Ang. Melodi GP
Fra : Thomas H.

Dato : 18-02-01 11:08

Jeg kan ikke rigtig forstå, hvorfor i hakker sådan på R&K.

Det var da en flok rigtig elendige sange alle sammen, og en af dem skulle jo
vinde!

Men hvis en af dem skulle gå hen og blive en der sætter sig på, og som man
går og synger med på,
så tror jeg såmænd den svinger meget godt, bare vent og se

Thomas

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-02-01 11:35

In an article of 18 Feb 2001 Thomas H. wrote:

> Jeg kan ikke rigtig forstå, hvorfor i hakker sådan på R&K.

Måske fordi vi synes, at sangen var rigtig dårlig. Den var end ikke blandt
de fem "favoritter", som efter min mening burde have været i finalen. Var
det her de 10 bedste sange, så har jeg godt nok ondt af de stakler, der har
måttet sidde og gennemlytte flere hundrede indsendte forslag.

> Men hvis en af dem skulle gå hen og blive en der sætter sig på, og som man
> går og synger med på,
> så tror jeg såmænd den svinger meget godt, bare vent og se

Ja, den svinger vel lige så godt som så mange af de andre. Samtidig har
den den fordel (ulempe), at Rollo og King er ret meget inde i vælten i
forvejen, så dette garanterer jo nærmest airplay ligegyldig hvor dårlig den
er. Så jeg tvivler ikke på, at den nok skal blive spillet.

Men jo, en af dem skulle jo gå hen og vinde. Blot ærgerligt at det var den.

--
Uffe Holst

Fra : Thomas H.

Dato : 18-02-01 11:51

[...]

Ja det må godt nok have været et surt job

[...]

Jeg er sikker på, at du kommer til at holde af den

Men jo, en af dem skulle jo gå hen og vinde. Blot ærgerligt at det var den.

Som sagt, så synes jeg at den "svingede" i forhold til de andre.

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-02-01 13:09

In an article of 18 Feb 2001 Thomas H. wrote:

> Jeg er sikker på, at du kommer til at holde af den

Det kan jeg godt love dig for, at jeg ikke komme til. Blot fordi en sang
blive spillet ofte, får mig i hvert fald ikke til at holde af den. Mængde
af kvaliteter i sangen var også ret begrænset, så det vil jo ligesom heller
ikke kunne være en medvirkende årsag til, at jeg skulle kunne komme til at
holde af den.

"Tag bukserne af"-sangen synes jeg jo absolut heller ikke om. Okay, den
har en meget sjov tekst, så absolut, hvilket jo er i stor modsætning til
Grand Prix-sangen, der havde en decideret kedelig og intetsigende tekst.
Skønt jeg ikke havde de store musikalske forventninger til Rollo og King
(ja, faktisk blev de få forventinger jeg havde til dem end ikke indfriet),
så havde jeg nogle væsentlig større forventninger til teksten, men... det
var sgu da en gang hø.

> Men jo, en af dem skulle jo gå hen og vinde. Blot ærgerligt at det var den.
>
> Som sagt, så synes jeg at den "svingede" i forhold til de andre.

Den eneste sang, der egentlig svingede, efter min mening, var sang nummer 8.

Selvom jeg ikke var speciel vild med den, så synes jeg, at sang 7 burde have
vundet, for den var vel udmærket, og så var den samtidig lidt original, hvorved
den måske kunne have udskilt sig fra mængden af intetsigende sange til det
internationale show.

--
Uffe Holst

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-02-01 12:06

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse news:1aNj6.85158$zw.1462755@twister.sunsite.dk...
> Jeg kan ikke rigtig forstå, hvorfor i hakker sådan på R&K.
>
> Det var da en flok rigtig elendige sange alle sammen, og en af dem skulle jo
> vinde!

Ja, det kommer man nok ikke uden om. Så vidt jeg kan bedømme var udbuddet alsidigt, men ikke særligt godt. Det, jeg har imod R&K's nr. er (udover at jeg ikke synes at det er videre godt), at den primære årsag til at den vandt var, at den lød ufatteligt meget som deres radio-hit. Vi kan jo ikke just forvente, at deres plade hitter i resten af Europa inden MGP. Den mundharmonika i starten er jo taget næsten direkte fra deres gamle hit!

Og så indeholder den jo også faktuelle fejl. Jeg ved ikke hvilket OS de kører med, men på Windows har det ingen effekt at trykke CTRL+DEL (har det nogen effekt på en MAC?).

Iøvrigt er der en del IT over numrene. Er det efter at hr. og fru Danmark er kommet på nettet? Lettere tåkrummende.

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-02-01 12:17

"nikolaj borg"
Iøvrigt er der en del IT over numrene. Er det efter at hr. og fru Danmark er kommet på nettet? Lettere tåkrummende.

Provinsielt eller småborgerligt er vist ordet. Eller måske bare barnligt?

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Thomas H.

Dato : 18-02-01 12:23

> Provinsielt eller småborgerligt er vist ordet. Eller måske bare barnligt?

Det er jo fremtiden, om 20 år, vil man sikkert tænke tilbage på de første
som begyndte at
skrive om nettet i deres tekster

Fra : Thomas H.

Dato : 18-02-01 12:23

Og så indeholder den jo også faktuelle fejl. Jeg ved ikke hvilket OS de
kører med, men på Windows har det ingen effekt at trykke CTRL+DEL (har det
nogen effekt på en MAC?).

Det lagde jeg ikke en gang mærke til, sang de det?

Iøvrigt er der en del IT over numrene. Er det efter at hr. og fru Danmark er
kommet på nettet? Lettere tåkrummende.

Ja, den med chatte med dig, var godt nok slem!

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-02-01 12:32

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse news:0gOj6.72$2w6.425@twister.sunsite.dk...

> Det lagde jeg ikke en gang mærke til, sang de det?

Jeps, jeg ved ikke, om det er en forkortelse af ALT+CTRL+DEL?

> Ja, den med chatte med dig, var godt nok slem!

Den bragte skumle minder frem om et mindre hit sidste år (med en pige der hed Ulla eller noget i den stil?) om at være en cyber-chatter-pige. *Brrrrr, regression, indtager fosterstilling.....*

/Nikolaj

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 19-02-01 08:59

d. 18/02/01 12:22 skrev Thomas H. på thhe@sol.dk i artiklen
0gOj6.72$2w6.425@twister.sunsite.dk:

> [...] på Windows har det ingen effekt at trykke CTRL+DEL (har det
> nogen effekt på en MAC?).
Nej.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-02-01 13:11

In an article of 18 Feb 2001 nikolaj borg wrote:

> Og så indeholder den jo også faktuelle fejl. Jeg ved ikke hvilket OS de
> kører med, men på Windows har det ingen effekt at trykke CTRL+DEL (har det
> nogen effekt på en MAC?).

Er der nogen, der har teksten til rædslen? Kunne være ret interessant lige
at nærlæse.

--
Uffe Holst

Fra : Erik Graversen

Dato : 18-02-01 17:08

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

Er der nogen, der har teksten til rædslen? Kunne være ret interessant
lige
at nærlæse.

Jeg er med i en mail- liste om midi udstyr og den bestå for (desværre)
det meste af
suppe/steg/is musikker. De gå jo vældigt meget op i den slags. Så
allerede samme nat
var teksten på mail-listen!:0)

Her er den:

Rollo & King

Der står et billede af dig på mit bord (Dansk Melodi Grand Prix 2001)

Uh uh åh yeah åh åh, der står et billede af dig på mit bord, uh uh åh
yeah.

Vers
Hvornår får jeg mon din besked, er din pcer gået ned.
Nu sidder jeg og chatter med mig selv, og ber´dig om at lege med.
Om at lege med.

Omkvæd
Der står et billede af dig på mit bord,
og det vækker minder, for du er den som jeg vil ha´
meget mere en du sikkeret ved, du er en man aldrig glemmer,
for du har lige brændt mig af.

Vers
Nu sidder han med hovedet lidt på skrå,
og prøver på at lade tiden gå,
og min egen selvbiografi, var det der gjorde det forbi.
Gjorde det forbi.

Omkvæd
Der står et billede af dig på mit bord,
og det vækker minder, for du er den som jeg vil ha´
meget mere en du sikkeret ved, du er en man aldrig glemmer,
for du har lige brændt mig af.

B-Stykke
Alene, forladt, jeg tænker på dig dag og nat.
Et ønske, et håb, at du vil trykke på delete control.

Omkvæd
Der står et billede af dig på mit bord,
og det vækker minder, for du er den som jeg vil ha´
meget mere en du sikkeret ved, du er en man aldrig glemmer,
for du har lige brændt mig af.

Mellemspil

Omkvæd
[...]

Erik Graversen.

e-mail: erikgr@mail1.stofanet.dk

Pitstop VG-8: http://www.vg-8.subnet.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-02-01 17:22

In an article of 18 Feb 2001 Erik Graversen wrote:

> Så allerede samme nat var teksten på mail-listen!:0)

Tak! Efter at have læst den, så tror jeg nu egentlig, at jeg helst havde
været fri for at se den.

--
Uffe Holst

Fra : Erik Graversen

Dato : 18-02-01 17:53

>Tak! Efter at have læst den, så tror jeg nu egentlig, at jeg helst
havde
>været fri for at se den.

Håber ikke jeg kom til at ødelægge din søndag

Mvh.

Fra : Thomas H.

Dato : 18-02-01 17:47

> Her er den:
>
> Rollo & King
>
> Der står et billede af dig på mit bord (Dansk Melodi Grand Prix 2001)

Den er da sød nok *S*

Hvor mange danske tekster ser godt ud, hvis man skriver dem ned, og sidder
og analyserer dem?

Fra : Flemming

Dato : 18-02-01 17:54

On Sun, 18 Feb 2001 16:47:23 GMT "Thomas H." <thhe@sol.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Den er da sød nok *S*
>
> Hvor mange danske tekster ser godt ud, hvis man skriver dem ned, og sidder
> og analyserer dem?

Det gælder vist ikke kun danske tekster Angående R&K så syntes jeg at
deres sang var ok, ikke noget helt vildt men absolut en af de bedste.

Den bedtse var efter min mening helt klart nummer 8, fed stemme, gang i den
og nok den eneste der kunne have gjort sig ved det internationale M.P.

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : John Thomsen

Dato : 19-02-01 14:23

On 18 Feb 2001 12:11:29 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

>Er der nogen, der har teksten til r=E6dslen? Kunne v=E6re ret interessant=
> lige
>at n=E6rl=E6se.

Guuuuij - er den også TEKSTET...?

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaab for et Grand Prix.

Middelmådighedens Messe....

Men så typisk dansk at i den grad forspilde en chance til selv at
komme i billedet når nu hele verdens "øjne" skal hvile på os lige om
snart....

Væk med al professionalisme...

PS! Hva' fa'en er Rollo og King egentlig for nogle hundehoveder (!),
når det bedste ved dem (incl. "Smid bukserne") faktisk er den syngende
sild de prøver at negligere....

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-02-01 13:20

On Sun, 18 Feb 2001 12:05:31 +0100, nikolaj borg wrote:

> Og så indeholder den jo også faktuelle fejl. Jeg ved ikke hvilket OS
> de kører med, men på Windows har det ingen effekt at trykke CTRL+DEL
> (har det nogen effekt på en MAC?).

Min emacs siger: C-h k C-DEL: C-DEL undefined

De havde nok ikke luft nok til hele tre taster...

> Iøvrigt er der en del IT over numrene. Er det efter at hr. og fru
> Danmark er kommet på nettet? Lettere tåkrummende.

Lidt ligesom hedengangne Gudruns www.girl...

Mvh.

--
"But I'm a dot-commer." Adam Sjøgren
"No, Neil, you're a dot-goner." asjo@koldfront.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-02-01 13:29

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> skrev i en meddelelse news:87pugg41z3.fsf@virgil.koldfront.dk...

> Lidt ligesom hedengangne Gudruns www.girl...

Nåja, det var Gudrun, hun hed. Var det virkeligt nødvendigt at minde os alle om den rædsel? (nåja, jeg nævner selv nummeret ovenfor, så jeg er ikke meget bedre)

/Nikolaj

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-02-01 13:34

On Sun, 18 Feb 2001 13:29:28 +0100, nikolaj borg wrote:

> Nåja, det var Gudrun, hun hed. Var det virkeligt nødvendigt at minde
> os alle om den rædsel?

<*griiiin*> Well, jeg så singlen ligge i en pladebiks til 5
kr. så... billedet er ætset ind på nethinden

(Nej, jeg købte den ikke).

Mvh.

--
"The Commodore 64. Under $600. Adam Sjøgren
You can't buy a better computer at twice the price." asjo@koldfront.dk

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 18-02-01 14:43

Hvad er det med Gudruns www.girl? Er jeg gået glip af noget?

--

Lars Bonnesen
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> wrote in message
> On Sun, 18 Feb 2001 12:05:31 +0100, nikolaj borg wrote:
>
> Lidt ligesom hedengangne Gudruns www.girl...
>

> Mvh.
>
> --
> "But I'm a dot-commer." Adam
Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-02-01 16:49

"Lars Bonnesen" <none@none.com> skrev i en meddelelse news:96ojh3$1l84$1@news.net.uni-c.dk...
> Hvad er det med Gudruns www.girl? Er jeg gået glip af noget?

Det er et sammenkog af al verdens ondskab. Frygteligt nummer.

/Nikolaj

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-02-01 18:41

On Sun, 18 Feb 2001 14:42:57 +0100, Lars Bonnesen wrote:

> Hvad er det med Gudruns www.girl? Er jeg gået glip af noget?

Du er nærmere heldig...

Mvh.

--
"It's sad how some people can't handle a little variety." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-02-01 13:17

On Sun, 18 Feb 2001 10:07:57 GMT, Thomas H wrote:

> Jeg kan ikke rigtig forstå, hvorfor i hakker sådan på R&K. Det var
> da en flok rigtig elendige sange alle sammen, og en af dem skulle jo
> vinde!

Jo, men at tv-reklamer alligevel betyder _så_ meget, det er
kedeligt. Synes jeg.

Mvh.

--
"What a waste it is to lose one's mind. Or not to have Adam Sjøgren
a mind is being very wasteful. How true that is. asjo@koldfront.dk

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 18-02-01 14:47

Har I set hjemmesiden http://www.rolloogking.dk/, der må formodes at være
deres?

Ret intetsigende - lidt noget med "Vi må hellere få en hjemmeside"...

Fra : Propellen

Dato : 19-02-01 23:10

On Sun, 18 Feb 2001 10:07:57 GMT, "Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

Efter hvad jeg kan læse i de par MGP tråde der har været de sidste par
dage, er jeg sq glad for jeg brugte lørdag aften på at skrue bil! Der
var da i det mindste godt musik. ----> INVOCATOR
Og jeg er jo åbenbart ikke gået glip af noget godt! hehe
--
/Propellen
**Svar med Sv: ser jeg ikke!**

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-02-01 11:31

"Propellen"
> [...]
> var da i det mindste godt musik. ----> INVOCATOR
> Og jeg er jo åbenbart ikke gået glip af noget godt! hehe

Tjo, jeg synes, det var meget underholdende, men kunne ikke undgå at blive sur
lige omkring afstemningen...