SMS via GPRS
Fra : Line & Bjarne

Dato : 11-08-02 19:34

Er der nogen der har konstateret om TDC Mobil rent faktisk er begyndt at
taksere for afsendte sms'er sendt via GPRS eller er det bare snak? Har ikke
haft mulighed for at kontrollere det selv, men indtil 24/7 ved jeg i hvert
fald at det stadig fungerede.

Snakkede med en fra Sony-Ericsson for nylig, som ikke mente at TDC kunne
finde ud af at taksere sms'er via GPRS, da TDC ikke skulle kunne se om det
er en mail, WAP forbrug eller en SMS der kommer via GPRS, men at de blot kan
konstatere at der kommer en datapakke. Er der nogen der ved om dette er
korrekt?

Venlig hilsen
Bjarne

Fra : Bjarne Nielsen

Dato : 11-08-02 23:09

"Line & Bjarne" <bjarneline@privat.dk> wrote in message
> [...]
kan
> konstatere at der kommer en datapakke. Er der nogen der ved om dette er

Jeg kan i hvertilf;lde ikke se mine på http://www.tdcmobil.dk regnings
status
men det er måske bare web de ikke har fået rettet til

Man kan sagtens se at det er en SMS via GPRS. De lægger den jo på en server
til
senere afhentning hvis modtageren er slukket.

Måske kan de ikke finde ud af at trække de bytes sms'en fulder fra din GPRS
Man tror det er nemt , men faktisk betaler man vel for retransmiterede
pakker på GPRS
(pakker der fejler og sendes igen) Og hvor mange var der nu af dem i den
pågældende SMS :)

Hilsen
Bjarne Nielsen

Fra : Birkoff

Dato : 11-08-02 23:28

Når du sender sms'er via gprs er det udelukkende for at det skal gå
hurtigere. Hvilket man ikke lægger mærke til da de ikke rigtig fylder noget.
Og så vidt jeg ved er der ikke planer om at taksere dem som gprs. Så det er
standardpris.
MVH Janus

Fra : SteF

Dato : 13-08-02 22:16

TDC Takserer i dag SMS Via GPRS..
De blir takseret til 50 øre pr stk og data trans. blir takseret til 25 kr
pr/Mb

De der har GPRS Abb har også fået en SMS fra TDC på et tidspunkt lige inden
1/8 hvor de fortæller priserne på Takseringen.

SteF

Fra : GiWeo

Dato : 14-08-02 08:58

Hejsa

Se nedenstående svar fra TDC:

---CUT...
Hej Lars.

Tak for din mail.

Ja, det kan du godt hvis din telefon kan sættes op til op til det, der
må du
se i din manual, men prisen er den samme som alm. sms kr. 0,50
---CUT

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på