Good Templar ordenen
Fra : Bodil Madsen

Dato : 11-08-02 21:24

I min afdøde brors ting har jeg fundet en ring i brunt metal med et sort
malteserkors på og årstallet 1914 til venstre for korset og årstallet 1916
til højre for korset. Jeg gætter på at ringen har noget med Good Templar
ordenen at gøre, da min oldefar vist nok var medlem nogle år. Er der nogen
der kan bekræfte dette.
Venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 11-08-02 23:23

"Bodil Madsen" <katry@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> årstallet 1914 til venstre for korset og årstallet 1916
> til højre for korset.

> Jeg gætter på at ringen har noget med Good Templar

Kik engang om der er noget der ligner:
http://home.worldonline.dk/jep/jensen/himself/niogt/niotg.htm

Det er nu min fornemmelse (som jeg ikke har noget konkret at have i at
det med malteserkorset ikke er Good Templar Orden - men en lignende. Det
ville have været godt med et skilderi af dimsen.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk [2100]

Fra : Bodil Madsen

Dato : 12-08-02 09:20

Tak for henvisningen, men jeg havde allerede været inde på siden. Har
desværre ikke i øjeblikket noget kamera, så jeg kan fotografere den.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 12-08-02 17:16

"Bodil Madsen" <katry@orangenet.dk> wrote in message news:<aj80qe$l4g$1@sunsite.dk>...
> Tak for henvisningen, men jeg havde allerede været inde på siden. Har
> desværre ikke i øjeblikket noget kamera, så jeg kan fotografere den.
> Med venlig hilsen
> Bodil Madsen

Har du en scanner?
Jeg har udmærkede erfaringer med at scanne emblemer, mønter og sågar
friskplukkede blomster!
Stil ringen på højkant mellem to bøger, og skær derefter det
overflødige af billedet væk.Jeg går ud fra det er en fingerring?
Men hvis du ikke har nogen scanner, hjælper dette jo ikke meget.

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Claus Harkjær

Dato : 12-08-02 17:27

Det lyder, som en Malteser- eller Johannitterorden.

prøv disse links

http://www.osjknights.btinternet.co.uk/oosj/osj.htm
http://www2.prestel.co.uk/church/kposj/kposj.htm
http://198.62.75.1/www1/gtl/smom/genlinks.htm
http://www.dacia.subnet.dk/

Og der er flere.

m.v.h.

Claus Harkjær

Fra : Peter Kristiansen

Dato : 13-08-02 16:36

Frimurerne anvender også malteserkorset - se bare på flaget der vajer over
ordenens hovedkvarter på Blegdamsvej i København.

m.v.h. Peter Kristiansen

Fra : John Vennervald

Dato : 13-08-02 20:38

Som kuriosum kan det nævnes, at N.I.O.G.T i folkemunde oversættes "Nisser, Idioter Og Gamle Trolde.

Med venlig hilsen
John