Wordwrap - klippe en string
Fra : Sinkbæk

Dato : 11-08-02 19:37

Hej!

Jeg har forsøgt med følgende kodestump til at klippe alt efter 15 karakterer
væk:

if (strlen($row_1['navn']) > 15) {
$row_1['navn'] = wordwrap($row_1['navn'], 15, "\0")."...";
}

Det virker bare ikke efter hensigten - hvorfor?

Er der en nemmere måde at fjerne alt efter de første 15 karakterer i en
streng?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com
- Broder Salsa: "København det er altid kokos"

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 11-08-02 19:59

Sinkbæk wrote:

> Hej!
>
> Jeg har forsøgt med følgende kodestump til at klippe alt efter 15
> karakterer væk:
[snip]
> Det virker bare ikke efter hensigten - hvorfor?

wordwrap() er beregnet til at dele en tekst vha. \n så den får en passende
bredde. Wordwrap fjerner ikke noget tekst.

Det du ønsker er substr.

substr($tekst, 0, 15);

Se: http://dk.php.net/substr

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Sinkbæk

Dato : 12-08-02 08:26

> wordwrap() er beregnet til at dele en tekst vha. \n så den får en passende
> bredde. Wordwrap fjerner ikke noget tekst.

> [...]

Tak! det var lige det jeg ledte efter