til
> indhegning af have og var forbi ask-alex.dk og fandt følgende "gode" råd

[SNIP, forfærdeligt aflivnings-"råd"]

Jeg ved ikke, hvad der foregår på ask-alex, siden et sådant "råd" kan dukke
op. Syg humor, fejl? Who knows. Men jeg har i hvertfald skrevet en mail til
dem, og gjort dem opmærksom på dels den begyndende debat herinde, dels i det
uhyrlige i at have et sådant "råd".

Jeg har bedt dem om at fjerne det så hurtigt det overhovedet er muligt, og
bliver det ikke fjernet hurtigt (d.v.s. i løbet af i morgen), så ringer jeg
til dem.

> [...]
> (undskyld mit fransk) kunne jo finde på at afprøve det #¤#%#%¤&% - nej mit

Heller ikke mit! Jeg vil ikke finde mig i sådant noget, hvadenten det er en
joke eller seriøst ment.

> 1 stk. smadderhidsig Anita der vil daffe i køjen og drømme om hvad der
skal
> gøres ved dyreplagere og mennesker der opfordrer til noget sådan. Helt
> sikkert drømme der er forbudt for børn §

Hehe... jeg har mange gange dagdrømt, at jeg var Rambo, og at alle
dyrplagere stod på linie med målskive i panden

K.h.

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Katrine Nederby

Dato : 12-08-02 01:36

"nitsen" skrev bla.:

> [...]
>
> Gider I prøve og kigge forbi og evt. smide Jeres uforbeholdne mening på
> siden og til ak-alex.dk - jo flere jo bedre.

Hej Anita

Ja, så har jeg også været der, men det ser desværre ud til, at der er ret
mange af den slags "gode råd" under dyr på siden En eller anden tåbe har
åbenbart ikke mere indhold i tilværelsen end at sidde og komme med
latterlige kommentarer til folks råd (som nu heller ikke er så fantastiske
endda; -Det klarer vi vist bedre her på siden). Så den side kan jeg vist
godt undvære i fremtiden

Mange hilsner
Katrine, der har meget lyst til personligt at straffe de mennesker, som i
nat mishandlede en flok strudse i Egå ved at beskyde dem med pile. Hvad
fanden forgår der i hovedet på folk?

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 12-08-02 03:28

Jeg har skrevet en kommentar til hans råd.

Gæt selv hvilket et af dem det er. Jeg tier ikke stille når jeg bliver gal
hehe

Gitte

Fra : Inger Kaya

Dato : 12-08-02 07:05

Ask-alax har også fået en mail fra mig nu om at fjerne omtalte "tip".
Håber fandme de snart gør noget ved det. Kun syge personer gør sådan
noget, men at opfordre andre til det .......

/ Inger Kaya

Fra : Jette

Dato : 12-08-02 07:38

"nitsen" skrev:
> [...]
til
> indhegning af have og var forbi ask-alex.dk og fandt følgende "gode"

[klip]

Nu har jeg også kommenteret og fortalt redaktionen hvad jeg mener om
dem!

Mvh. Jette

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 12-08-02 08:02

Har sat en lille kommentar
Randi

Fra : Ally

Dato : 12-08-02 11:50

> Jeg er edderdrønhamrende rasende - Jens sad lige og søgte efter tips til
> indhegning af have og var forbi ask-alex.dk og fandt følgende "gode" råd

Jeg har lige skrevet til redaktionschefen, og har modtaget flg. svar:

----------

Hej Allan,

Jeg er lige så bestytet som I. Og jeg fjerned rådet og ville indsætte en
redaktionel kommentar, men teknikken drillede.
Jeg har bedt om en funktion, at jeg skal godkende samtlige nye råd og
kommentarer i fremtiden.
Jeg fjerner rådet om et øjeblik, men vedkommende sætter et nyt på lige så
hurtigt, som jeg fjerner.
Det er meget trist, og jeg beklager.

De bedste hilsner

Klaus Lundberg

redaktionschef

ask.alex.dk / internet

alex- gode råd for alle / magasin

------------

Flot at de reagerer så hurtigt.

Hilsen fra Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Mulle

Dato : 12-08-02 22:08

Øhh...hvad var det "gode råd" ???
Hilsen Mulle

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : Ally

Dato : 12-08-02 22:17

> Øhh...hvad var det "gode råd" ???
> Hilsen Mulle

Det "gode" råd bestod i, at for at aflive en killing skulle man bare smide
den i en sæk med en sten og en mus, og derefter kaste den i søen.

Hilsen
Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Eva

Dato : 12-08-02 12:29

Ufattelig at nogen kan finde på sådan noget, men positivt at redaktionen nu
er opmærksom på det og også gør noget ved det.
Det viser da, at det kan betale sig og reagere på sådan et usmageligt
indlæg.
Vil nødig sætte ord på hvad jeg mener om i......, da jeg så sikkert slet
ikke kan stoppe igen.
Hilsen Eva
nitsen <nitsen@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aj6qgk$bnm$1@sunsite.dk...

Fra : Ann K

Dato : 12-08-02 14:03

Kan så fortælle at ask-alex har fjernet "det gode råd".... skønt at de
har handlet så hurtigt!
Mvh Ann

Fra : Inger Kaya

Dato : 12-08-02 14:06

Bravo - så lykkedes det - dejligt !

/ Inger Kaya

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 12-08-02 14:28

"Inger Kaya" <Tumling111@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Bravo - så lykkedes det - dejligt !

Så er der bare de her kommentarer tilbage:

Fra: http://www.godetips.dk/visraad.php?ID=899
<--
1. Man kan evt. barbere katten - så er den også nemmere at genkende.
2. Man kan også bruge 1 liter brandbar vædske, f.eks. benzin, sprit eller
æter. Hæld det over katten og tænd ild til katten. Vips så har man ikke
længere problemer med hår i sofaen. Diesel kan ikke anbefales, da dette
brænder for langsom og røg/luftudviklingen vil blive for generende. PS:
Under alle omstændigheder gør dette udenfor!
3. Hvis du bor på en gård, bør du huske at lukke ind til laden, inden du
tænder katten - hvis nu katten slipper fra dig, inden du får slukketden.
4. et godt råd til en syg person, prøv med arsenik iblandet 1 spiseskefuld
bladan, kan fås på apoteket, drikkes 3 gange dagligt.
5. Skal større katte ikke have mere arsenik end mindre katte ?
-->

Har skrevet til redaktionen, kan folk ikke bare holde deres syge-tanker for
dem selv... det er nok ment for sjov, men redaktionen burde nok være lidt
mere opmærksomme på hvad der bliver skrevet på siden....

Anders Lorentzen
http://kashmir.yaboo.dk